Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Zachodniopomorskie wybiera Newag! Pierwsze hybrydy coraz bliżej

inforail
20.05.2020 12:45
0 Komentarzy

Zarząd WojewództwaZachodniopomorskiego zaakceptował ofertę firmy NEWAG S.A., na dostarczeniedwóch pojazdów hybrydowych.

Koszt zakupu jednostek objętych zamówieniem podstawowym,które będą realizowały przewozy regionalne, to 49,2 mln zł brutto. Pojazdyobjęte zamówieniem podstawowym pojawią się na torach nie później niż do końca2021 r.

Oferta firmy NEWAG S.A. była jedyną, jaka wpłynęła wogłoszonym przez Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiegopostępowaniu przetargowym. Oferta była badana przez komisję przetargową, którastwierdziła, że spełnia wszystkie warunki określone w specyfikacji orazuzyskała największą liczbę punktów według kryteriów oceny. Teraz Urząd ZamówieńPublicznych przeprowadzi kontrolę uprzednią przetargu, która jest wymagana wprzypadku zamówień realizowanych z wykorzystaniem środków europejskich. Pozytywnaocena pozwoli na podpisanie umowy z wykonawcą.

Z przyczyn oczywistychtransport publiczny nie cieszy się w okresie pandemii dużym zainteresowaniem,ale wierzę, że niedługo wrócimy do czasów, kiedy będziemy mogli wspólniepodróżować. Niezmiennie zależy nam na ekologii i komforcie podróżnych. Zakupjednostek hybrydowych to dla regionu wyjątkowo ważna inwestycja, zważywszy, żelinie kolejowe na wielu odcinkach nie są zelektryfikowane – komentujeMarszałek Województwa Zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz.

Pomorze Zachodnie ma szansę stać się pierwszym regionemposiadającym w swej flocie pojazdy dwunapędowe, łączące najważniejsze zaletypojazdów elektrycznych (wysokie przyspieszania, brak emisji spalin),  i wyposażonych w przekładnię elektryczną pojazdówspalinowych (możliwość poruszania się po liniach niezelektryfikowanych).Przetarg obejmuje zakup dwóch pojazdów wyposażonych w m.in. 150 miejscsiedzących każdy, z możliwością zakupu nawet 10 kolejnych pojazdów w ramachprawa opcji. Termin realizacji całego zamówienia to lata 2020 – 2022.

Tabor dwunapędowy stworzy możliwość uatrakcyjnienia rozkładujazdy dla podróżnych poprzez wprowadzenie do dotychczasowej ofertybezpośrednich pociągów relacji Szczecin Gł. – Kołobrzeg – Koszalin. Jest torelacja o całkowitej długości 177 km łącząca dwa największe miasta PomorzaZachodniego, przebiegająca z wykorzystaniem niezelektryfikowanego odcinkaKołobrzeg – Goleniów o długości 100 kilometrów. Ponadto nowe pociągi stworząkorzystne warunki obsługi zmodernizowanej linii kolejowej nr 210 Szczecinek –Runowo Pomorskie obsługując bezpośrednią relację Szczecin Gł. – Szczecinekprzez Stargard, Drawsko Pomorskie, Złocieniec i Czaplinek.

Województwo Zachodniopomorskie na inwestycje taborowe wostatnich 10 latach wydało łącznie ponad 1 mld zł. Zakupy w znacznej większościbyły sfinansowane ze środków Unii Europejskiej.

Komentarze