TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Więcej połączeń kolejowych w Małopolsce
InfoRail.pl/PAP - Opublikowano: 16.05.2018 13:42:08
Więcej połączeń kolejowych w Małopolsce

Województwo Małopolskie wspierała finansowo wahadło kolejowe Nowy Sącz Chełmiec – Nowy Sącz wprowadzone ze względu na przebudowę mostu heleńskiego.

Województwo Małopolskie wspierała finansowo wahadło kolejowe Nowy Sącz Chełmiec – Nowy Sącz wprowadzone ze względu na przebudowę mostu heleńskiego.

21 maja zostaną uruchomione dodatkowe połączenia kolejowe na trasie Nowy Sącz – Stary Sącz – Rytro. Ich uruchomienie jest związane z trudną sytuacją komunikacyjną w Nowym Sączu i okolicach, spowodowaną zamknięciem tzw. mostu heleńskiego na Dunajcu.

Tzw. most heleński na Dunajcu w Nowym Sączu jest jedną z najważniejszych przepraw w tym mieście. W zeszłym tygodniu zaczęło się jego wyburzanie - na jego miejscu powstanie nowy most. Pomimo tego, że na czas budowy uruchomiono bezpłatną kolejową komunikację zastępczą między stacjami Nowy Sącz Chełmiec a Nowy Sącz Miasto, zamknięcie przeprawy spowodowało bardzo duże utrudnienia komunikacyjne.

Jak poinformował w środę Leszek Zegzda z zarządu województwa, by jak najszybciej zapobiec dalszemu korkowaniu się miasta samorząd województwa podjął w trybie pilnym decyzję o uruchomieniu dodatkowych połączeń kolejowych.

21 maja na trasę Nowy Sącz – Stary Sącz – Nowy Sącz wyruszą 32 pociągi, a od 10 czerwca oferta z obecnego rozkładu jazdy zostanie wzmocniona dodatkowymi kursami relacji Nowy Sącz – Rytro – Nowy Sącz (10 pociągów) i Nowy Sącz – Stary Sącz (cztery pociągi).

Kursy będą wykonywane przez samorządowego przewoźnika Koleje Małopolskie oraz Przewozy Regionalne. Realizację przedsięwzięcia zarząd regionu wesprze kwotą 470 tys. zł. Udział w finansowaniu połączeń zadeklarowały również samorządy lokalne z terenu Sądecczyzny.

Zegzda zapowiedział też, że od 1 lipca do 2 września Koleje Małopolskie uruchomią dodatkową wakacyjną parę kursów z Krakowa do Krynicy. Nowe pociągi będą odjeżdżać z Krakowa po godzinie 8, w drogę powrotną z Krynicy do stolicy Małopolski wyruszą około godziny 15. Jeśli połączenie będzie się cieszyło dużym zainteresowaniem podróżnych pociągi będą jeździć po tej trasie także w roku szkolnym.

Budowa nowego tzw. mostu heleńskiego na Dunajcu wraz z przebudową układu komunikacyjnego po obu stronach rzeki rozpoczęła się w listopadzie ub.r. Zakończenie wszystkich prac przewidziane jest na styczeń 2019 r.

Inwestycja będzie kosztować prawie 76,5 mln zł. Nowa przeprawa zastąpi wysłużony stary most heleński, który znajduje się w fatalnym stanie technicznym. Most, leżący w ciągu drogi krajowej nr 75 i 28, stanowi jedną z najważniejszych przepraw w Nowym Sączu.

Według władz miasta inwestycja rozwiąże problemy komunikacyjne w centrum Nowego Sącza. Miasto otrzymało na realizację inwestycji dotację z unijnego Programu Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.

Zakres inwestycji obejmuje kompletną przebudowę mostu na Dunajcu, polegającą na całkowitej rozbiórce istniejącego obiektu i budowie w jego miejsce nowego, dwuprzęsłowego mostu. Droga krajowa nr 75 i 28, w ciągu której jest zlokalizowany most, zostanie dostosowana do parametrów odpowiadających klasie GP (główna przyspieszona). Przeprawa przez Dunajec będzie mieć cztery pasy ruchu i ścieżkę rowerową.

Zaplanowano też modernizację istniejących skrzyżowań w rejonie ulic Bulwar Narwiku - Legionów - Tarnowska i ulic Krakowska - Dunajcowa - Starowiejska, gdzie powstaną dwa ronda ułatwiające wjazd na nowy most.

Urząd Marszałkowski przypomina też, że samorząd województwa finansuje również połączenia realizowane na terenie Małopolski przez spółkę Przewozy Regionalne. Hitem okazała się uruchomiona w kwietniu Podhalańska Kolej Regionalna z Nowego Targu do Zakopanego. W ciągu majowego weekendu z pociągów na tej trasie skorzystało blisko 13 tys. pasażerów.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Małopolska
Koleje Małopolskie
Przewozy Regionalne
  • Piotr Figiel – 16.05.2018

    Skoryguciej ten tekst. Nie wiem co autor wstępu miał na myśli.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.