TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Wożą nas coraz młodsze wagony
InfoRail.pl - Opublikowano: 20.09.2017 15:12:46
Wożą nas coraz młodsze wagony

Przewoźnicy pasażerscy pozbywali się najstarszego taboru. Średni wiek wagonu w 2016 roku wyniósł 24,8 roku. To wynik o dwa lata niższy w porównaniu z rokiem 2015.

Według danych UTK przewoźnicy pasażerscy w 2016 roku zmniejszyli liczbę taboru znajdującego się w ich dyspozycji. Wycofywali ze stanu głównie nieużywane od lat zespoły trakcyjne i wagony, których naprawa byłaby nieopłacalna. Wliczono tu również wagony wchodzących w skład spalinowych i elektrycznych zespołów trakcyjnych, posiadających więcej niż jeden człon. Spadek ich liczby związany był głównie z wycofaniem części najbardziej popularnych składów EN57 (81 szt.) oraz ze sprzedażą części wagonów.

Średni wiek wagonów pasażerskich (w tym członów spalinowych i elektrycznych zespołów trakcyjnych) w 2016 wyniósł 24,8 roku (26,8 w 2015 roku). Dla samych elektrycznych zespołów trakcyjnych było to 27,6 roku (względem 28,8 lat w 2015 roku). Spadek średniego wieku wagonów związany był z coraz większym udziałem członów elektrycznych zespołów trakcyjnych: w 2012 roku stanowiły nieco ponad 50%, by w 2016 wynieść prawie 60%. W przypadku wagonów nie stanowiących części zespołów trakcyjnych średni wiek wyniósł 28,5 roku.

Inną tendencję można było zaobserwować w 2016 roku wśród przewoźników towarowych. Wzrosła liczba zarówno lokomotyw (o 95), jak i wagonów (o 693). Taki wzrost związany był głównie z pozyskaniem taboru przez przewoźników spoza grupy PKP. Spółki grupy PKP najczęściej pozbywały się wagonów i lokomotyw . Średni wiek lokomotyw na koniec 2016 r. wyniósł 36,1 roku (35,9 w roku 2015), a wagonów 30,2 roku (wartość wzrosła o 1,1 w porównaniu z 2015 rokiem).



Sprawdź też:
UTK
wagon

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.