TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Wszystkie uszkodzone przez tłuczeń Pendolino już na torach
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 13.02.2018 16:04:19 1 komentarz
Wszystkie uszkodzone przez tłuczeń Pendolino już na torach

Wszystkie z sześciu składów Pendolino, które zostały wcześniej wycofane z eksploatacji ze względu na uszkodzenia podwozi tłuczniem, zostały przywrócone do eksploatacji - poinformował we wtorek dziennikarzy wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.

Wszystkie z sześciu składów Pendolino, które zostały wcześniej wycofane z eksploatacji ze względu na uszkodzenia podwozi tłuczniem, zostały przywrócone do eksploatacji - poinformował we wtorek dziennikarzy wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.

"Pojazdy te już wróciły na tory" - powiedział Bittel zapytany czy uszkodzone pociągi Pendolino zostały przywrócone do eksploatacji.

"Obecnie trwają prace komisji z udziałem ekspertów Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych. Jak te prace się zakończą to zakomunikujemy o ich wyniku" - dodał Bittel.

Minister zapewnił, że proces badania przyczyn uszkodzeń pociągów zostanie przeprowadzony sprawnie i merytorycznie.

Agnieszka Serbeńska, rzeczniczka PKP Intercity powiedziała PAP we wtorek, że przewoźnik dysponuje obecnie 16 składami typu Pendolino, które są w eksploatacji. Pozostałe cztery są w naprawach i na okresowych przeglądach.

Pod koniec stycznia PKP Intercity poinformowały, że musiały wyłączyć sześć składów typu Pendolino ze względu na uszkodzenia podwozi przez tłuczeń.

Pasażerowie, którzy odbyli podróż w składach zastępczych, mają prawo do złożenia reklamacji. Podstawą do jej uznania jest zachowanie biletu. Reklamację można złożyć korespondencyjnie (wysyłając na adres siedziby PKP Intercity), w każdej kasie biletowej sprzedającej bilety PKP Intercity lub poprzez formularz reklamacyjny na stronie internetowej.

PKP Intercity kupiło 20 pociągów Pendolino od Alstomu w maju 2011 r. Koszt wyniósł ok. 400 mln euro. Kontrakt miał jednak wartość 665 mln euro i obejmował też budowę zaplecza technicznego w Warszawie oraz koszty utrzymania technicznego pociągów przez 17 lat.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
Pendolino
EIP
  • Dominik Włodarczyk – 13.02.2018

    Jakie to jest typowo polskie. Kamienie zrobiły spustoszenie pod podwoziem i musiała się zebrać cała wielka komisja żeby stwierdzić oczywiste.

  • Filip Kosmala – 13.02.2018

    Dlaczego artykuł został napisany dwukrotnie?

  • mechanik – 14.02.2018

    Oczywiście prościej jest zbierać komisję, czynić ustalenia i... przelewać kasę z kieszeni do kieszenie (przy okazji tam gdzie trzeba) niż wykonać ekspertyzę i wzorem dobrych rozwiązań skropić tłuczeń masą bitumiczną. "Ciekawe", dlaczego dotychczas tego nie zrobiono?

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.