TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Znowu będzie remont stacji Warszawa Zachodnia
InfoRail.pl - Opublikowano: 20.09.2019 09:21:44
Znowu będzie remont stacji Warszawa Zachodnia (wiz.PKP PLK)

Stacja Warszawa Zachodnia zmieni się – poinformowały dziś PKP PLK. A to oznacza kolejny w ostatnich latach remont. Tym razem bardziej kompleksowy.

Stacja Warszawa Zachodnia zmieni się – poinformowały dziś PKP PLK. A to oznacza kolejny w ostatnich latach remont. Tym razem bardziej kompleksowy.

Bo, jak podały PKP PLK, dla podróżnych będą perony z windami i schodami ruchomymi, zadaszenie chroniące przed złą pogodą, wygodne przejście podziemne, dobre połączenie kolei z komunikacją miejską. Sprawny ruch pociągów zapewnią nowe tory, rozjazdy, urządzenia sterowania i sieć trakcyjna. Projekt modernizacji Warszawy Zachodniej, na który PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg, jest współfinansowany ze środków POIiŚ.

Warszawa Zachodnia to największa pod względem ruchu pasażerskiego stacja w Polsce. W dobie obsługuje około 1000 pociągów aglomeracyjnych i dalekobieżnych.

W ramach inwestycji powstaną nowe perony dostępne dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Będą ruchome schody i windy, przystosowane do przewozu wózków i rowerów. PLK wybudują dodatkowy peron od strony ul. Tunelowej. Całą halę peronową przykryje dach. Czytelne oznakowanie oraz system informacji pasażerskiej ułatwią obsługę na peronach.

Nowa Warszawa Zachodnia będzie dostosowana do rosnących potrzeb pasażerów i zwiększy role kolei w systemie komunikacji. Projekty z Krajowego Programu Kolejowego obejmują m.in. poprawę komunikacji w aglomeracjach i tworzenie sprawnych wyjazdów na sieć kolejową w kraju i za granice – powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Nowości na Zachodniej

Na stacji będzie wykonana kładka dla pieszych pomiędzy dzielnicą Wola i Ochota. Przejście podziemne zmieni się całkowicie na wyższe i szersze oraz połączone z przestrzenią poczekalni i kas biletowych. Zostanie też wydłużone przejście do peronu nr 8, przy linii obwodowej.

Na poziomie -2 przejścia podziemnego zostanie wybudowany tunel umożliwiający budowę linii tramwajowej wraz z niezbędną infrastrukturą.

Z Piaseczna do Legionowa

Zgodnie z zamierzeniem, kompleksowo przebudowanych zostanie około 30 km torów, 130 rozjazdów i sieć trakcyjna. Nowy układ umożliwi przejazd pociągów z linii obwodowej na linię radomską i stworzenie bezpośrednich połączeń Piaseczno – Legionowo i Legionowo – Lotnisko Chopina.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
Warszawa
stacja
remont
  • Ariel Dembowski – 20.09.2019

    Najwyższy czas.

  • Radek Deczewski – 20.09.2019

    Rozumiem, że teraz nie ma bezpośredniego przejazdu Legionowo - Lotnisko Chopina oraz Legionowo - Piaseczno. Mianowicie jest ale nie z linii obwodowej.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.