TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Zmiany w przetargu na 20 lokomotyw dla PKP IC. Nie tylko termin ale też kryteria
InfoRail.pl - Opublikowano: 17.10.2017 09:53:03 14 komentarzy
Zmiany w przetargu na 20 lokomotyw dla PKP IC. Nie tylko termin ale też kryteria

PKP Intercity wprowadzają kolejne zmiany w przetargu na dostawę 20 lokomotyw elektrycznych wraz ze świadczeniem usług ich utrzymania.

PKP Intercity wprowadzają kolejne zmiany w przetargu na dostawę 20 lokomotyw elektrycznych wraz ze świadczeniem usług ich utrzymania.

I tym razem chodzi nie tylko o termin, choć ten również zmienia się. Czas na złożenie swoich ofert producenci mają do 30 października 2017 roku.

Zmiany zostały wprowadzone również do kryteriów wyboru. Zamiast:

Kryterium jakości – Nazwa: Termin dostawy Pojazdów / Waga: 10,00

Kryterium jakości – Nazwa: Maksymalna liczba zdarzeń powodujących utratę zasadniczych cech eksploatacyjnych w cyklu 250 tys. km. (dla każdego Pojazdu osobno) / Waga: 3,00

Kryterium jakości – Nazwa: Współczynnik gotowości technicznej / Waga: 4,00

Kryterium jakości – Nazwa: Współczynnik niezawodności taboru / Waga: 3,00

Kryterium kosztu – Nazwa: Cena jednostkowa dostawy Pojazdu / Waga: 40,00

Kryterium kosztu – Nazwa: Stawka za świadczenie usług utrzymania / Waga: 40,00

mamy teraz:

Kryterium jakości – Nazwa: Maksymalna liczba zdarzeń powodujących utratę zasadniczych cech eksploatacyjnych w cyklu 250 tys. km. (dla każdego Pojazdu osobno) /Waga: 6,00

Kryterium jakości – Nazwa: Współczynnik gotowości technicznej /Waga: 4,00

Kryterium jakości – Nazwa: Współczynnik niezawodności taboru / Waga: 3,00

Kryterium kosztu – Nazwa: Cena jednostkowa dostawy Pojazdu / Waga: 44,00

Kryterium kosztu – Nazwa: Stawka za świadczenie usług utrzymania / Waga: 43,00.

Termin dostawy zatem nie ma już żadnego znaczenia. Więcej punktów można uzyskać na cenie pojazdu i stawce za utrzymanie. Dwa razy lepiej niż dotychczas punktowane jest kryterium "maksymalna liczba zdarzeń powodujących utratę zasadniczych cech eksploatacyjnych w cyklu 250 tys. km".



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity. lokomotywa
przetarg
  • anarh – 17.10.2017

    przesuwają pieniądze , fajerwerki , czy przesuwają ,bo im nie potrzeba jescze , czekają aż linii na 160 będzie duzo , żeby miały gdzie jezdzić. to co maja teraz na 160 wystarcza do obsługi , z nadwyzką , )( 09 jeżdza z tlk na 120.

  • gutek – 17.10.2017

    jest takie wrażenie że ten przetarg chyba się nie zakończy-a gdzie następne

  • DC – 17.10.2017

    @anarh Ta nadwyżka jest taka, że pociągi IC przykładowo z Gdańska do Poznania często jeżdżą z "Siódemką" max. 120 kmh, podczas gdy na linii jest max. 150. Czekać nie ma na co, PKP Intercity bez dwóch zdań potrzebuje nowoczesnego taboru już teraz.

  • Marian – 17.10.2017

    Rozumiem, że to stwierdzenie o nadwyżce lokomotyw na 160 km/h to żart.

  • Gościu – 17.10.2017

    Fakt jest faktem, że brakuje linii na 160 z prostego powodu - zazwyczaj nie na całej trasie możliwa jest jazda 160, raz jest 120 ,raz 80, dlatego lepiej by było najpierw żeby takie właśnie "wycinki zlikwidować, przykład stacja Radymno, czy odcinek między Radymnem a Sośnicą na linii Przemyśl - Rzeszów. Więc w takim razie po co wysyłać lokomotywę na 160 jeżeli ta lokomotywa swoją vmax rozwinie na co najwyżej kilkunastu % trasy?

  • Majkol – 17.10.2017

    Kryterium terminu dostawy zbyt faworyzowało Vectrona. Przy głównym kryterium ceny największe szanse mają nasi producenci, którzy ze światowymi potentatami konkurują jedynie ceną.

  • Misiu – 17.10.2017

    W takim układzie ta fotka nie jest przypadkowa ;)

  • advisor – 17.10.2017

    Ile bym dał, żeby fotka ilustrująca artykuł była codziennym widokiem na dworcach w naszym kraju. Obyśmy tylko nie musieli czekać w nieskończoność na rozstrzygnięcie.

  • sphinx – 17.10.2017

    Czyli cena ma jeszcze większe znaczenie - idą na tandetę. Pesa zaciera ręce.

  • zeus04 – 18.10.2017

    Idą na większą konkurencję. Po co przepłacać?

  • kowal – 18.10.2017

    @zeus04 dokładnie, ostatni przetarg na EZTy Kolei Mazowieckiej pokazał, że jak pozwoli się na konkurencje to nawet Stadler potrafi zejść z ceny.

  • Adam – 18.10.2017

    Pesa nie spełni kryterium jakości.

  • DarekP – 19.10.2017

    A jak nie Pesa, to czy Newag da radę zejść na tyle z cenami, by wygrać z Siemensem?Pesa może od instytucji ją ratujących dostać ultimatum, by albo nie startować, albo zrobić lokomotywę na tyle dobrą, by nie oberwać karami. Nikt do pogrążającego się bankruta nie będzie dokładał - albo wyjdą na prostą i będą wreszcie mieli dobre produkty, albo żegnaj.

  • kolejorz – 30.10.2017

    a kiedy otwarcie kopert z ofertami?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.