Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Z Zielonej Góry bezpośrednio do Szklarskiej Poręby?

inforail
19.03.2018 09:27
0 Komentarzy

Współpraca samorząduwojewództwa z Przewozami Regionalnymi oraz rozkład jazdy pociągów na rok 2019to główne tematy spotkania marszałek Elżbiety Anny Polak i członek zarządu AlicjiMakarskiej z przedstawicielami spółki: prezesem Krzysztofem Zgorzelskim orazKrzysztofem Pawlakiem dyrektorem Oddziału Lubuskiego Spółki PrzewozyRegionalne.

Województwo Lubuskie posiada wieloletnie umowy ze spółką narealizację przewozów pasażerskich. W roku 2018 samorząd dofinansowuje przewozykwotą 45,6 mln zł.

Podczas spotkania przedstawiciele spółki Przewozy Regionalneprzedstawiły zupełnie nową ofertę: „Poznaj Lubuskie na rowerze”: nowepołączenie Zielona Góra- Tuplice i z Tuplic do Parku Mużakowskiego nową ścieżkąrowerową, do Łagowa na Lubuski Festiwal Filmowy – z Gorzowa i Zielonej Góry, nagrzyby do Leszna Górnego i Pliszki – na Rzepin koło Budachowa, nad jezioro doOśna i Pszczewa, do Lubska i Gubina wycieczka wzdłuż pogranicza.

Turystyczne pociągi zaopatrzymy w materiały promocyjne,przewodnika, wspólnie z gminami zorganizujemy imprezę. Przewozy Regionalne będąpromować nową ofertę podczas dni lubuskich miast, Winobrania, ŚwiętaWojewództwa. Jest też oferta dla gmin dot. wspólnego biletu na pociąg ikomunikację miejską.

Województwo Lubuskie jako organizator publicznego transportuzbiorowego posiada zawarte ze spółką Przewozy Regionalne dwie umowy wieloletniena realizację przewozów kolejowych na terenie naszego województwa: oświadczenie usług publicznych w zakresie kolejowych przewozów pasażerskich zdnia 26.11.2015 r. oraz o świadczenie usług publicznych w zakresie kolejowychprzewozów pasażerskich wykonywanych na terenie województwa lubuskiego naodcinkach linii komunikacyjnych Wrocław – Głogów – Zielona Góra, SzczecinGłówny – Zielona Góra z dnia 20.11.2014 r.

Zakontraktowana na rozkład jazdy 2017/2018 pracaeksploatacyjna wynosi 2 996 639 pociągokilometrów i obejmuje dofinansowanie wwysokości 45 655 330 zł, w tym 5 700 000 zł ze środków Funduszu Kolejowego nanaprawy i modernizacje taboru.

Pociągi uruchamiane są na następujących liniachkomunikacyjnych:

Kostrzyn – Gorzów Wlkp. – Krzyż – Poznań Gł.

Berlin-Lichtenberg – Kostrzyn – Gorzów Wlkp.

Zielona Góra – Zbąszynek – Gorzów Wlkp.

Nowa Sól – Zielona Góra – Zbąszynek – Poznań Gł.

Zielona Góra – Głogów – Wrocław Gł.

Zielona Góra – Rzepin – Kostrzyn – Szczecin Gł.

Zielona Góra – Rzepin – Frankfurt (Oder) -Berlin-Lichtenberg

Rzepin – Zbąszynek

Zielona Góra – Żary/Żagań – Węgliniec – Zgorzelec – Görlitz

Żagań – Żary – Forst (Lausitz)

Poznań Gł. – Krzyż – Dobiegniew – Szczecin Gł.

Jak informuje Urząd Marszałkowski w kontekście poprawyoferty dla podróżnych w październiku 2017 roku powołano Zespół ds. nowej siatkipołączeń w województwie lubuskim, w którego skład weszli zarównoprzedstawiciele naszego urzędu, jak i pracownicy Oddziału Lubuskiego PrzewozówRegionalnych. Celem prac zespołu jest m.in. wypracowanie możliwości zwiększenialiczby pociągów na poszczególnych liniach i optymalizacja kosztów ichuruchamiania przy akceptowalnym przez organizatora wzroście dofinansowania.

Dotychczas, w ramach zakontraktowanych środków na rok 2018,udało się uruchomić po jednej dodatkowej parze pociągów na liniach Zielona Góra- Gorzów Wlkp. oraz Zielona Góra – Żagań.

W związku z oczekiwaniami podróżnych w zakresie możliwościdojazdu w Karkonosze warto rozważyć uruchomienie pociągu weekendowego na trasieZielona Góra – Jelenia Góra – Szklarska Poręba Górna i z powrotemumożliwiającego jednodniowe wyjazdy turystyczne w góry – podaje UrządMarszałkowski.


Komentarze