TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Zapadły prawomocne wyroki za katastrofę pod Szczekocinami
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 26.01.2018 11:18:10
Zapadły prawomocne wyroki za katastrofę pod Szczekocinami

6 lat więzienia dla Andrzeja N. i 3,5 roku dla Jolanty S. - to prawomocne już kary dla b. dyżurnych ruchu z posterunków kolejowych Starzyny i Sprowa, oskarżonych w sprawie katastrofy pod Szczekocinami w 2012 r.

6 lat więzienia dla Andrzeja N. i 3,5 roku dla Jolanty S. - to prawomocne już kary dla b. dyżurnych ruchu z posterunków kolejowych Starzyny i Sprowa, oskarżonych w sprawie katastrofy pod Szczekocinami w 2012 r.

W wyniku czołowego zderzenia pociągów zginęło tam 16 osób, a ponad 150 zostało rannych.

Wyrok ogłosił w piątek Sąd Apelacyjny w Katowicach. Dyżurni ruchu odpowiadali za nieumyślne spowodowanie katastrofy – skierowali jadące z naprzeciwka pociągi na ten sam tor.

Sąd rozpoznawał odwołania od orzeczenia Sądu Okręgowego w Częstochowie, który w 2016 r. wymierzył Andrzejowi N. karę 4, a Jolancie S. - 2,5 roku więzienia. Tamten wyrok zaskarżyła zarówno prokuratura, która uważa go za zbyt łagodny, jak i obrona, która chciała uniewinnienia oskarżonych lub uchylenia wyroku i ponownego procesu.

Do wypadku doszło 3 marca 2012 r. we wsi Chałupki k. Szczekocin - na zjeździe z Centralnej Magistrali Kolejowej w kierunku Krakowa. Zderzyły się pociągi TLK "Brzechwa" z Przemyśla do Warszawy i Interregio "Jan Matejko" relacji Warszawa-Kraków. Pociąg Warszawa-Kraków wjechał na tor, po którym z naprzeciwka jechał pociąg Przemyśl-Warszawa.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
wyrok
sąd
katastrofa
Szczekociny
  • Kamil Ptaszkiewicz – 26.01.2018

    A gdzie odpowiedzialność PLK??

  • Jakub Michalczyk – 26.01.2018

    Mogli chociaż zawiasy im dać. Wiem że zawinili ale teraz pójdą siedzieć z bandziorami I będą walczyć o przetrwanie w ZK.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.