Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Z Południa Polski na Mazury ? czy taki bezpośredni pociąg jest potrzebny?

inforail
13.09.2016 20:40
0 Komentarzy

Od kilku lat na mapiepołączeń kolejowych w Polsce brakuje dogodnego połączenia kolejowego łączącegoPolskę południową z niezwykle atrakcyjnym i uczęszczanym przez dziesiątkitysięcy Polaków rejonem Mazur ? twierdzi poseł Jacek Osuch.

I dodaje, że co roku tysiące mieszkańców Małopolski, Śląska,województwa świętokrzyskiego i Polski centralnej udaje się na urlop w tenurokliwy zakątek naszego kraju. Poseł przypomina, że o ile od lat w rozkładziejazdy PKP funkcjonuje bezpośrednie połączenie kolejowe łączące Wrocław zBiałymstokiem przez Korsze, Kętrzyn, Giżycko i Ełk (obecna nazwa pociągu TLKMAMRY) o tyle Kraków i Katowice w ?sezonie żeglarskim? takiego bezpośredniegopołączenia nie mają.

W obecnym rozkładzie jazdy pokonanie odcinka z Krakowa doGiżycka zajmuje pociągami ekonomicznymi uruchamianymi przez wspomnianą spółkę(segment TLK, IC) od 8 do nawet 16 godzin. Pasażerowie nawet przyakceptowalnych czasach przejazdu skazani są jednak na uciążliwe przesiadki.Uruchomienie bezpośredniego połączenia kolejowego (pociągu lub grupy wagonów)przyczyni się nie tylko do polepszenia oferty przewozowej i wzrostu potencjałutego zakątka Polski, ale także wpłynie na zmniejszenie liczby pojazdów nadrogach.

Poseł podkreśla, że lukę w kursowaniu pociągów starają sięwypełniają autobusy PKS, które nocą pokonują odcinek ze stolicy Małopolski doGiżycka w czasie 12,5 godzin. Podróż autobusami nie jest jednak tak komfortowajak pociągami. Ponadto wiele grup pasażerów (studenci, uczniowie, emeryci itp.)uzyskuje w pociągach PKP Intercity prawo do ulg zarówno tych ustawowych jak ihandlowych.

Wobec powyższego poseł Jacek Osuch zwrócił się z wnioskiem orozważenie uruchomienia bezpośredniego połączenia kolejowego relacji Katowice -Olkusz – Kielce/Kraków – Miechów – Kielce – Warszawa – Giżycko – Białystok w sezonie od maja dowrześnia 2017 r.

Pilotażowo połączenie mogłoby być uruchamiane wyłącznie wokreślone dni tygodnia tj. z Krakowa i Katowic w piątki/soboty z Białegostoku iGiżycka z soboty/niedziele. Połączenie powinno umożliwić nocną podróż pasażeromz możliwością dotarcia do Giżycka ok. godz. 9-10.

Co sądzicie o takim pomyśle? W tej sprawie czekamy też nastanowisko MIB. Do tematu wrócimy.


Komentarze