TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Z Warszawy do Bydgoszczy o godzinę dłużej i tylko trzema Flirtami3. Dlaczego?
InfoRail.pl - Opublikowano: 06.11.2017 05:22:23 4 komentarze
Z Warszawy do Bydgoszczy o godzinę dłużej i tylko trzema Flirtami3. Dlaczego?

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa zwróciło się z prośbą do Spółki PKP Intercity o przedstawienie stanowiska ws. coraz gorszej oferty połączeń na trasie Warszawa - Bydgoszcz.

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa zwróciło się z prośbą do Spółki PKP Intercity o przedstawienie stanowiska do zagadnień poruszonych w interpelacji posła Pawła Olszewskiego, a odnoszącej się do coraz gorszej oferty połączeń na trasie Warszawa - Bydgoszcz.

I tak Spółka PKP Intercity poinformowała, że jej oferta przewozowa na trasie Warszawa – Bydgoszcz na przestrzeni ostatnich lat ulegała stopniowemu wzrostowi, a w chwili obecnej jest utrzymywana na stałym poziomie. Jednocześnie należy zaznaczyć, że niewielkie zmiany tej tendencji wynikają z prowadzenia prac modernizacyjnych na linii nr 3 przez zarządcę infrastruktury PKP Polskie Linie Kolejowe.

Liczba pociągów pomiędzy Bydgoszczą a Warszawą obsługiwanych składami ED160 Flirt3 utrzymywana na prawie stałym poziomie (4 pary pociągów). Spadek w okresie od czerwca 2017 roku do grudnia 2017 roku wynika z faktu, że czwarta para pociągów zestawionych z ww. taboru kursuje w relacji Gdynia Gł. – Bydgoszcz Gł. – Łódź Fabryczna – Bydgoszcz Gł. - Gdynia Gł. Skierowanie na tę trasę wspomnianej wyżej czwartej pary pociągów wynikało m.in. z prowadzenia prac modernizacyjnych na linii nr 3, które spowodowały, że czas przejazdu pomiędzy Bydgoszczą a Warszawą stał się mniej atrakcyjny.

Odnosząc się do kwestii średniego obłożenia dla poszczególnych połączeń na trasie Bydgoszcz – Warszawa z ostatnich 6 miesięcy Spółka PKP IC poinformowała, że dane te są objęte klauzulą Tajemnica Przedsiębiorstwa "PKP Intercity S.A.". Zgodnie ustawą o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji przez tajemnicę przedsiębiorstwa rozumie się nieujawnione do wiadomości publicznej informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, co do których przedsiębiorca podjął niezbędne działania w celu zachowania ich poufności. Powyższe dane stanowią informację, która w jednoznaczny sposób posiada wartość gospodarczą (zawierają m.in. dane o faktycznym potencjale przewozowym na danym obszarze czy w konkretnej relacji). Dodatkowo dowiedzieliśmy się, że Spółka dołożyła wszelkich starań, aby omawiane dane pozostały tajemnicą przedsiębiorstwa i wciąż wyraża taką wolę. Dostęp do wskazanych informacji posiada jedynie ograniczona grupa pracowników "PKP Intercity". Ujawnienie ww. danych w całości lub w części może negatywnie wpłynąć na pozycję Spółki na rynku.

PKP Intercity wyjaśniły też, że czas przejazdu w relacji Warszawa – Bydgoszcz – Warszawa wydłużył się w stosunku do rozkładu jazdy edycji 2015/2016 o około 40-60 minut. Wydłużenie czasu jazdy nastąpiło jednak w wyniku prowadzenia przez zarządcę infrastruktury Spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe prac modernizacyjnych trasy na wielu odcinkach zarówno na linii nr 3 jak i na linii nr 18. W związku z tym występują liczne ograniczenia prędkości, odcinki jednotorowe wymuszające w czasie konstrukcji rozkładu jazdy planowanie postojów na oczekiwanie na przejazd pociągów nadjeżdżających z naprzeciwka itp.

Oferta przewozowa Spółki PKP IC na odcinku Bydgoszcz – Warszawa w rozkładzie jazdy edycji 2017/2018 pod względem liczby bezpośrednich połączeń pozostanie na poziomie zbliżonym w stosunku do obowiązującego obecnie rozkładu jazdy. W wyniku przeprowadzonych analiz oraz biorąc pod uwagę ograniczenia wynikające z prac modernizacyjnych, zarówno Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa oraz Spółka PKP IC uznają ofertę przewozową na ww. trasie za racjonalną i wystarczającą.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
Bydgoszcz
Warszawa
  • Pk – 06.11.2017

    Dobre pytanie: Dla czego do Bydgoszczy nie jeżdżą Darty tylko Stadlery?Czyżby Bydgoszczanie wiedzieli o nich więcej niż reszta Polski?

  • Bydgoszczanin – 06.11.2017

    @Pk wystarcza nam nasze „niezawodne” swingi.

  • makit – 06.11.2017

    bełkot bełkot bełkot. kiedy 2 lata temu w grudniu hucznie wprowadzano darty i flirty, podróż między Bydgoszczą główna a warszawą centralną trwał róniuśko 3 godziny (wcześniej było to 4 godziny, rekordy 3:50, zazwyczaj 4:20 - dodam, że to jeszcze za czasów kiedy między Toruniem a Bydgoszczą nie było zmodernizowanej linii i między tymi miastami podróż trwała godzinę -50km). 2 lata temu po zmianie rozkładu - będę precyzyjny jeśli chodzi o minuty ale wyjeżdżałem z Bydgoszczy równo bodaj 18:13 i na centralnym drzwi mi sie otwierały od pociągu o 21:13. Pamiętam to jak dziś, pierwsza moja podróż flirtem. i Tak było przez jakiś czas (wróciłem do podróżowania pociągiem i to często, na trasie WWA-BDG). Kolejny rozkład jazdy przyniósł pogorszenie a następne przyniosły zabranie flirtów. W zeszłym roku w rodzinie pojawiło się nowe auto i jade autostradami równe 3 godziny (miedzy TRN a BDG nie ma jeszcze eSki więc i tak nieźle). Ja rozumiem modernizacje, to jest potrzebne po latach agoni w tym kraju (na każdym poziomie w każdej dziedzinie) ale nawet jechałem ostatnio TLKa na tej trasie i postoje pociągu na niektórych stacjach to jakiś dramat. Poza tym, puscili byście 2 składy flirtów przez Inowrocław, ewentualnie stat w Toruniu przez BDG i Inowrocław skoro modernizacje są za włocławkiem. pozdr.

  • Małgorzata – 13.11.2017

    Zabierajcie sobie Darty na linie do i z Bydgoszczy we wszystkich kierunkach! Nie katujcie tym badziewiem pasażerów na innych liniach, wypijcie to piwo któregoście nawarzyli. W bonusie możecie zabrać Edyty :-D

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.