Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wreszcie będzie przebudowa stacji Katowice Szopienice Płn.

inforail
06.09.2020 10:45
0 Komentarzy

Umowę na kompleksowąprzebudowę stacji kolejowej Katowice Szopienice Północne podpisał w piątekzarządca kolejowej infrastruktury. Będzie to część prac na liniach tworzącychpółnocną obwodnicę towarową Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego.

W informacji spółki PKP Polskie Linie Kolejowe zaznaczono,że na stacji Szopienice Północne zostaną wymienione tory i rozjazdy, dziękiczemu pociągi będą mogły przejeżdżać tamtędy do 80 km/h. Powstanie nowanastawnia z nowoczesnymi urządzeniami sterowania ruchem kolejowym, zostanieprzebudowany też wiadukt nad ważną dla katowickiej dzielnicy Szopienice ul.Lwowską.

PLK podały, że prace wykona konsorcjum w składzie: KZN Rail(lider), Przedsiębiorstwo Remontowo-Budowlane TOR, ELKOL oraz Nowak–Mosty.Zgodnie z informacjami z platformy przetargowej PLK osiągnięta w aukcjielektronicznej cena wynosi 119 mln zł brutto.

Jak wynikało ze specyfikacji przetargowej zamawiane robotyobejmują zaprojektowanie i wykonanie w ciągu 31 miesięcy od podpisania umowyprzebudowy stacji Szopienice Płn. oraz niespełna 2 km przylegających do niejlinii kolejowych. W piątek PLK podały, że zakończenie prac planowane jest w Ikw. 2023 r.

Zakres prac pokrywa się z jednym z dotąd nierealizowanychelementów postępowania pod nazwą „Prace na liniach kolejowych nr: 132, 147,161, 180, 188, 654, 655, 657, 658 na odcinkach Gliwice – Bytom, Chorzów Stary –Mysłowice oraz Dorota – Mysłowice Brzezinka”.

Początkowo PLK chciały w jednym podzielonym na dwie częściprzetargu wyłonić wykonawców kluczowej części całego tego przedsięwzięcia.Postępowanie to trwało od kwietnia 2018 r. Zakończyło się podpisaniem wstyczniu 2019 r. wartego ponad 315 mln zł brutto kontraktu z firmą PORR naprace na odcinkach Gliwice – Bytom oraz posterunek Dorota (w Sosnowcu) –Mysłowice Brzezinka.

W przetargu na zaprojektowanie i wykonanie robót na liniach161, 654, 655, 657, 658 (połączenie Chorzów Stary – Mysłowice, w tym stacjaKatowice Szopienice Płn.) napłynęła jedna oferta – za 425,5 mln zł. Przybudżecie na poziomie 217,1 mln zł PLK unieważniły tę część przetargu. Władzesygnalizowały wówczas przygotowania do ponownego przetargu na zaplanowanąinwestycję.

Ogłaszając tamten przetarg PLK akcentowały, że chodzi oważne fragmenty północnej obwodnicy towarowej GOP. Trasy Gliwice – Bytom,Chorzów Stary – Siemianowice Śląskie – Dąbrówka Mała – Katowice SzopienicePółnocne oraz Dorota – Mysłowice Brzezinka są szczególnie ważne dla przewozówtowarowych.

Choć na przewidzianych do rewitalizacji odcinkach prowadzonyjest ruch towarowy, mogą one być również wykorzystywane jako linie objazdowepociągów pasażerskich. W ramach prac w unieważnionej części przetargu zakładanom.in. przebudowę stacji Siemianowice Śląskie i Katowice Szopienice Północne.

Projekt „Prace na liniach kolejowych nr 132, 147, 161, 180,188, 654, 655, 657, 658 na odcinku Gliwice – Bytom – Chorzów Stary – MysłowiceBrzezinka – Oświęcim oraz Dorota – Mysłowice Brzezinka” ubiega się owspółfinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata2014-2020.(PAP)

Komentarze