TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Zmodernizowane SU42 zmieniły oznaczenie na SU4210
InfoRail.pl - Opublikowano: 29.05.2018 10:08:00 3 komentarze
Zmodernizowane SU42 zmieniły oznaczenie na SU4210

Zmiany w oznaczeniu zmodernizowanych lokomotyw SU42 PKP Intercity. Maszyny te posiadają teraz numery zaczynające się od SU4210.

Zmiany w oznaczeniu zmodernizowanych lokomotyw SU42 PKP Intercity. Maszyny te posiadają teraz numery zaczynające się od SU4210.

Jak udało nam się ustalić jest to zmiana techniczna, związana z lepszymi parametrami lokomotyw po modernizacji. A to wiąże się z zamawianiem rozkładów jazdy przez przewoźnika. PKP PLK wymagają odróżnienia lokomotyw zmodernizowanych od klasycznych "stonek". Ma to znaczenie chociażby w przypadku obsługi sezonowych połączeń na linii helskiej, gdzie pociągi muszą pokonywać wzniesienia. I dalej obsługa połączenia na trasie Gdynia – Hel – Gdynia wiąże się z określoną prędkością lokomotyw na danych odcinkach. Jak wiadomo w sezonie kursuje tam sporo pociągów, które dość często notują opóźnienia. SU4210 mają być gwarantem ich minimalizacji. Nie zmienia to jednak faktu, że takie same lokomotywy, tylko z oznaczeniem SU42 prowadziły pociągi już w ubiegłym roku. Zdarzały się jednak przypadki skierowania do obsługi połączeń TLK lokomotyw SM42.

Nie udało nam się natomiast dotychczas ustalić skąd pomysł na nazwanie lokomotyw akurat oznaczenie SU4210. Wysłaliśmy w tej sprawie zapytanie do PKP Intercity. Niestety odpowiedź jaką otrzymaliśmy nie wyjaśnia przedmiotowej kwestii. Zmiana oznaczenia ma na celu odróżnienie taboru PKP Intercity od lokomotyw SU42 należących do Przewozów Regionalnych, co ułatwia proces rozliczeń z zarządcą infrastruktury - poinformowała nas Agnieszka Serbeńska, rzecznik prasowy PKP Intercity.

Dla porządku dodajmy, że m.in. na wspomnianej trasie do Helu pociągi Przewozów Regionalnych prowadzone są przez klasyczne lokomotywy SU42. Teraz mamy odróżnienie ich od zmodernizowanych lokomotyw SU4210 PKP Intercity.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
lokomotywa
SM42
SM4210
  • jatal – 29.05.2018

    Słabo świadczy o zarządcy infrastruktury, który bez napisu w postaci SU4210-01 nie potrafi odróżnić SU42-1001 od SU42-501.

  • DarekP – 30.05.2018

    Pomysł nazywania nowych wersji kolejnymi 10 pojawił się już w przypadku wagonów 406A, które w ostatnich dostawach rozróżniano jako - 406A-10 to ex Z1A, 406A-20 to ex 145A, a 406A-30 to ex 144A. Wszystkie są 406A, ale każdy nieco inny.

  • zeus04 – 31.05.2018

    PKP-PLK nie interesuje numer taborowy, bo przewoźnik składając wniosek o rozkład podaje typ lokomotywy, a nie jest przywiązany do konkretnego egzemplarza. My składamy wnioski osobno na SM42 i 6Dg. Maszynista zgłaszając się na punkcie kontrolnym musi pamiętać że jak wyjeżdża na tory PLK to musi zameldować np. 6Dg-1201 a jak poda SM42-1201, to zarządca nalicza kary przewoźnikowi.

  • Karol Marcin Kowalski – 31.05.2018

    SM42 po modernizacji

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.