TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Wspólny bilet – jest, a jakby go nie było
InfoRail.pl - Opublikowano: 10.12.2018 09:03:28
Wspólny bilet – jest, a jakby go nie było

Żaden z przewoźników nie pochwalił się nowością, jak rzekomo pojawiła się wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy, czyli z dniem 9 grudnia.

Żaden z przewoźników nie pochwalił się nowością, jak rzekomo pojawiła się wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy, czyli z dniem 9 grudnia.

Chodzi mianowicie o wspólny bilet, który miał być dzieckiem Prezes PKP SA Krzysztofa Mamińskiego, robiącego ostatnimi czasy dużo, żeby wspólny bilet zaczął funkcjonować. Rzekomo funkcjonuje, tyle, że w sposób, o którym nikt nic nie wie. Na żadnej stronie internetowej czy to przewoźników czy też samego PKP SA nie ma informacji na temat tej oferty. Będąc bardziej dociekliwym możemy znaleźć taryfę dla wspólnego biletu na stronie PKP Intercity, która jednak jest na tyle skomplikowana, że nie zachęca do jej skorzystania. Czyli wspólny bilet jest, ale jakby go nie było.

Nie kupimy go także przez żadną ze stron internetowych przewoźników, bo ci nie dogadali się w tej kwestii i wspólny bilet nie został wprowadzony do systemów. Co więcej nie kupimy go również przez stronę internetową PKP Intercity, pozostających pod opiekuńczymi skrzydłami PKP SA, zarządzanej przez Prezesa Krzysztofa Mamińskiego.

Żeby nie było tak źle jak się początkowo wydaje bilet wspólny można kupić. W kasach biletowych, ale też nie wszystkich, tylko tych wybranych. Trzeba też wyraźnie zasugerować kasjerowi, że chce się skorzystać z takiej oferty, bo sami kasjerzy nie specjalnie chcą takie bilety sprzedawać. Sprawdziliśmy to pierwszego dnia obowiązywania tej oferty, tj. w niedzielę 9 grudnia na jednym z warszawskich dworców, próbując kupić bilet z Legionowa do Helu, żeby było ciekawiej jadąc przez Warszawę Centralną i chcąc skorzystać z pociągów przewoźników: Koleje Mazowieckie, PKP Intercity, SKM w Trójmieście i Przewozy Regionalne. Finalnie nie udało się, pani w kasie, choć miła i uprzejma, po dłuższej rozmowie zasugerowała prostsze rozwiązanie tj. TLK z Legionowa do Gdyni i tam przesiadkę do Helu. Da się? Ano da się i po co komu ten wspólny bilet? Wracając do meritum z oferty tej można skorzystać tylko w wybranych kasach, do końca nie wiadomo w których, nigdzie bowiem nie udało nam się znaleźć listy kas obsługujących wspólny bilet.

Do końca nie wiadomo też jaka jest idea wspólnego biletu. Przyjmować należy, że jest to kilka biletów różnych przewoźników na jednym blankiecie, czyli mamy rozszerzenie tego, co dotychczas oferowały spółki pozostające pod opieką Prezesa Mamińskiego czyli PKP Intercity, PKP SKM w Trójmieście i Przewozy Regionalne. Kupując zatem wspólny bilet nie zapłacimy zatem taniej, bowiem każdy przewoźnik ma swoją taryfę, według której sprzedawane są poszczególne bilety, składające się finalnie na jeden blankiet wspólnego biletu.

Co do kwestii formalnych to udało nam się ustalić, że umowę na wspólny bilet z Grupą PKP SA i spółką PKP Informatyka podpisali: Przewozy Regionalne, Koleje Małopolskie, PKP Intercity, PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście, Łódzka Kolej Aglomeracyjna, Koleje Mazowieckie, Koleje Dolnośląskie, Koleje Śląskie, Koleje Wielkopolskie oraz Arriva RP. Nie ma w tej grupie zatem ani warszawskie SKM ani też WKD. Całkowita integracja nie udała się więc Prezesowi Mamińskiemu.

W ofercie wspólnego biletu dostępne są tylko bilety jednorazowe, więc biletów okresowych nadal będziemy potrzebowali kilka, jeśli będziemy korzystali z usług kilku przewoźników.

Zważywszy na powyższe trudno się dziwić, że żaden z przewoźników nie pochwalił się nową ofertą. Nie pochwaliły się nią chyba też Polskie Koleje Państwowe, choć w tym ostatnim przypadku różnie być może, z uwagi na fakt, iż spółka ta zwykle chwali się swoimi osiągnięciami tylko tym, których uznaje za godnym pozyskania informacji. W internecie jednak cisza, zakładamy zatem, że chwalenia się nie było. Może jeszcze będzie?



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP SA
bilet
  • Piotr Szymański – 10.12.2018

    Kupuje sieciowy roczny na ICC i śmigam wszystkimi pociągami?

  • Jakub Skarżyński – 10.12.2018

    Typowo po polsku

  • Adam Piotrowski – 10.12.2018

    W tekście jest błąd, cena biletu nie będzie sumą cen za każdy z odcinków, lecz stawką za sumaryczną ilość kilometrów wg. stawki za poc. regionalne i ewetualnych dopłat ("Suplementów") na odcinkach przejeżdżanych pociągami tychże "Suplementów" wymagającymi (tj. IR,TLK,IC,EIC,EIP, ŁKA Sprinter, etc.)

  • Arkadiusz Sobczak – 11.12.2018

    Ooooo

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.