TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Z Warszawy do Trójmiasta 200 km/h jeszcze w tym roku?
InfoRail.pl - Opublikowano: 14.03.2019 10:31:56 1 komentarz
Z Warszawy do Trójmiasta 200 km/h jeszcze w tym roku?

Od nowego rozkładu jazdy edycji 2019/2020 pociągi z Warszawy do Trójmiasta mają pojechać z rozkładową prędkością 200 km/h.

Od nowego rozkładu jazdy edycji 2019/2020 pociągi z Warszawy do Trójmiasta mają pojechać z rozkładową prędkością 200 km/h.

Jak poinformował Prezes PKP PLK Ireneusz Merchel pozwoli to na skrócenie czasu przejazdu o około 20 minut. Nie ma jednak złudzeń na uzyskanie takiej prędkości na całej trasie przejazdu. Nadal będą odcinki, gdzie pociągi zwolnią do 100 km/h.

Linia Warszawa - Gdańsk była przygotowana dla taboru funkcjonującego na terenie Polski na prędkość 160 km/h. Nawet mówiąc o prędkości 200 km/h myślano o Pendolino z wychylnym pudłem. Takiego nie mamy. W ostatnich dwóch latach podjęliśmy prace aby tę linię na większości trasy przystosować do 200 km/h dla tradycyjnego taboru – powiedział Ireneusz Merchel.

Szef PKP SA Krzysztof Mamiński kąśliwie dodał, że nie ma Pendolino bez wychylnego pudła. Jest za to ED250. Fakt faktem składy, które posiadają PKP Intercity wychylnego pudła nie mają. Stąd też trzeba traktować je jako tabor klasyczny.

Merchel dodał, że przygotowania do podwyższenia prędkości obejmują nie tylko prace przy torowisku, m.in. uzupełnienia tłucznia, ale także sieci trakcyjnej, która była szykowana na prędkości 160 km/h. Odbiory tych prac mają zacząć się w okolicach wakacji. Tak, aby wszystko było gotowe na grudzień 2019 roku. To plan ambitny – zaznaczył Merchel. Oby zakończył się powodzeniem…



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
Warszawa
Trójmiasto
  • Karol Walczak – 14.03.2019

    Szkoda tego nawet komentować:)

  • Bartosz Lemke – 14.03.2019

    Szkoda za to ze Szczecin jest coraz bardziej odcięty od świata. Kiedy do nas 200 km/h?

  • Sławomir Błaszak – 14.03.2019

    czemu nie? Sprzęt da radę, tory też...

  • Ar Radzikowski – 14.03.2019

    Czarno to widzę 😁😁

  • Henryk Mongiało – 18.03.2019

    niech mi ktoś wytłumaczy, bo nie bardzo rozumiem. W 1993 roku zwykły ekspres z Warszawy do Gdyni, po zwykłym torowisku jechał 3,5 godz. A teraz super pendolino po dostosowanych torach mknie pół godziny krócej. Co takiego było wtedy, czego brakuje teraz? cyt. z internetu

  • 66wg – 18.03.2019

    Sorry ale nie wiedziałem, że "mały" Irek tak potrafi p... ! A kto był dyrektorem w Zakładzie Linii Kolejowych w Olsztynie, kiedy modernizowano te linię i jakie były założenia modernizacji. Ciekawe czy Irek też wprowadzi prędkość 200 km/h na odc. Działdowo - Iława - Malbork ?

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.