Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Zmiana koncepcji połączenia LEO Express do Pragi

inforail
19.01.2017 09:45
0 Komentarzy

LEO Express zmieniłkoncepcję swojego kolejowego połączenia z Warszawy do Pragi. Pierwotnie Czesichcieli jeździć przez CMK. Teraz pomysł jest inny.

Chcielibyśmy jeździć do Katowic wiedenką, przez Częstochowę ?mówi nam Peter Jancovic, dyrektor Leo Express Polska. Dlaczego? Naszym celemnie jest konkurowanie z PKP Intercity czy podbieranie pasażerów temu przewoźnikowi? wyjaśnia Jancovic. Jadąc przez mniejsze miasta, takie jak właśnie Częstochowamożemy dotrzeć do większej liczby pasażerów. Taka jest filozofia naszych usług.Dobry produkt adresowany do jak największego grona podróżnych ? dodaje. Stądteż na trasie czeskiego pociągu na pewno nie zabraknie postojów w mniejszychmiastach. Możemy sobie na to pozwolić. Mamy składy z dobrym przyśpieszeniem ?wyjaśnia przedstawiciel przewoźnika. Dość powiedzieć, że na trasie autobusu LEOExpress do Wiednia mamy nie tylko Częstochowę, ale także Gliwice i Zabrze.

To jednak nie jedyny powód zmiany koncepcji połączeniaWarszawa ? Praga. Jancovic wskazuje, że na CMK ciągle prowadzone są remonty.Jest kilka odcinków jednotorowych. To znacznie ogranicza przepustowość linii.Jest tam tłok. Możemy się również domyśleć, że czeski przewoźnik łatwiejwejdzie na polski rynek nie będąc bezpośrednim konkurentem dla połączeńrealizowanych przez Pendolino. Dodajmy Pendolino, które jest przez Czechówpostrzegane jako produkt drogi, i dotyczy to również połączeń za nasząpołudniową granicą realizowanych przez składy wyprodukowane przez Alstom. WCzechach LEO Express stanął w szranki właśnie m.in. z pociągami Pendolino.Wszystkim wyszło to jednak na dobre. Jak tłumaczy Jancovic liczba podróżnych natrasie Praga ? Ostrawa wzrosła trzykrotnie. Kursują tu nie tylko pociągiCeskich drah i LEO Expressu ale również RegioJet. Mieszkańcom Ostrawy przestałoopłacać się wynajmowanie mieszkań w stolicy. Liczba połączeń pozwala nadojeżdżanie do pracy, nawet codzienne. Brakuje tylko wspólnego biletu. Skąd myto znamy?


Komentarze