TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Wild: CPK potrzebuje silnego narodowego przewoźnika
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 17.08.2019 13:29:50
Wild: CPK potrzebuje silnego narodowego przewoźnika

Realizacja Centralnego Portu Komunikacyjnego wpłynie korzystnie na rozwój wielu branż - m.in. budowlanej, B+R i finansowej - ocenia pełnomocnik rządu ds. CPK Mikołaj Wild. Jego zdaniem zmiany obejmą też LOT, PAŻP, PKP PLK i PKP Intercity.

Realizacja Centralnego Portu Komunikacyjnego wpłynie korzystnie na rozwój wielu branż - m.in. budowlanej, B+R i finansowej - ocenia pełnomocnik rządu ds. CPK Mikołaj Wild. Jego zdaniem zmiany obejmą też LOT, PAŻP, PKP PLK i PKP Intercity.

CPK potrzebuje silnego narodowego przewoźnika. "Bardzo ważną rolę odegra też przewoźnik kolejowy. Przewoźnik, który będzie w stanie wykorzystać potencjał sieci kolejowej, ma niepowtarzalną szansę zdobycia przewagi konkurencyjnej. Dzięki CPK będzie miał szansę wyprzedzić konkurencję i ugruntować swoją pozycję na europejskim rynku" - powiedział Wild.

Zaznaczył jednocześnie, że to wymaga inwestycji w tabor, który nie tylko może poruszać się z prędkością nawet 250 km/h, ale także zaoferować pasażerom odprawę bagażową w pociągu. Równocześnie firmy logistyczne mogą mieć nowy rodzaj usługi – dostarczanie przesyłek z CPK do największych miast w Polsce w czasie nieporównanie krótszym niż za pomocą komunikacji drogowej. Jak wskazał, PKP Intercity będzie musiało uruchomić np. nową siatkę połączeń.

"Jeśli chodzi o firmy logistyczne, to te, które chcą wygrać, muszą przygotować się do stworzenia i zarządzania takimi systemami dystrybucji, które w najlepszy sposób wykorzystają powstanie jednego multimodalnego +centrum+ zapewniającego możliwość integracji ruchu lotniczego, kolejowego i drogowego w jednym miejscu oraz możliwość transportu kolejowego w czasie do 2,5 godziny do największych miast Polski" - wyjaśnił.

Zdaniem Wilda także PKP PLK muszą być gotowe do zarządzania systemem, w którym większość kolejowego ruchu dalekobieżnego przechodzić będzie przez CPK.

"Taki system musi być niezawodny. Spółka PLK musi zostać wyposażona w narzędzia do jeszcze sprawniejszego zarządzania ruchem kolejowym" - dodał.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
CPK
PKP PLK
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.