TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Z Cieszyna do Zebrzydowic szybciej. Pociągiem!
- Opublikowano: 23.11.2018 14:22:20 7 komentarzy
Z Cieszyna do Zebrzydowic szybciej. Pociągiem! (foto: PKP PLK)

Można podróżować koleją z Cieszyna do Zebrzydowic. PKP Polskie Linie Kolejowe zakończyły na linii podstawowe prace.

Można podróżować koleją z Cieszyna do Zebrzydowic. PKP Polskie Linie Kolejowe zakończyły na linii podstawowe prace.

W grudniu od nowego rozkładu jazdy podróż na tej trasie skróci się poniżej 30 min. Na inwestycję przewidziano 24,4 mln zł ze środków PKP PLK. W przyszłym roku planowana jest przebudowa peronów w Cieszynie Marklowicach, Pogwizdowie, Kaczycach i Kończycach.

Jak podała spółka między Cieszynem a Zebrzydowicami wymieniono tor na bezstykowy, zastosowano też betonowe podkłady. Remont obejmuje 5 obiektów inżynieryjnych. Efektem prac będą krótsze podróże. Dzięki zwiększeniu prędkości na szlaku z 20/40 km/h do 60 km/h, od nowego rozkładu jazdy (09.12.2018) pociągi pasażerskie pojadą 24 min., czyli o 8 min krócej niż przed pracami. Dzięki nowym torom zmniejszy się oddziaływanie linii na otoczenie.

Na linii kursują 4 pary pociągów pasażerskich (2 relacje Katowice – Cieszyn i 2 relacje Czechowice Dziedzice – Cieszyn ).

Finał wszystkich robót planowany jest do 31 grudnia 2018 r. Wykonawca dokończy prace m.in. na 10 przejazdach kolejowo - drogowych. Efektem będzie zwiększenie bezpieczeństwa w ruchu kołowym i drogowym.

W 2019 roku PKP Polskie Linie Kolejowe planują jeszcze na linii remont 2 obiektów inżynieryjnych oraz przebudowę peronów w Cieszynie Marklowicach, Pogwizdowie, Kaczycach i Kończycach.

Inwestycja jest realizowana w ramach projektu pn. "Usprawnienie wywozu ładunków z terenu Górnego Śląska na obszarze działania Zakładu Linii Kolejowych Sosnowcu na liniach kolejowych nr 90 i 141 – roboty torowe i na liniach nr 90,141,93,137,138,164, - roboty na obiektach inżynieryjnych".



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
remont
Cieszyn
Zebrzydowice
  • Krzysztof Kantor – 23.11.2018

    debilizm totalny na zebrzydowice pociągi jeżdżą puste a na skoczów z cieszyna w dalszym ciągu tory nie zrobione !

  • Michał Gąsior – 23.11.2018

    "pociągi pasażerskie pojadą 24 min., czyli o 8 min krócej niż przed pracami." To nie za bardzo pół godziny 😝

  • kolejFAN – 23.11.2018

    @krzysztofa jak mają nie jeździc puste skoro jest tylko 4 pary i nikomu nie pasują?!a to że linia na Skoczów dalej nie zrobiona to skandal na skalę Europy.

  • zeus04 – 23.11.2018

    Do Czeskiego Cieszyna jeżdżą ciężkie brutta np. zaopatrujące Hutę Trzyniec w rudę. Na Skoczów nic nie jeździ, bo dla ruchu towarowego nie ma znaczenia.

  • Tomasz Potoczny – 23.11.2018

    Zwiększenie prędkości z 20/40 km na 60km to chyba jakiś żart. To wstyd i nie ma się czym chwalić. Wydano ponad 24 mln i w zasadzie nie wiadomo po co.

  • zeus04 – 24.11.2018

    Tam nie było nigdy więcej jak 50 km/h, a ostatnią naprawę główną tor przechodził w 1988 roku i mu się należała wymiana, bo tonaż przeniósł bardzo duży. Swego czasu rocznie przewożono więcej niż przez przejście graniczne Zebrzydowice-Petrovice, a do ok. 2000 roku istniała tam jeszcze kopalnia węgla kamiennego Morcinek. Do Kaczyc pociąg z rudą i tak nie uzyska więcej jak ok. 30 km/h. Zabudowano całkowicie nowe szyny typu ciężkiego, a wcześniej były S49. Tor wykonano w technice bezstykowej, a wcześniej był klasyczny-stykowy. Naprawiono kilka obiektów inżynieryjnych np. całkowicie zbudowano od nowa wiadukt.

  • Damian Kazimierczak – 26.11.2018

  • Damian Kazimierczak – 26.11.2018

  • Damian Kazimierczak – 26.11.2018

    Oto wielki remont torów. Wysypano nowy tuczeń na stary tor . Parę ciężkich towarowych i będzie po staremu , ale pieniądze pochłonął pseudo remont i znów przez 30 lat będzie zapaść. Cieszyn zawsze był traktowany po macoszemu przez PLK .

  • kolejFAN – 26.11.2018

    dlaczego żaden TLK/IC z Warszawy nie zostanie wydłużony do Cieszyna? Zwardoń (dziura)dostał jeden na dobę, a dlaczego miasto średniej wielkości jak Cieszyn nic nie moze mieć?

  • zeus04 – 26.11.2018

    Ludzie-mrówki już nie kursują pomiędzy mostami po 10-razy z alkoholem i kolejowo Cieszyn zawsze był na uboczu, ale za Olzą mamy Pendolino do Pragi i nie tylko :)

  • zeus04 – 26.11.2018

    Ktoś potrzebuje do Warszawy to ma do wyboru: Goleszów 10 km(pociągi z Wisły), Zebrzydowice 16 km (pociągi międzynarodowe np. z Wiednia), Bielsko-Biała ok. 30 km. (tu rozpoczynają bieg+jeden ze Zwardonia i jeden dodatkowo z Zakopanego)...

  • kolejFAN – 26.11.2018

    ja wiem że jest Goleszów ale przecież na piechotę do niego z Cieszyna chyba nikt nie pójdzie..Bielsko też jest ale co z tego skoro dojechać tam można tylko busem?!

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.