TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Za nieco ponad trzy tygodnie SP32 zakończą służbę
InfoRail.pl - Opublikowano: 05.12.2017 09:44:08 8 komentarzy
Za nieco ponad trzy tygodnie SP32 zakończą służbę (foto: Wikipedia/analmag - Garnek.pl, lic. CC BY-SA 2.5 pl)

Bliski koniec kolejne serii lokomotyw na polskiej sieci kolejowej. Tylko do 29 grudnia ostatnia z serii – SP32-206 ma ważne świadectwo dopuszczenia do ruchu.

Niestety nie udało nam się uzyskać od Przewozów Regionalnych – właściciela lokomotywy – informacji co dalej? Maszynę czeka prawdopodobnie odstawienie "w krzaki", a co za tym idzie powolne niszczenie i w końcu kasacja. SP32-206 jest ostatnią czynną lokomotywą tej serii. Jej wycofanie z ruchu oznaczać będzie zakończenie eksploatacji maszyn, wyprodukowanych dla PKP w Rumunii. Łącznie było ich 150. Po podziale na poszczególne spółki większość trafiła do PKP CARGO, część do ówczesnego podmiotu jakim były PKP Przewozy Regionalne. Od lutego 2015 jego jedynym czynnym egzemplarzem pozostawał ten z numerem 206.

Lokomotywy tej serii były budowane przez fabrykę FAUR Bukareszt w latach 1985-1991. Cechowały się od początku ich eksploatacji dość dużą awaryjnością. W związku z tym część maszyn została zmodernizowana. Egzemplarz oznaczony numerem 206 był jednym z nich.



Sprawdź też:
Przewozy Regionalne
SP32
lokomotywa
  • akuku – 05.12.2017

    Pamiętam je z pospiesznym Bieszczady Zagórz-Katowice na liniach 108 i 96. Jeszcze bez łącznicy Stróż.

  • SP32 – 05.12.2017

    Taka to beznadziejna polityka pseudo fachowców kolejowych z górą 30 lat PRL bis.

  • Ja – 05.12.2017

    Tragedia. Pudruja SU42 a beda zlomowac SP32 i to po glebokiej modernie

  • Ju – 05.12.2017

    A moglibyśmy jeździć "Turem" 100km/h, zamiast turlać się stonką ponad 2,5h do Gdańska. Taka nasza kochana kolej

  • kixx – 05.12.2017

    Gdyby SP32 poddać modernie a'la SU42-100x to byłby całkiem fajny loczek. Z całej serii spokojnie by uzbierał 50 dobrych ostoi i kompletów wózków. Moderna by dała loka z 1400kW, co na helską czy bieszczady by było aż nadto. Ale cóż, Interlok też pociął przeznaczone do moderny...

  • Mir – 06.12.2017

    Kolejna seria lokomotyw odchodzi do annałów historii polskich kolei.
    Ich los najprawdopodobniej będzie taki jak opisany w tym artykule - pocięcie na złom.
    Przynajmniej jedna z nich powinna zostać ocalona jako świadectwo minionej epoki. Nie odegrały one może przełomowej roli w powojennych dziejach kolei, były jednak ciekawym świadectwem minionej epoki. Jeden egzemplarz winien trafić do muzeum kolejnictwa. Jednak starania o powołanie narodowego muzeum kolejnictwa ciągle przypominają walenie głową w betonowy mur (obojętności i ignorancji najwyższych decydentów). Ciekawe jak długo jeszcze ...

  • @kixx – 06.12.2017

    Nie uzbierasz 50 ostoi z serii 150 sztuk SP32, bo zdecydowaną większość zezłomowano ładnych kilka lat temu. PKP Cargo ma 2 egzemplarze, z których jeden zachowano na zabytek, a PR w Krzyżu zebrały 12 sztuk, w tym 1 sprawną.

  • akuku – 06.12.2017

    @Ju:
    Otóż to. Lekkie loki idealne na pociągi przyspieszone.

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.