TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

ZNTK Mińsk Mazowiecki wykonają P4 mazowieckich ezt-ów. Umowa podpisana
- Opublikowano: 15.05.2018 10:02:54
ZNTK Mińsk Mazowiecki wykonają P4 mazowieckich ezt-ów. Umowa podpisana

Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego "Mińsk Mazowiecki" S.A. wykonają naprawy pojazdów Kolei Mazowieckich.

Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego "Mińsk Mazowiecki" S.A. wykonają naprawy pojazdów Kolei Mazowieckich.

Umowa dotycząca wykonania ośmiu napraw ezt EN57 w poziomie P4 została podpisana 15 maja 2018 r. W ramach tzw. prawa opcji zamówienie może zostać poszerzone o dodatkowo siedem napraw w tym samym poziomie.

- W parku taborowym Kolei Mazowieckich znajduje się obecnie 47 elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57. To starsze pojazdy, które stopniowo wycofujemy z eksploatacji. Zanim to nastąpi, jednostki te będą jeszcze kursowały na niektórych liniach. Chcemy, by podróżni, którzy będą korzystać z naszych z pociągów, mieli zapewnione bezpieczne i komfortowe warunki jazdy. A temu właśnie mają służyć naprawy w poziomie utrzymania P4 - powiedział Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich.

W ramach napraw w składach zostaną wymienione wszystkie uszkodzone elementy techniczne oraz związane z wyposażeniem wnętrz, w tym m.in. fotele, szyby, układy hamulcowe, odświeżona zostanie malatura pojazdów, zostaną one także pokryte tzw. powłokami lakierniczymi "antygraffiti". W stałym zakresie naprawy ezt wykonawca dokona także wymiany sprężyn sprzęgów międzywagonowych i czołowych na elementy elastomerowe oraz wyposaży sprzęgi międzywagonowe w zabezpieczenie przeciw rozerwaniu, dokona weryfikacji sprzęgów czołowych i międzywagonowych pod kątem wymiarowym (regeneracja do wymiarów naprawczych). Ponadto zostaną wymienione wszystkie amortyzatory w wózkach jezdnych na fabrycznie nowe oraz dokonane wymiany generatorów SHP i CA na nowe. Wszystkie te prace mają przełożenie na bezpieczeństwo ruchu kolejowego.

O korzyściach związanych z naprawami EN57 mówił Rafał Rajkowski, członek zarządu województwa mazowieckiego. - Zachowanie najwyższego poziomu świadczonych usług to dla Kolei Mazowieckich priorytet, a dzisiejsza umowa jest tego najlepszym przykładem. Kompleksowa naprawa pojazdów EN57 na poziomie P4 zagwarantuje naszym pasażerom komfortowe i bezpieczne podróżowanie - podkreślił marszałek Rajkowski.

- W ostatnim czasie sporo mówiliśmy na temat zakupu nowych pojazdów, co oczywiście nie koliduje z tym, że dbamy o starsze pojazdy i pasażerów, którzy nimi podróżują. Chcemy, by do czasu wymiany starszego taboru na nowy wszyscy nasi podróżni mogli korzystać z pojazdów o możliwie wysokim standardzie, to jest takim, na jaki pozwala dany typ składów - dodał Robert Stępień, prezes zarządu Kolei Mazowieckich.

- W dniu dzisiejszym podpisujemy z Kolejami Mazowieckimi kolejną już umowę na naprawy P4 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Umowa zawiera możliwość zlecenia do 15 szt. napraw (8 szt. w zakresie podstawowym + 7 szt. jako prawo opcji) i ich sukcesywną realizację do 31 grudnia 2019 r. Koleje Mazowieckie to nasz długoletni partner, dla którego od lat świadczymy usługi napraw pojazdów oraz podzespołów rezerwy obiegowej i cieszy nas, że ta współpraca stale się rozwija. Zapewniamy, że ten kontrakt, tak jak i poprzednie, wykonamy w wymaganym terminie, zachowując wysoką jakość usług - powiedział Krzysztof Adamski, prezes zarządu, dyrektor generalny ZNTK "Mińsk Mazowiecki" S.A.

ZNTK "Mińsk Mazowiecki" S.A. wykona naprawę P4 pierwszego elektrycznego zespołu trakcyjnego w terminie nie dłuższym niż 60 dni kalendarzowych, licząc od dnia przekazania ezt do naprawy, natomiast naprawę każdego z pozostałych ezt w terminie nie dłuższym niż 40 dni kalendarzowych. Koszt umowy to ponad 16,3 mln zł brutto.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Koleje Mazowieckie
ezt
EN57
ZNTK Mińsk Mazowiecki
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.