TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Wyremontowanym tunelem i mostem przez Góry Wałbrzyskie
InfoRail.pl - Opublikowano: 02.10.2018 10:06:54 1 komentarz
Wyremontowanym tunelem i mostem przez Góry Wałbrzyskie (foto: PKP PLK)

Ponad 12 mln zł przeznaczyły PKP Polskie Linie Kolejowe na usprawnienie podróży i przewozu towarów na trasie Wałbrzych – Kłodzko.

Ponad 12 mln zł przeznaczyły PKP Polskie Linie Kolejowe na usprawnienie podróży i przewozu towarów na trasie Wałbrzych – Kłodzko.

To kolejne prace na malowniczej trasie przez Góry Wałbrzyskie. Roboty wykonywane są m.in. w najdłuższym tunelu pod Małym Wołowcem i na moście koło Ludwikowic Kłodzkich. Roboty mają zapewnić sprawne podróże i przewóz towarów – m.in. wywóz kruszyw z dolnośląskich kopalni. Ich efektem będzie likwidacja ograniczeń prędkości. Od sierpnia pomiędzy Głuszycą a Wałbrzychem Głównym wymieniane są m.in. podkłady i szyny. Przewidziano wymianę ponad 3,5 tys. podkładów i montaż bezstykowego toru. Prac obejmują m.in. odcinek 1,6 km. w tunelu pod masywem Małego Wołowca. Zakres prac został dodatkowo rozszerzony o zabezpieczenie tunelu. Poza robotami wewnątrz obiektu przebudowane zostaną też sklepienia przy wylotach tunelu.

Prace planowane są do końca listopada. Wartość ok. 6,9 mln zł. Na czas robót na odcinku Wałbrzych Gł. - Głuszyca jest zapewniona zastępcza komunikacja autobusowa. Na odcinku Ludwikowice Kłodzkie – Świerki Dolne, przeprowadzany jest także remont mostu kolejowego nad rzeką Włodzicą i drogą wojewódzką nr 381. Odnawiane i zabezpieczane są filary i przyczółki mostu. W tym roku przewidziano prace za ok. 5,5 mln zł. W następnej fazie odnowiona zostanie kratownica – metalowa konstrukcja przeprawy. Roboty nie zatrzymają pociągów, gdyż na tym odcinku linia jest dwutorowa i będzie zachowana przejezdność.

W ubiegłym latach, na linii kolejowej z Kłodzka do Wałbrzycha, przeprowadzono remont wiaduktu nad ul. Niepodległości (nieopodal stacji Wałbrzych Gł.) i dwóch mostów - w Głuszycy i Ludwikowicach Kłodzkich. Stalowe konstrukcje zostały oczyszczone, zabezpieczone i pomalowane. Wymieniono także podkłady na obiektach, naprawiono pomosty inspekcyjne i barierki. Wartość prac na trzech obiektach wyniosła 11,5 mln zł. W roku 2017 przeprowadzono naprawę toru na szlaku Kłodzko - Ścinawka Średnia. Wymieniono wymienione zużyte podkłady i ponad 5 km szyn. Prędkość pociągów, dzięki likwidacji ograniczeń, wzrosła do 100 km/godz.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
Wałbrzych
remont
most
tunel
  • Zdzich – 02.10.2018

    Polecam tą trasę jeżeli ktoś jeszcze nie jechał.To jedna z najpiękniejszych tras kolejowych w Polsce.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.