TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Zderzenie dwóch pociągów, TLK Pogoria wykolejony
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 31.08.2017 08:32:02 9 komentarzy
Zderzenie dwóch pociągów, TLK Pogoria wykolejony (foto: PAP)

Na stacji Smętowo (powiat starogardzki) doszło w środę późnym wieczorem do kolizji dwóch pociągów, towarowego i pasażerskiego - poinformował rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe. W wypadku nikt nie zginął i nikt nie odniósł poważnych obrażeń.

Na stacji Smętowo (powiat starogardzki) doszło w środę późnym wieczorem do kolizji dwóch pociągów, towarowego i pasażerskiego - poinformował rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe. W wypadku nikt nie zginął i nikt nie odniósł poważnych obrażeń.

"Nie wiemy, z jakich powodów na stacji Smętowo pociąg towarowy STK pomimo sygnału stój, zabraniającego wyjazdu z toru bocznego, wjechał na tor główny. Spowodowało to starcie z pociągiem Pogoria (Gdynia Główna – Bielsko Biała/Zakopane) prawidłowo jadącym torem głównym. Wykoleiła się lokomotywa pociągu PKP IC oraz siedem z jedenastu wagonów" - poinformował rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec. Okoliczności wypadku ustali specjalna komisja.

Pociągiem Pogoria podróżowało około 200 osób. "Nikt z podróżnych oraz obsługi pociągu poważnie nie ucierpiał" - podkreślił Siemieniec.

Jak poinformował PAP przedstawiciel PKP będący na miejscu wypadku, 17 poszkodowanych zostało przewiezionych do szpitali w Gdańsku, Starogardzie Gdańskim, Kwidzynie i Grudziądzu.

Wcześniej rzeczniczka wojewody pomorskiego Małgorzata Sworobowicz podała, że lekko rannych zostało około 20 osób.

Według rzecznika PKP PLK wszystkim pasażerom zapewniono opiekę i możliwość dalszej podróży.

"Przed godz. 1.00 przyjechały autobusy, które zabrały pasażerów do Bydgoszczy. W dalszą podróż podróżnych do Bielska Białej zabierze specjalnie podstawiony skład. Wszystkie osoby otrzymały poczęstunek i wodę" - poinformował Mirosław Siemieniec.

Uruchomiony został specjalny numer infolinii, pod którym rodziny poszkodowanych mogą dowiedzieć się o swoich bliskich - 58 302 32 32. Dodatkowo został uruchomiony numer 22 473 00 81, pod którym podróżni mogą dowiedzieć się o możliwości odzyskania bagażu i ubiegania się o odszkodowanie.

Jak poinformował Mirosław Siemieniec, w Warszawie pracuje specjalny sztab prowadzony przez prezesów PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., PKP Intercity wraz z ministrem infrastruktury i budownictwa Andrzejem Adamczykiem. Służby techniczne sprawdzają możliwość przejazdu pociągów przez stację z wykorzystaniem bocznych torów, aby wczesnym rankiem zapewnić przejazd pociągów przez stację Smętowo i linią między Tczewem a Bydgoszczą.

Informacje o zmianach w kursowaniu pociągów podawane są na stacjach i przystankach. Zmienioną trasą przez Toruń i Iławę pojechały 4 pociągi dalekobieżne (Gdynia Główna – Jelenia Góra, Łeba – Katowice, Hel – Przemyśl Główny, Katowice – Gdynia Główna).

Małgorzata Sworobowicz poinformowała PAP, że na miejscu wypadku jest wojewoda pomorski Dariusz Drelich, który koordynuje pracę służb i Wojewódzkiego Zespołu Zarządzania Kryzysowego. Dodała, że 28 osobom poszkodowanym w zdarzeniu udzielono pomocy w szpitalach w: Starogardzie Gdańskim (3), Grudziądzu (12), Kwidzynie (6) i Gdańsku (7). "Są lekko ranni" - podała.

"O godzinie 3 wznowiono ruch pociągów przez stację Smętowo, na linii Tczew – Bydgoszcz. Planowo wyjadą pierwsze pociągi ze Smętowa" - poinformował rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec.




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Smętowo
wykolejenie
  • Bravik – 31.08.2017

    Jak się szybko Drelich nauczył reagować. Bo przy nawałnicy to gorzej wyglądało

  • kolejarz – 31.08.2017

    Dobrze, że tylko tak się skończyło, bo mogło być dużo gorzej, tym bardziej, że TLK jechał najprawdopodobnie 120km/h.

  • dziobak250 – 31.08.2017

    To czekamy na nowy przetarg na modernizację wagonów. Dobrze, że nikomu nic się nie stało.

  • lukas – 31.08.2017

    Okropne, ciekawe kto jest za to odpowiedzialny.

  • Podróżny – 31.08.2017

    Wjeżdżał na stację więc prędkość była o wiele mniejsza.Przy 120 km/h byłoby wiele ofiar śmiertelnych

  • Przemo Z – 31.08.2017

    Co za bzdura. Od kiedy pociągi przejeżdżające przez stacje bez postoju ograniczają prędkość.

  • kolejarz – 31.08.2017

    Istotnie maszynista mógł włączyć nagłe hamowanie w ostatniej chwili, jednak pewnie niewiele to dało. Patrząc że po wykolejeniu TLK pokonał jeszcze 200 metrów po podkładach i tłuczniu, można wnioskować, że z pewnością wolno nie jechał. To że tak się skończyło, to w pewnym sensie dar Opatrzności.

  • Rafel – 31.08.2017

    No to skoro towar miał czerwone światło i miał jechać TLK to jak zwrotnica była ustawiona pod towarowego? dwa: gdzie jest towarowy na zdjęciach, trzy: pierwsze słyszę żeby od nagłego hamowania wykoleił się skład?

  • kolejarz – 01.09.2017

    >>RafelPociąg często może wjechać kolizyjnie w drogę lub skrajnie innego pociągu, a ustawienie zwrotnicy nie ma nic do tego (można ją przecież rozpruć), chyba że układ stacyjny całkowicie wyklucza taką sytuację - w Smętowie jednak tak nie było.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.