TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Zmiany na stacji Włoszczowa Północ
PKP PLK InfoRail - Opublikowano: 19.05.2016 12:04:07 3 komentarze
Zmiany na stacji Włoszczowa Północ (foto: PKP PLK)

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg, efektem którego będzie wyższy komfort obsługi pasażerów oraz zwiększenie przepustowości i bezpieczeństwa ruchu pociągów na stacji Włoszczowa Północ.

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg, efektem którego będzie wyższy komfort obsługi pasażerów oraz zwiększenie przepustowości i bezpieczeństwa ruchu pociągów na stacji Włoszczowa Północ. Projekt jest elementem budowy krótszego połączenia z Warszawy do Kielc.

W ramach inwestycji na stacji powstanie nowy peron - nr 2. Zapewni on bezkolizyjną obsługę pociągów, mających postój na stacji. Dzięki temu zwiększy się przepustowość linii, co pozwoli na jazdę większej liczby pociągów.

Peron będzie wyposażony w wiaty, ławki, tablice informacyjne, funkcjonalne oświetlenie oraz antypoślizgową nawierzchnię. Zgodnie ze standardami, będzie również dostosowany do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Windy ułatwią wsiadanie do pociągów osobom niepełnosprawnym, pasażerom z ciężkim bagażem lub wózkiem. Projekt zakłada także budowę kładki lub przejścia pod torami, które połączy perony. Wariant zostanie wybrany na podstawie wykonanej dokumentacji projektowej.

Inwestycja wpłynie na bezpieczeństwo w prowadzeniu ruchu pociągów. Zakres prac wykonywanych przez PLK obejmuje bowiem nową nastawnię dysponującą i modernizację urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz przebudowę torów, rozjazdów, sieci trakcyjnej i wzmocnienie podtorza.

Realizacja projektu pozwoli na dostosowanie infrastruktury kolejowej na stacji Włoszczowa Północ do osiągnięcia przez pociągi wyższych prędkości, co wpłynie na skrócenie czasu przejazdu. Zakończenie robót planowane jest pod koniec 2017 r.

Lepsze połączenie Kielce - Warszawa

Przebudowa stacji, to także dostosowanie jej do włączenia w Centralną Magistralę Kolejową planowanej do budowy łącznicy (linii nr 582) ? Czarnca ? Włoszczowa Płn. Łącznica, czyli połączenie posterunku odgałęźnego Czarnca ze stacją Włoszczowa Północ zapewni sprawne i krótsze połączenie pomiędzy Kielcami a Warszawą i Łodzią z wykorzystaniem przejazdu przez CMK.

Włoszczowa Północ z roku na rok cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Uruchomiona w 2006 roku przyjmowała początkowo tylko dwa pociągi dziennie. Obecnie w ciągu doby zatrzymuje się na niej 29 pociągów, w tym 10 pociągów Pendolino. Dzięki inwestycji PLK, Włoszczowa zyskała nie tylko dogodne połączenie z Kielcami i Częstochową, ale również szybką podróż w kierunku Warszawy, Krakowa czy Katowic.

Modernizacja stacji Olszamowice

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły również przetarg na remont stacji w Olszamowicach. W ramach zadania zostaną wykonane: przebudowa infrastruktury technicznej stacji, w tym m.in. nawierzchnia torowa, rozjazdy i sieć trakcyjna. Na realizację projektu zarządca infrastruktury planuje przeznaczyć 65 mln zł. Inwestycja pozwoli na dostosowanie infrastruktury kolejowej na stacji do osiągnięcia przez pociągi wyższych prędkości, a także na sprawny przejazd Centralną Magistralą Kolejową.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
Włoszczowa
stacja
  • von Lobnitz – 19.05.2016

    A wyśmiewali śp. posła Gosiewskiego.

  • EN57-1234 – 20.05.2016

    Dokładnie. A tępi hejterzy twierdzą, że łącznica nie potrzebna, bo ósemkę trzeba robić. Właśnie łącznica jest po to, żeby robić skutecznie ósemkę. Bo siódemka też będzie rozkopana, a nawet zamknięta na odcinku Pilawa - Dęblin. Przy okazji Włoszczowa zyska lepsze połączenie z Kielcami (kto nie rozumie - polecam mapę - dworzec na 61 jest kilka razy dalej niż peron przy cmk od centrum.

  • Radomiak – 21.05.2016

    Moim zdaniem to powinni najpierw zrobić łącznicę. Jest potrzebna na wczoraj. Podobnie łącznica z 22 w Radzicach do cmk w stronę Grodziska. Radom po wycięciu na czas remontu dalekobieżnych musi mieć sprawny dojazd do Warszawy, a to zapewnią KM-y po linii 22 jako pociągi przyspieszone.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.