TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Wszystkie uszkodzone przez tłuczeń Pendolino już na torach
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 13.02.2018 16:04:19 1 komentarz
Wszystkie uszkodzone przez tłuczeń Pendolino już na torach

Wszystkie z sześciu składów Pendolino, które zostały wcześniej wycofane z eksploatacji ze względu na uszkodzenia podwozi tłuczniem, zostały przywrócone do eksploatacji - poinformował we wtorek dziennikarzy wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.

Wszystkie z sześciu składów Pendolino, które zostały wcześniej wycofane z eksploatacji ze względu na uszkodzenia podwozi tłuczniem, zostały przywrócone do eksploatacji - poinformował we wtorek dziennikarzy wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.

"Pojazdy te już wróciły na tory" - powiedział Bittel zapytany czy uszkodzone pociągi Pendolino zostały przywrócone do eksploatacji.

"Obecnie trwają prace komisji z udziałem ekspertów Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych. Jak te prace się zakończą to zakomunikujemy o ich wyniku" - dodał Bittel.

Minister zapewnił, że proces badania przyczyn uszkodzeń pociągów zostanie przeprowadzony sprawnie i merytorycznie.

Agnieszka Serbeńska, rzeczniczka PKP Intercity powiedziała PAP we wtorek, że przewoźnik dysponuje obecnie 16 składami typu Pendolino, które są w eksploatacji. Pozostałe cztery są w naprawach i na okresowych przeglądach.

Pod koniec stycznia PKP Intercity poinformowały, że musiały wyłączyć sześć składów typu Pendolino ze względu na uszkodzenia podwozi przez tłuczeń.

Pasażerowie, którzy odbyli podróż w składach zastępczych, mają prawo do złożenia reklamacji. Podstawą do jej uznania jest zachowanie biletu. Reklamację można złożyć korespondencyjnie (wysyłając na adres siedziby PKP Intercity), w każdej kasie biletowej sprzedającej bilety PKP Intercity lub poprzez formularz reklamacyjny na stronie internetowej.

PKP Intercity kupiło 20 pociągów Pendolino od Alstomu w maju 2011 r. Koszt wyniósł ok. 400 mln euro. Kontrakt miał jednak wartość 665 mln euro i obejmował też budowę zaplecza technicznego w Warszawie oraz koszty utrzymania technicznego pociągów przez 17 lat.



Sprawdź też:
PKP Intercity
Pendolino
EIP
  • Dominik Włodarczyk – 13.02.2018

    Jakie to jest typowo polskie. Kamienie zrobiły spustoszenie pod podwoziem i musiała się zebrać cała wielka komisja żeby stwierdzić oczywiste.

  • Filip Kosmala – 13.02.2018

    Dlaczego artykuł został napisany dwukrotnie?

  • mechanik – 14.02.2018

    Oczywiście prościej jest zbierać komisję, czynić ustalenia i... przelewać kasę z kieszeni do kieszenie (przy okazji tam gdzie trzeba) niż wykonać ekspertyzę i wzorem dobrych rozwiązań skropić tłuczeń masą bitumiczną. "Ciekawe", dlaczego dotychczas tego nie zrobiono?

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.