TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Z Krakowa do Zakopanego w 2 godziny i 40 minut. Kolejami Małopolskimi
InfoRail.pl - Opublikowano: 01.06.2017 16:16:39 13 komentarzy
Z Krakowa do Zakopanego w 2 godziny i 40 minut. Kolejami Małopolskimi (foto: UMWM)

Tylko 2 godziny i 40 minut będzie trwała podróż z Zakopanego do Krakowa przyspieszonym pociągiem Kolei Małopolskich od 15 do 18 czerwca.

Tylko 2 godziny i 40 minut będzie trwała podróż z Zakopanego do Krakowa przyspieszonym pociągiem Kolei Małopolskich od 15 do 18 czerwca.

Specjalnie dla turystów, którzy długi weekend chcą spędzić pod Tatrami, a nie w korku na zakopiance wojewódzki przewoźnik uruchomi dodatkowe połączenia kolejowe do stolicy polskich gór. Zaoszczędź czas, pieniądze i nerwy i w długi czerwcowy weekend zostaw samochód na parkingu, a do Zakopanego wybierz się przyspieszonym, pociągiem Kolei Małopolskich. Wojewódzka spółka po raz kolejny przygotowała dla turystów i mieszkańców atrakcyjną ofertę przewozową. Dodatkowo w te dni, pasażerów wozić będą nowoczesne pojazdy wyposażone w klimatyzację, miejsca do przewozu rowerów i liczne udogodnienia.

Dzięki oddaniu do użytku łącznicy kolejowej w Suchej Beskidzkiej czas przejazdu składów znacznie się skróci - pociągi przyspieszone trasę pomiędzy Zakopanem a Krakowem pokonają w 2 godziny i 40 minut. Dla wygody podróżnych od 15 do 18 czerwca wydłużone zostaną także wybrane połączenia realizowane przez Przewozy Regionalne. Większość pociągów rozpoczynających i kończących swój bieg na stacji Kraków Płaszów w czerwcowy długi weekend kursować będzie z/do dworca Kraków Główny.

Połączenie zostały zaplanowane tak, by do Zakopanego mogły dojechać zarówno osoby, które w stolicy gór chcą spędzić tylko jeden dzień jak i te, które na Podhalu planują zostać trochę dłużej.

Bilety w atrakcyjnej, najniższej na rynku cenie (14 zł za bilet normalny; 6,86 zł za bilet studencki na trasie Kraków Główny - Zakopane) można nabyć w przedsprzedaży za pośrednictwem systemu MKA, aplikacji iMKA oraz w pozostałych kanałach dystrybucji, wykorzystywanych przez poszczególnych operatorów. W dniu wyjazdu bilety będą dostępne także bezpośrednio u obsługi pociągu.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Kraków
Zakopane
Koleje Małopolskie
  • advisor – 01.06.2017

    TYLKO?To przepraszam kpina?Autokarem da się dojechać w 1,5 godziny z zegarkiem w ręku do Zakopanego z Krakowa MDA, a oni dają 2,5 godziny... To połączenie ma jedną tylko zaletę: że te 2,5 godziny pewnie będzie stałym czasem podróży, bo w zależności od korków autokar jedzie szybciej lub wolniej, ale to wciąż za mało, by pasażerowie wrócili do kolei.

  • K – 01.06.2017

    A który przewoźnik ma rozkładowo 1,5 h na tej trasie???

  • Rufo – 01.06.2017

    A od grudnia kolejna łącznica będzie gotowa.

  • Krakus – 01.06.2017

    Ok ile wydalismy pieniedzy z podatkow i dotacji, na przebudowę drogi kolejowej i zakup składów kolejowych??? Przecież za te pieniadze nie zostala by wybudowana autostrada, którą autobusy by dojechały w ok 1 godz. a samochody osobowe w 40 min.

  • JanuszJG – 01.06.2017

    @advisor:Proszę Ciebie znajdź mi chociaż jednego przewoźnika autobusowego, który trasę Kraków MDA - Zakopane pokona w półtorej godziny, a będę się Tobie kłaniał na ulicy.@K:Tak się składa, że żaden przewoźnik na tej trasie nie ma rozkładowej półtorej godziny, a @advisor najwidoczniej miał taki sen.

  • Ad – 01.06.2017

    O advisora to standard. Żre te grzybki a potem majaczy

  • z Podlasia – 01.06.2017

    @ Krakus Ty się chyba nie doceniasz; gdyby była autostrada - przynajmniej trzypasmowa - to dojechałbyś swoim bolidem z centrum Krakowa do Zakopanego w 25 minut.

  • Rafel – 01.06.2017

    @advisor leciał helikopterem chyba omijając korki, Jesteś największym wrogiem kolei ot powód wygłupów. Dobra cena i coraz lepszy czas,

  • henio – 02.06.2017

    @advisor Ładnie cię chłopie pogrzało z tym 1,5 h ale, przecież słoneczko już ładnie i ostro grzeje to już niektórym się mózgi lasują.

  • mix – 02.06.2017

    Z Krakowa do Zakopanego powinna być zbudowana od podstaw nowa trasa przez Myślenice. To nie byłaby sezonowa fanaberia lokalnych bonzów, tylko inwestycja o ogólnopolskim znaczeniu na kolejne minimum sto lat. Zakopane od ponad wieku jest zimową stolicą Polski i od ponad 100 lat służy mu prowizoryczna i archaiczna linia 99, zaprojektowana jeszcze w XIXw. Czas najwyższy zastąpić ją czymś o parametrach z bieżącego stulecia.

  • advisor – 02.06.2017

    @JanuszJGRozkładowo nie masz takiej trasy, ale jak najbardziej się da. Pojedź sobie poza sezonem i poza szczytem, nawet Szwagropol daje radę w mniej niż 2 godziny. 1,5 godziny jechałem najkrócej przy niemal pustej drodze, sam byłem w szoku. Czy w to wierzysz, czy nie to jest wyłącznie twój problem, jak słoikowo jeździ wyłącznie w szczycie sezonu to istotnie ciężko uwierzyć, że się da. @RafelDrogie dziecko, ja jestem wielki zwolennikiem kolei, ale pod warunkiem, że jest ona realną alternatywą dla transportu kołowego. Mamy XXI wiek, a do czasu przejazdu Kraków-Zakopane Lukstorpedy z lat 30-tych XX w. do tej pory mamy problem się zbliżyć, żałosne. Masz typową mentalność PR-ów: dać kijowe połączenie a potem narzekać, czemu wszyscy wolą busy i autokar.

  • Tomek – 02.06.2017

    XXI wiek, pociągi w cywilizowanych krajach jeżdżą po 300 km/h a u nas ogłasza się z pompą że pociąg z Krakowa do Zakopca będzie jechał 2 godz i 40 minut. Mam dylemat czy się roześmiać czy gorzko zapłakać nad tym jak ten kraj wygląda.A co się tyczy wypowiedzi @advisor.Dawno autokarem na tej trasie nie jechałem ale... pozwolę sobie zrobić analogię do moich podróży w relacji Warszawa-Kraków.Rozkładowo autokary na tej trasie jadą prawie 5 godzin. Kilka razy przy kierowcy z ciężką nogą (kursy realizowane przez LuxExpress) ;) wieczorne kursy przy pustej S7 pozwalały zejść z czasem do niespełna 4 godzin.

  • tp – 02.06.2017

    @advisor Luxtorpeda jeździła w nieco innych warunkach organizacyjno-prawnych. Nie było tyle ograniczeń np. przy pokonywaniu przejazdów czy rozjazdów. Inna też była konstrukcja lekkiej Luxtorpedy w porównaniu nawet do współczesnych szynobusów i to pozwalało jej jeździć linią o takim profilu jak 99 z prędkością bliższą konstrukcyjnej niż jakiemukolwiek współczesnemu pociągowi na tej trasie.@mix budowa linii przez Myślenice nie ma sensu z punktu widzenia ekonomicznego zwłaszcza, że planowana jest linia Podłęże -Piekiełko również koszmarnie droga ale mająca o wiele większe uzasadnienie ekonomiczne. Niestety dla kolei najlepsze czasy już minęły, tak samo jak kiedyś minęły czasy spławiania towaru wodami śródlądowymi. tak samo kiedyś przyjdzie kres transportu drogowego, gdy ludzkość wymyśli wygodniejszy/szybszy/bezpieczniejszy sposób przemieszcza się.Trasę Opatkowice-Myślenice można pokonać w 10-12 min nawet przy sporym ruchu, tylko czy tak rzeczywiście można skoro na większości tego odcinka jest ograniczenie do 70 km/h. Kierowca może jechać z prędkością jaką da radę, maszynista musi jechać z prędkością jaką nakazuje mu rozkład jazdy dla danego odcinka.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.