TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Zakup nowego taboru dla KD zaawansowany. Ale efektów nie widać
InfoRail.pl - Opublikowano: 19.08.2019 17:22:22 3 komentarze
Zakup nowego taboru dla KD zaawansowany. Ale efektów nie widać

W zeszłym tygodniu spotkałem się z zarządem Kolei Dolnośląskich – poinformował członek Zarządu województwa dolnośląskiego Tymoteusz Myrda.

W zeszłym tygodniu spotkałem się z zarządem Kolei Dolnośląskich – poinformował członek Zarządu województwa dolnośląskiego Tymoteusz Myrda.

Rozmowy dotyczyły m.in.: bieżącej sytuacji spółki, zwiększonej liczby pasażerów o 20% (w stosunku do porównywalnego okresu w ubiegłym roku), nowo uruchomionych linii do Lubina i Krotoszyna przez Milicz, planowanym wznowieniu połączeń do Bielawy.

Omówiona została także sprawę zakupu nowego taboru w ramach projektu współfinansowane w ramach POIiŚ i prowadzonego dialogu technicznego w przedmiotowej sprawie. Kolejną ważną kwestią jest plan budowy hali do czynności utrzymaniowych oraz przeglądów pojazdów. W obu przypadkach zarząd poinformował mnie o zaawansowaniu prac nad powyższymi projektami. Zapewnił też, że stosowne działania powinny zostać podjęte do końca bieżącego kwartału.

Tyle, że po unieważnieniu ostatniego przetargu na zakup taboru sprawa jakby stanęła w miejscu. Tym bardziej, że coraz większą ochotę na przejmowanie połączeń w regionie mają Przewozy Regionalne. Z niecierpliwością więc czekamy na efekty tych rozmów i działań. Będziemy je śledzić na bieżąco…



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Koleje Dolnośląskie
dolnośląskie
  • Paweł Pasternak – 19.08.2019

    To jest właśnie nieudolność dojnej zmiany. To samo w PKP z remontami dworców. Zaczynam się zastanawiać czy nie jest to celowe działanie, skoro budują PRL bis. Peery, śmierdzące dworce i EN57 forever.

  • Wojciech Liberda – 19.08.2019

    Spokojnie... w PR nie ma PRL z taborem bo wlasnie maja za dużo i kasuje... a w krzakach jakies 350 sztuk... ehhh wiec spieszą sie z kasacja aby znow wykazać zysk bo kruca zex czasu do końca roku coraz mniej...

  • Michał Paweł Łukasz – 21.08.2019

    Zmienił się kierunek w województwie, teraz jest cała wstecz tudzież wyrzucanie wszystkiego za burtę :)

  • Gustaw – 21.08.2019

    Nie trzeba było dokładać 40 milionów na nikomu niepotrzebną linię przez Sobótkę (której nawet mieszkańcy nie chcą i idą w ślad za ekipą remontową rozbierając torowisko i niszcząc sprzęt) to byłaby kasa na nowe pociągi. A tak nie będą mieli jednego i drugiego, bo co komu po wyremontowanych torach jak nie będzie taboru do jeżdżenia? Ot, "logika" idiotów. Warto poczytać, jak ktoś jeszcze nie zna tematu: https://www.radiowroclaw.pl/articles/view/88679/Zlodzieje-i-wandale-prawdziwa-zmora-wykonawcow-remontu-linii-kolejowej-ze-Swidnicy-do-Jedliny

  • empek – 21.08.2019

    Tak, tak, likwidujcie dalej najatrakcyjniejsze oferty, to niedługo problem z przeładowanymi składami zniknie i co za tym idzie, zakup dodatkowego taboru nie będzie potrzebny. Podwyżka "Euronysy" o 60% to jest rozbój w biały dzień! I jeszcze te bezczelne kłamstwa, że "w porozumieniu z organizatorami z Czech i Niemiec", podczas gdy Niemcy podnieśli cenę tylko o 20%, a Czesi wcale. A wcześniej likwidacja Biletu Sudeckiego z powodu, że "słabo się sprzedawał", podczas gdy sam wielokrotnie widziałem jak ludzie kupowali ten bilet. Wszystkie te zmiany w wakacje albo tuż przed nimi, żeby ludzie czasem nie pojeździli za tanio. Wszystko w "trosce" o pasażera. Ta spółka to nie jest już kolej dla pasażera, tylko dla polityków.

  • lucyzucker – 21.08.2019

    Mocno. Przecież nowy tabor miał służyć przede wszystkim aglomeracji wrocławskiej. Więc ja się pytam: ile kasy dorzucił do projektu Wrocław i okolica? Nic? To niech dalej jeżdżą furmankami! A Koleje Dolnośląskie, jak sama nazwa wskazuje, są od uruchamiania komunikacji na Dolnym Śląsku a nie służenia jednemu miastu. Uwolnić szynobusy robiące za muchowozy po Wojnowach, Jelczach, Świniarach i innych Obornikach ("bo stolyca ma kulejkę to i my chcęmy") i tabor od razu się znajdzie.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.