TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Związkowcy twierdzą, że Małopolska faworyzuje Koleje Małopolskie
InfoRail.pl - Opublikowano: 09.01.2017 10:20:12 10 komentarzy
Związkowcy twierdzą, że Małopolska faworyzuje Koleje Małopolskie

Do biura poselskiego Marka Polaka zwrócili się przedstawiciele Małopolskiego Związku Zawodowego Maszynistów Kolejowych w Polsce w sprawie organizacji transportu kolejowego na terenie Małopolski.

Do biura poselskiego Marka Polaka zwrócili się przedstawiciele Małopolskiego Związku Zawodowego Maszynistów Kolejowych w Polsce w sprawie organizacji transportu kolejowego na terenie Małopolski.

Zdaniem zainteresowanych istnieje dysproporcja w ilości połączeń jakie kierowane są z Krakowa na zachód województwa w stosunku do przewozów kierowanych na wschód Małopolski. Uważają, że takie rozłożenie przewozów nie ma uzasadnienia w zapotrzebowaniu na przejazdy, w gęstości zaludnienia, liczbie miast.

Związkowcy wskazują, że podział środków przeznaczonych na transport kolejowy pomiędzy dwie spółki funkcjonujące w Małopolsce: Koleje Małopolskie i Małopolski Zakład Przewozów Regionalnych jest nieproporcjonalny w stosunku do nałożonych na nie zadań. W ich opinii Koleje Małopolskie są przy tym podziale faworyzowane. Zbyt małe środki, którymi dysponują Przewozy Regionalne skutkują m.in. niemożnością zatrudnienia odpowiedniej liczby maszynistów, co przekłada się na wydłużenie czasu przejazdu na liniach, na których pociąg zmienia kierunek jazdy. Jako przykład podali linie Kraków ? Zakopane, na której podróż wydłuża się o ok. 30 minut, ze względu na konieczność przechodzenia maszynisty z czoła pociągu na koniec, przy każdej zmianie kierunku jazdy.

Kolejnym przejawem niedoinwestowania Przewozów Regionalnych jest fakt, że w nowe składy kolejowe zaopatrywane są przez województwo wyłącznie Koleje Małopolskie, podczas gdy Przewozy Regionalne zmuszone są przewozić swoich pasażerów przestarzałym taborem. (Tu należy się wyjaśnienie, że Urząd Marszałkowski przekazał przecież nowe jednostki do obsługi linii SKA właśnie Przewozom Regionalnym. Czyżby związkowcy tego nie dostrzegli?).

Dodatkowym problemem organizacji transportu kolejowego w Małopolsce, zdaniem związkowców, jest likwidacja wraz z nowym rozkładem jazdy połączeń na trasie Skawina ? Oświęcim, pomimo, iż zostały one uruchomione po niedawno zakończonym remoncie tej linii. Jako ogromne zaniedbanie związkowcy postrzegają brak połączenia Śląska z Zakopanem. Trudną sytuację Przewozów Regionalnych pogłębia trwająca budowa łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie ? Kraków Krzemionki, która stała się pretekstem do tego, aby w wyniku decyzji administracyjnej pociągi tej spółki dojeżdżające z miejscowości takich jak Bielsko-Biała, Wadowice, Zakopane, nie dojeżdżały do stacji Kraków Główny. Obniża to w ocenie związkowców liczbę pasażerów korzystających z tych połączeń, a co za tym idzie negatywie wpływa na kondycję finansową spółki. Tymczasem decyzja o nieprzepuszczaniu pociągów jednej spółki, podczas gdy składy innych spółek takich jak Koleje Małopolskie i PKP Intercity dojeżdżają ze stacji Kraków Płaszów do stacji Kraków Główny, jest zdaniem związkowców dyskryminująca.

Poseł pyta Ministra Infrastruktury i Budownictwa czy mając na uwadze przedstawione okoliczności i mankamenty w funkcjonowaniu transportu kolejowego w Małopolsce, Ministerstwo uważa za zasadne podjęcie działań naprawczych w tym względzie?



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Koleje Małopolskie
Przewozy Regionalne
Małopolska
  • KODek – 09.01.2017

    PolREGIO się wali w Polsce A . A w Polsce B i C gdzie zawsze PiS jest mocny PolREGIO ma się dobrze , wyjątek to opolskie . PolREGIO jest potrzebne tylko PiSowi nikomu więcej

  • kubex.. – 09.01.2017

    ^Nie wciskaj polityki do portalu o pociągach, Jezu Chryste...

  • zeus04 – 09.01.2017

    Taka jest smutna prawda. Jak dobrze mówić, to tylko o Kmł, a jak źle, to tylko o PR...

  • . – 09.01.2017

    Patologia Regionalna lub jak kto woli PolRegio jest finansowane przez ARP a ARP to państwo. Ile by pieniędzy nie w pompować to i tak Patologia to rozdysponuje miedzy swoich kolesi i będzie narzekać że bieda, że marszałkowie że państwo. Po jasną pogodę zmiany mundurów, zmiany malatury, zmiany nazwy firmy skoro ok 50% taboru jest w użyczeniu, czyli "nie nasze " i o to Patologia nie musi dbać. Typowy przykład w Wielkopolsce, syf malaria jednostki z dolnego śląska i reszty kraju a "tygrysy" schowane w krzakach, Choć popieram zwiazki zawodowe to tym razem powinny one pomyśleć o reformie i uzdrowieniu Patolgi Regionalnej a później zwalać winę na cały świat a nie udawać że my chcemy tylko ONI są niedobrzy

  • XXX – 09.01.2017

    Gdzie obiecywane 8 par pociągów do Krynicy?

  • Pasażer KMŁ, nie Pr. – 09.01.2017

    PRy to najgorszy przewoźnik w kraju. Koleje Małopolskie pokazały klasę, więc teraz Przewozy Regionalne mają problem, bo i tak upadną w Małopolsce.

  • Misiek Krk – 09.01.2017

    Zlikwidować PRy, rozwijać KMł a związkowców darmozjadów kopnąć w doopę!

  • Rufo – 09.01.2017

    Pamiętajmy - to obecny prezes Kolei Malopolskich, będąc swego czasu prezesem małopolskiego oddziału PR, rozpoczął niszczenie kolei w tnp. Przez likwidację kilku tras, rozwalenie skomunikowań itp.

  • malopolanin – 09.01.2017

    Niektórzy tu powariowali. Kolej od lat jest czystą polityką. Związkowcy częściowo mają rację. Nowy tabor tylko na linie SKA.Poza liniami SKA2 i cżęściowo SKA3... PRy obsługują trasy bez potencjału z uwagi na małą pracę przewozową zamawianą przez organizatora w postaci alibizugów lub niskie parametry techniczne linii. 1) jak zapełnić pociągi między Krakowem a Suchą B., skoro ostatni odjeżdża z Krakowa chwilę po 19:00, a i wcześniej też marnie i słabo?2) jak konkurować z busami między Olkuszem a Katowicami (gdzie za grube miliony wyremontowano odcinek sosnowiecki, skoro organizator zamawia 4 pary pociągów (główny hamulcowy to marszałek Małopolski - Kielce i Katowice są za znacznym zwiększeniem pracy przewozowej na linii 62).3) jak linia Kraków - Skawina - Zator- Oświęcim miała zachęcić podróżnych 5 parami pociągów i ciągłymi utrudnieniami związanymi z budową łącznicy ? Z czym do ludzi?4) na linii do Miechowa, gdy jeździły PRy ledwo zamawali 10 par, jak miały kursować KMŁ to nagle sypnęli kasiorą na 22 pary w obecnym rozkładzie ... potencjał tej trasy istniał wiele lat wcześniejTen portal wielokrotnie już tendencyjnie podchodzi do tematu, choć bardzo lubię tu zaglądać.Jako mieszkaniec Małopolski uważam, że władze Małopolski są fatalnym organizatorem transportu kolejowego i odpowiadają za uwalenie wielu tras.Nie ma konkurencji PR i KMŁ, bo te spółki nie konkurują miedzy sobą w uczciwych przetargach.Organizator powinien być emitentem biletów bez przerzucania odpowiedzialności gorszego popytu na usługi przewozowe w postaci marnej oferty. Przewoźnik powinien wykonywać pracę operacyjną i dostawać rekompensatę za pociągokilometr bez uwzględniana wpływów biletowych.

  • Jaś – 10.01.2017

    To maszynista związkowiec idzie z czoła pociągu na koniec 30 minut ? Ma jakieś ograniczenie prędkości ?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.