TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Wszystkie Pendolino po przeglądach, a klapy dalej zjada korozja
InfoRail.pl - Opublikowano: 09.01.2019 11:54:41 1 komentarz
Wszystkie Pendolino po przeglądach, a klapy dalej zjada korozja

Kilkanaście miesięcy temu pisaliśmy na łamach InfoRail.pl o korozji, jaka "zjada" dolne klapy składów Pendolino.

Kilkanaście miesięcy temu pisaliśmy na łamach InfoRail.pl o korozji, jaka "zjada" dolne klapy składów Pendolino.

Przewoźnik wówczas informował, że uszkodzenia tego rodzaju jak korozje klap są objęte gwarancją powłok malarskich i producent pociągów jest zobowiązany do ich usunięcia. Do dziś nie usunął tych defektów. ED 250 nadal są "zjadane" przez korozję, mimo, że w listopadzie 2018 roku zakończyły się przeglądy floty. Wówczas w komunikacie Alstomu podano, iż tzw. overhaul, czyli przegląd wyższego rzędu, obejmował wymianę kół, rewizję wózków i silników trakcyjnych, a także prace utrzymaniowe i serwisowe innych elementów pociągu. Jak widać do elementów tych nie zaliczono klap, które korodują w najlepsze. Dlaczego? Nie wiadomo.

Korozja nie jest może defektem wpływającym na bieżącą eksploatację jednostek, wygląda jednak nieestetycznie. Od producenta tej klasy co Alstom należałoby wymagać nieco więcej. Korozja, która pojawiła się stosunkowo wcześnie od momentu wprowadzenia jednostek do eksploatacji nie wydaje się być zjawiskiem normalnym i akceptowalnym, nawet przy dużych przebiegach składów. Alstom pochwalił się, że od dnia wprowadzenia do eksploatacji w grudniu 2014 roku te pociągi pokonały już 27 milionów kilometrów.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Pendolino
PKP Intercity
Alstom
ED250
korozja
  • kolejFAN – 10.01.2019

    dlaczego utrzymywana jest ta dziwna, niespotykana nigdzie w Europie kategoria EIP. Powinno być to po prostu EIC w taryfie E + droższa miejscówka, a EIC przemianować na Ex (z taryfa taka jak jest).

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.