Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wszystkie EIP powinny zatrzymywać się w Lublińcu?

inforail
11.04.2018 10:29
0 Komentarzy

Lubliniec jest jednymz największych węzłów kolejowych w Polsce – stwierdza poseł Andrzej Gawron.

Pociągi: PKP Intercity, Przewozów Regionalnych oraz KoleiŚląskich jeżdżą z Lublińca w aż pięciu kierunkach. (1. Herby Stare -Częstochowa, 2. Fosowskie – Opole, 3. Olesno Śląskie – Kluczbork, 4. TarnowskieGóry – Katowice, 5. Paczyna – Gliwice). Ta infrastruktura i położeniegeograficzne stanowią o niezwykłym potencjale jaki daje lubliniecka stacja.Połączenie Lubliniec – Warszawa to najszybszy sposób na podróż do stolicy nietylko dla Lublińczan, ale także dla mieszkańców miast powiatowych jakTarnowskie Góry, Olesno, Kluczbork; połączenie Lubliniec – Warszawa ma takżeznaczenie dla mieszkańców Namysłowa oraz Kępna. Łączna ilość osób, która możebyć zainteresowana korzystaniem z tej relacji to nawet 400 tysięcy – podaje poseł.

Do tej pory dwa składy EIP 6104 oraz EIP 6100 nie mająprzewidzianych postojów handlowych w Lublińcu. Wobec faktu, iż lublinieckastacja kolejowa dysponuje ogromnym potencjałem, poseł wnioskuje do MinistraInfrastruktury o podjęcie decyzji o wprowadzeniu do rozkładu jazdy postojówhandlowych w Lublińcu wszystkich pociągów EIP.

Samo miasto Lubliniec, również ma znaczenie ponadregionalne.Znajduje się tutaj Jednostka Wojskowa Komandosów, jeden z największych w Polscezakładów karnych dla kobiet, Wojewódzki Szpital Neuropsychiatryczny. Wostatnich latach prężnie rozwija się pododdział Katowickiej Specjalnej StrefyEkonomicznej. Przed budynkiem dworca kolejowego w Lublińcu powstajepark&ride – centrum integrujące połączenia autobusowe, prywatny transportsamochodowy oraz rowerowy, umożliwiając jednocześnie dogodne dotarcie napociąg.

Warto wspomnieć o inwestycjach, które w ostatnich latachwykonano w Lublińcu. Zmodernizowano niemal wszystkie linie kolejowe prowadząceprzez miasto. Za ponad 323 mln PLN zrealizowano inwestycję polegającą namodernizacji linii Fosowskie – Częstochowa. Osiągnięto na niej parametrypozwalające na jazdę składów osobowych z prędkością 120 km/h z perspektywąpodwyższenia prędkości do 140 km/h. Przeprowadzono również rewitalizację liniikolejowej 143 na odcinku Kalety – Kluczbork. Wartość tej inwestycji to 330 mlnPLN. Rewitalizacja, czyli przywrócenie parametrów technicznych linii kolejowejpo długim okresie eksploatacji pozwoliła na likwidację ograniczeń prędkościoraz zwiększenie bezpieczeństwa prowadzenia ruchu. W latach 2011-2012zmodernizowano również jeden tor na linii kolejowej nr 152 na odcinku Paczyna -Lubliniec, co pozwoliło na przejazd pociągów osobowych na tej linii zprędkością 100 km/h. Dodatkowo gruntownie wyremontowano perony oraz dworzeckolejowy w Lublińcu. Stwarza to dogodne możliwości przesiadek dla pasażerów zinnych miast.

Dlatego poseł zwrócił się do Ministra Andrzeja Adamczyka zpytaniem czy uwzględniając wszystkie przytoczone fakty Ministerstwo podejmiedziałania, aby na stacji kolejowej w Lublińcu zatrzymywały się wszystkiepociągi Express InterCity Premium?


Komentarze