TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Województwo dolnośląskie rusza z przejęciem linii nr 341 i 318
InfoRail.pl - Opublikowano: 07.08.2017 10:35:19 7 komentarzy
Województwo dolnośląskie rusza z przejęciem linii nr 341 i 318 (foto: DSDiK)

Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu w ramach prowadzonej w obszarze kolejowym działalności w miesiącu sierpniu przystąpiła do inwentaryzacji infrastruktury wytypowanej przez Zarząd Województwa jako linii 341 i 318 do przejęcia na własność.

Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu w ramach prowadzonej w obszarze kolejowym działalności w miesiącu sierpniu przystąpiła do inwentaryzacji infrastruktury wytypowanej przez Zarząd Województwa jako linii 341 i 318 do przejęcia na własność.

Służba informuje, że w dalszej kolejności zostanie przygotowana opinia techniczna mająca na celu określenie rzeczywistych potrzeb związanych z przywróceniem linii do eksploatacji. W ramach opinii zostanie wykonana analiza dla trzech wariantów rewitalizacyjnych zakładających trzy poziomy:

Poziom pierwszy: minimalny zakres remontowy, bez rewitalizacji peronów i przejazdów (tylko częściowy remont torowiska).

Poziom drugi: zakłada remont peronów i przejazdów (wraz z montażem sygnalizacji), ciągłą wymianę podkładów kolejowych wraz z przymocowaniami.

Poziom trzeci: kompleksowa wymiana toru (na bezstykowy) wraz z całą infrastruktura okołotorową.

Analogiczne działania zostaną podjęte w stosunku do linii numer 308, 322, 336 oraz 340. Zakończenie inwentaryzacji wraz z przygotowaniem opinii (dla trzech wariantów rewitalizacyjnych) ze względu na rozległość sieci planowane jest na koniec września 2017.

Linia kolejowa nr 341 łączy stację Dzierżoniów Śląski ze stacją Bielawa Zachodnia. Pociągi nie kursują tu od 2001 roku. Linia 318 natomiast to szlak Leszno – Krzelów. Województwo dolnośląskie zapewne będzie chciało przywrócić ruch tylko na jej fragmencie.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
dolnośląskie
linia kolejowa
  • poznaniak – 07.08.2017

    Dzierżoniów-Bielawa - jak najbardziej, ta inwestycja jest tam potrzebna jak powietrze. Ale linia 318... przecież jest rozebrana! To jakaś zupełna pomyłka.

  • As – 07.08.2017

    Odbudowana linia 318 przywróci kolej w powiecie górowskim.

  • poznaniak – 07.08.2017

    @AsDużo taniej i efektywniej byłoby zrewitalizować i zelektryfikować (przy pozostawieniu jednego toru) linię Bojanowo-Góra i wydłużyć wszystkie impulsowe kursy KD do Rawicza do Góry tym szlakiem.

  • As – 07.08.2017

    Linia Leszno-Góra-Ścinawa daje jednak większe możliwości. A taniej na kolei to już było 15 lat temu, z wiadomym skutkiem. Ja zamiast Bojanowo-Góra zbudowałbym łącznik Rawicz-Góra wykorzystując szlak z Rawicza do Legnicy.

  • Przemo Z. – 07.08.2017

    A co z wiaduktem nad S5 w okolicach Bojanowa/Rawicza ?

  • AWZX – 08.08.2017

    Z tą linią przez Górę to chyba ktoś ostrą wtopę zaliczył - wedle tego artykułu:http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/prawie-sto-linii-z-decyzja-o-likwidacji-81620.htmlLinia 318 przebiega w zupełnie innym miejscu ("Srebna Góra – Bielawa Zachodnia") i naturalnie łączy się z linią 341 wymienioną w artykule. Zrozumiałe jest wiec przejęcie obu fragmentów tych linii.

  • poznaniak – 08.08.2017

    @AsNie dawałaby większych możliwości, bo:- odcinek Wrocław-Rawicz-Bojanowo można pokonać troszeczkę szybciej niż odcinek Wrocław-Ścinawa, po modernizacji nadodrzanki to się oczywiście zmieni, ale nie przełomowo,- dawny odcinek Ścinawa-Góra był dość kręty i pełen odgięć, przechodzący tylko przez wsie, a do tego 2,5 razy dłuższy od odcinka Góra-Bojanowo, którego geometria pozwalałaby na uzyskanie prędkości 110-130 km/h przy dużo mniejszych kosztach inwestycyjnych.Widzę ofertę KD na dolnośląskim odcinku LK271 następująco:- kursy RE do Góry co godzinę,- uzupełniające kursy Os do Żmigrodu wzmacniające w przyszłości takt do 30 minut na podmiejskim odcinku linii.Byłbym natomiast za odbudową odcinka Góra-Leszno, ale dopiero po zakończeniu tych naprawdę ważnych inwestycji. Góra naturalnie ciąży bardziej w kierunku Leszna niż Rawicza i Wrocławia, więc można byłoby tam wydłużyć kursy z Wolsztyna i Zbąszynka.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.