TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Zabierzów kolejną zmodernizowaną stacją między Krakowem a Katowicami
InfoRail.pl - Opublikowano: 05.11.2018 12:32:48
Zabierzów kolejną zmodernizowaną stacja między Krakowem a Katowicami (foto: PKP PLK)

W ramach wartego 302 mln zł projektu PKP Polskie Linie Kolejowe kończą prace na stacji w Zabierzowie.

W ramach wartego 302 mln zł projektu PKP Polskie Linie Kolejowe kończą prace na stacji w Zabierzowie.

Perony z wiatami oraz czytelną informacją są dostosowane do potrzeb wszystkich podróżnych. Nowe tory i urządzenia sterowania zapewnią sprawną podróż na trasie Kraków - Katowice. W Małopolsce, dzięki Krajowemu Programowi Kolejowemu, powstaje kilkanaście komfortowych stacji i przystanków – podała spółka.

Stacja w Zabierzowie została całkowicie przebudowana, w ramach projektu Kraków Mydlniki – Krzeszowice, wartego 302 mln zł netto. W miejscu starych peronów wybudowano dwa wyższe, a dzięki temu pasażerowie mają łatwiejszy dostęp do pociągów. Peron wyspowy, umożliwiający obsługę pociągów z obu stron, oraz jednokrawędziowy obok dworca, są jasno oświetlone oraz wyposażone w szerokie wiaty i ławki. Podróże ułatwiają czytelne oznakowanie oraz tablice informacyjne.

Dodatkowym ułatwieniem dla klientów kolei jest przejście podziemne, które zastąpiło starą kładkę. Obiekt zapewni bezpieczne dojście nie tylko do peronów, ale także na drugą stronę linii kolejowej. Dla osób o ograniczonej mobilności przewidziano windy i specjalne ścieżki dla niedowidzących.

Modernizacja linii m.in. trasy Kraków – Katowice, uwzględnia dostępność stacji i przystanków dla wszystkich podróżnych. Dlatego budujemy nowe, dobrze oznakowane i wyposażone perony, a przejścia podziemne wyposażamy w windy – powiedział Piotr Majerczak, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych.

Komfortowe perony i wygodne przesiadki to nie jedyny efekt robót realizowanych przez PLK. W pobliżu stacji modernizowany jest wiadukt kolejowy, który zapewni bezkolizyjny przejazd pod torami dla kierowców. Na linii kolejowej, pomiędzy Krzeszowicami a krakowską stacją w Mydlnikach, kończy się budowa nowych torów i sieci trakcyjnej oraz urządzeń sterowania ruchem kolejowym. PLK planują przywrócenie ruchu dwutorowego jeszcze w tym roku. Obecnie przewoźnicy korzystają już z nowego toru, na sąsiednim kończą się prace. Oznacza to sprawniejsze przejazdy pociągów pasażerskich i towarowych na trasie pomiędzy Śląskiem i Małopolską.

Wszystkie roboty budowlane na odcinku linii kolejowej E30, pomiędzy Krzeszowicami a Krakowem Mydlnikami, zakończą się w drugiej połowie przyszłego roku. Prócz stacji w Zabierzowie z nowych peronów będą mogli korzystać pasażerowie na przystankach w Rudawie i Krakowie Mydlnikach Wapienniku. W ramach inwestycji zmodernizowanych zostało 6 wiaduktów i 8 mostów. Wykonawca wybudował również 2 przejścia pod torami. Łączny koszt inwestycji na odcinku Kraków Mydlniki – Krzeszowice to 302 mln zł netto.

Projekt jest dofinansowany ze środków Unii Europejskiej, w ramach programu CEF "Łącząc Europę". Obecnie PLK prowadzą inwestycje równolegle na niemal całej długości trasy Kraków - Katowice. Dzięki nim w 2020 roku pociągi, łączące oba regiony, zapewnią sprawną podróż. Wartość inwestycji Kraków – Katowice to w sumie ok. 2 mld zł.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
stacja
Zabierzów
PKP PLK
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.