TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Znaczne opóźnienia na linii kolejowej nr 8 Warszawa-Radom
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 10.07.2019 18:25:35
Znaczne opóźnienia na linii kolejowej nr 8 Warszawa-Radom (foto: PKP PLK)

Modernizacja linii kolejowej z Warszawy do Radomia opóźnia się w stosunku do zakładanego harmonogramu prac. Zaangażowanie wykonawcy robót jest niezadowalające – poinformowały PKP Polskie Linie Kolejowe.

Modernizacja linii kolejowej z Warszawy do Radomia opóźnia się w stosunku do zakładanego harmonogramu prac. Zaangażowanie wykonawcy robót jest niezadowalające – poinformowały PKP Polskie Linie Kolejowe.

Zdaniem PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. zaangażowanie wykonawcy Swietelsky Rail Polska jest niezadowalające. Dlatego prace na jednotorowym odcinku Warka – Strzyżyna nie rozpoczną się w planowanym terminie - 13 lipca. Pociągi będą w dalszym ciągu kursować do stacji Strzyżyna. Na jednotorowym odcinku Warka – Strzyżyna nadal funkcjonować będzie autobusowa komunikacja zastępcza.

Według PKP PLK mimo mobilizowania wykonawcy, firma nie wykazuje także większego zaangażowania robót na odcinku Strzyżyna – Radom. Przy właściwym zaangażowaniu wykonawcy, nadal możliwe jest jednak zakończenie prac i udostępnienie linii na odcinku Warka – Radom w połowie 2021 roku.

Modernizacja odcinka Warszawa – Czachówek

Na linii Warszawa – Radom zmodernizowany jest odcinek Warszawa – Czachówek. Wymieniane są jeszcze urządzenia systemu sterowania ruchem kolejowym. Na dwutorowym odcinku Czachówek – Warka modernizowany jest pierwszy tor oraz budowane są perony. W następnym etapie roboty obejmą wymianę drugiego toru, kolejnych peronów i obiektów inżynieryjnych.

Od marca br. na odcinku Strzyżyna – Radom modernizowana jest jednotorowa linia Warka – Strzyżyna. Zdemontowano na 30-kilometrowej trasie sieć trakcyjną. Budowana jest konstrukcja nowego nasypu. Gromadzone są materiały, podkłady i nowe rozjazdy. Po zakończeniu przebudowy liczącej ok. 100 km trasy z Warszawy do Radomia czas podróży skróci się ze 135 min do 75 min. Po uzyskaniu wszystkich zgód administracyjnych najszybsze pociągi pojadą z prędkością 160 km/h.

W kolejnych latach ma być prowadzona modernizacja linii kolejowej nr 8 na odcinku Skarżysko–Kielce–Kozłów. Prace mają się rozpocząć w 2021 r.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Warszawa
Radom
PKP PLK
  • Wojciech Liberda – 10.07.2019

    Mobilizujemy.... hehehe dobre. Och ta Polska...

  • Wawerskie Linie Autobusowe – 11.07.2019

    Każda inwestycja PLK jest opóźniona... Czy to wina spółek czy PLK po prostu? Wszyscy wiedzą, że PLK jest słabym organizatorem...

  • Jan Jakub Chmielewski – 11.07.2019

    Opóźnione jest większość inwestycji zarówno kolejowych, jak i drogowych (np. Via Baltica), głównie ze względu na wzrost cen kosztów materiałów, tarsportu i płac, przez co często niemożliwe jest dokończenie inwestycji bez straty finansowej wykonawcy.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.