TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Zderzenie dwóch pociągów, TLK Pogoria wykolejony
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 31.08.2017 08:32:02 9 komentarzy
Zderzenie dwóch pociągów, TLK Pogoria wykolejony (foto: PAP)

Na stacji Smętowo (powiat starogardzki) doszło w środę późnym wieczorem do kolizji dwóch pociągów, towarowego i pasażerskiego - poinformował rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe. W wypadku nikt nie zginął i nikt nie odniósł poważnych obrażeń.

Na stacji Smętowo (powiat starogardzki) doszło w środę późnym wieczorem do kolizji dwóch pociągów, towarowego i pasażerskiego - poinformował rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe. W wypadku nikt nie zginął i nikt nie odniósł poważnych obrażeń.

"Nie wiemy, z jakich powodów na stacji Smętowo pociąg towarowy STK pomimo sygnału stój, zabraniającego wyjazdu z toru bocznego, wjechał na tor główny. Spowodowało to starcie z pociągiem Pogoria (Gdynia Główna – Bielsko Biała/Zakopane) prawidłowo jadącym torem głównym. Wykoleiła się lokomotywa pociągu PKP IC oraz siedem z jedenastu wagonów" - poinformował rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec. Okoliczności wypadku ustali specjalna komisja.

Pociągiem Pogoria podróżowało około 200 osób. "Nikt z podróżnych oraz obsługi pociągu poważnie nie ucierpiał" - podkreślił Siemieniec.

Jak poinformował PAP przedstawiciel PKP będący na miejscu wypadku, 17 poszkodowanych zostało przewiezionych do szpitali w Gdańsku, Starogardzie Gdańskim, Kwidzynie i Grudziądzu.

Wcześniej rzeczniczka wojewody pomorskiego Małgorzata Sworobowicz podała, że lekko rannych zostało około 20 osób.

Według rzecznika PKP PLK wszystkim pasażerom zapewniono opiekę i możliwość dalszej podróży.

"Przed godz. 1.00 przyjechały autobusy, które zabrały pasażerów do Bydgoszczy. W dalszą podróż podróżnych do Bielska Białej zabierze specjalnie podstawiony skład. Wszystkie osoby otrzymały poczęstunek i wodę" - poinformował Mirosław Siemieniec.

Uruchomiony został specjalny numer infolinii, pod którym rodziny poszkodowanych mogą dowiedzieć się o swoich bliskich - 58 302 32 32. Dodatkowo został uruchomiony numer 22 473 00 81, pod którym podróżni mogą dowiedzieć się o możliwości odzyskania bagażu i ubiegania się o odszkodowanie.

Jak poinformował Mirosław Siemieniec, w Warszawie pracuje specjalny sztab prowadzony przez prezesów PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., PKP Intercity wraz z ministrem infrastruktury i budownictwa Andrzejem Adamczykiem. Służby techniczne sprawdzają możliwość przejazdu pociągów przez stację z wykorzystaniem bocznych torów, aby wczesnym rankiem zapewnić przejazd pociągów przez stację Smętowo i linią między Tczewem a Bydgoszczą.

Informacje o zmianach w kursowaniu pociągów podawane są na stacjach i przystankach. Zmienioną trasą przez Toruń i Iławę pojechały 4 pociągi dalekobieżne (Gdynia Główna – Jelenia Góra, Łeba – Katowice, Hel – Przemyśl Główny, Katowice – Gdynia Główna).

Małgorzata Sworobowicz poinformowała PAP, że na miejscu wypadku jest wojewoda pomorski Dariusz Drelich, który koordynuje pracę służb i Wojewódzkiego Zespołu Zarządzania Kryzysowego. Dodała, że 28 osobom poszkodowanym w zdarzeniu udzielono pomocy w szpitalach w: Starogardzie Gdańskim (3), Grudziądzu (12), Kwidzynie (6) i Gdańsku (7). "Są lekko ranni" - podała.

"O godzinie 3 wznowiono ruch pociągów przez stację Smętowo, na linii Tczew – Bydgoszcz. Planowo wyjadą pierwsze pociągi ze Smętowa" - poinformował rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec.




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Smętowo
wykolejenie
  • Bravik – 31.08.2017

    Jak się szybko Drelich nauczył reagować. Bo przy nawałnicy to gorzej wyglądało

  • kolejarz – 31.08.2017

    Dobrze, że tylko tak się skończyło, bo mogło być dużo gorzej, tym bardziej, że TLK jechał najprawdopodobnie 120km/h.

  • dziobak250 – 31.08.2017

    To czekamy na nowy przetarg na modernizację wagonów. Dobrze, że nikomu nic się nie stało.

  • lukas – 31.08.2017

    Okropne, ciekawe kto jest za to odpowiedzialny.

  • Podróżny – 31.08.2017

    Wjeżdżał na stację więc prędkość była o wiele mniejsza.Przy 120 km/h byłoby wiele ofiar śmiertelnych

  • Przemo Z – 31.08.2017

    Co za bzdura. Od kiedy pociągi przejeżdżające przez stacje bez postoju ograniczają prędkość.

  • kolejarz – 31.08.2017

    Istotnie maszynista mógł włączyć nagłe hamowanie w ostatniej chwili, jednak pewnie niewiele to dało. Patrząc że po wykolejeniu TLK pokonał jeszcze 200 metrów po podkładach i tłuczniu, można wnioskować, że z pewnością wolno nie jechał. To że tak się skończyło, to w pewnym sensie dar Opatrzności.

  • Rafel – 31.08.2017

    No to skoro towar miał czerwone światło i miał jechać TLK to jak zwrotnica była ustawiona pod towarowego? dwa: gdzie jest towarowy na zdjęciach, trzy: pierwsze słyszę żeby od nagłego hamowania wykoleił się skład?

  • kolejarz – 01.09.2017

    >>RafelPociąg często może wjechać kolizyjnie w drogę lub skrajnie innego pociągu, a ustawienie zwrotnicy nie ma nic do tego (można ją przecież rozpruć), chyba że układ stacyjny całkowicie wyklucza taką sytuację - w Smętowie jednak tak nie było.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!