TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Wkrótce pierwsze większe prace w nowym projekcie Tramwajów Śląskich
PAP InfoTram.pl - Opublikowano: 29.09.2017 18:30:54 1 komentarz
Wkrótce pierwsze większe prace w nowym projekcie Tramwajów Śląskich

Pierwsza duża modernizacja torowiska, będąca elementem nowego projektu unijnego samorządowej spółki Tramwaje Śląskie, powinna rozpocząć się w najbliższych tygodniach w Sosnowcu.

Pierwsza duża modernizacja torowiska, będąca elementem nowego projektu unijnego samorządowej spółki Tramwaje Śląskie, powinna rozpocząć się w najbliższych tygodniach w Sosnowcu. Tramwaje podpisały w piątek umowę z wykonawcą prac na sosnowieckiej ul. Piłsudskiego.

Modernizacja tamtejszej linii tramwajowej – od centrum do trasy S86 - to jedna z części wartego ok. 885 mln zł unijnego projektu modernizacji infrastruktury tramwajowej w konurbacji katowickiej. Koordynuje go spółka należącą do 12 śląskich i zagłębiowskich samorządów. Projekt zakłada m.in. remonty 100 km torowisk, budowę ponad 20 km linii oraz zakup nowych tramwajów.

Jak poinformował PAP w piątek rzecznik Tramwajów Śląskich Andrzej Zowada, tego dnia władze spółki podpisały wartą 20,6 mln zł umowę z konsorcjum firm NDI i Balzola. Zakłada ona przebudowę do końca 2018 r. ok. 1,3 km torowiska między jezdniami ul. Piłsudskiego w Sosnowcu (2,6 km toru pojedynczego). Konstrukcja torowiska ma zostać wykonana z płyt prefabrykowanych.

Zowada zaznaczył, że wykonawca w ciągu dwóch tygodni ma dostarczyć harmonogram robót; wówczas będzie też znana perspektywa utrudnień na tej głównej drodze dojazdowej do centrum Sosnowca. W tym czasie kończyć powinny się też prace na pierwszym zadaniu nowego unijnego projektu – modernizacji krótkiego odcinka torowiska wzdłuż ul. Niedurnego w Rudzie Śląskiej

Prace w Sosnowcu będą zatem pierwszą z większych modernizacji torowisk zaplanowanych w aktualnym unijnym projekcie. Obecnie Tramwaje Śląskie prowadzą w jego ramach przetargi na wykonanie jeszcze czterech inwestycji torowych.

Chodzi o przebudowę torowisk od przystanku Arki Bożka do ul. Siemianowickiej oraz ul. Katowickiej w Bytomiu, przebudowę mostu nad potokiem Julka w Zabrzu wraz z torowiskiem do przejazdu przez ul. Stara Cynkownia w Bytomiu, a także przebudowę infrastruktury tramwajowej w ciągu ul. Bytomskiej w Świętochłowicach (od z ul. Chorzowskiej do ul. Krasickiego).

Z końcem lipca br. ruszyły też dwa przetargi na zakup łącznie 45 nowych tramwajów (z opcją rozszerzenia zamówień do 55 wozów). 19 września br. spółka informowała o dwóch ofertach złożonych w przetargu na zakup 10 nowych tramwajów jednoczłonowych (osiem jednokierunkowych i dwa dwukierunkowe), częściowo niskopodłogowych (co najmniej 20 proc. niskiej podłogi), o długości powyżej 13,5 m. Oferentami są firmy Modertrans i H. Cegielski.

Drugie postępowanie obejmuje zakup 27 nowych przegubowych tramwajów jednokierunkowych, wieloczłonowych, niskopodłogowych (co najmniej 60 proc. niskiej podłogi) o długości ok. 25 m oraz osiem podobnych wozów o długości ok. 32 m. 11 września br. spółka opublikowała wyrok Krajowej Izby Odwoławczej oddalający skargę jednego z oferentów, którego zdaniem zapisy specyfikacji przetargowej utrudniły uczciwą konkurencję.

Niezależnie od zakupu taboru i prac związanych z infrastrukturą, Tramwaje Śląskie przewidują w unijnym projekcie jeszcze zakup pojazdów technicznych (pogotowia sieciowe i torowe).

Projekt pn. "Zintegrowany projekt modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko-Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego" ma być zrealizowany przy wsparciu środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.

Poprzedni projekt modernizacji infrastruktury tramwajowej w konurbacji katowickiej – realizowany przy wsparciu funduszy unijnych na lata 2007-2013 - miał nieco mniejszy zakres. Tramwaje Śląskie wyremontowały w nim ok. 63 km sieci, kupiły 42 nowe tramwaje, zmodernizowały 75 starych, a także odnowiły układy sterowania ruchem.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Tramwaje Śląskie
  • a2n – 03.10.2017

    Niech tylko nie likwidują tras tramwajowych, a dla tych, które zamierzają wybudować niech zapewnią takie trasowanie, żeby potem po nich nie jeździły pojedyncze wagony o pojemności mniejszej od autobusu klasy maxi.Może wreszcie nadejdzie renesans tramwaju na Śląsku i w Zagłębiu.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.