Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Więcej pociągów do Szczecina dopiero po zakończeniu remontu

inforail
21.11.2017 12:10
0 Komentarzy

Po zakończeniumodernizacji linii nr 3 na odcinku Warszawa – Poznań oraz linii 351 na odcinkuPoznań – Szczecin, Spółka PKP IC rozważy przywrócenie do kursowania 3 parpociągów kategorii EIC w relacji Warszawa – Szczecin – Warszawa – poinformowałwiceminister Infrastruktury i Budownictwa Kazimierz Smoliński.

To odpowiedź na interpelację posła Piotr Misiło. Dalej Smolińskiwyjaśnił, że x uwagi na prowadzenie przez zarządcę infrastruktury PKP PolskieLinie Kolejowe prac modernizacyjnych na linii nr 3, pociągi w relacjach, wktórych zawarty jest odcinek Warszawa – Szczecin- Warszawa, zostały skierowanena trasę objazdową przez Inowrocław, Gniezno, co wydłużyło czas przejazdu napomiędzy Warszawą a Poznaniem. Przymiarka konstrukcji rozkładu jazdy wykazała,że aby umożliwić przyjazd ze Szczecina do Warszawy przed godziną 10:00, pociągmusiałby wyjeżdżać ze Szczecina w godzinach skrajnie niekorzystnych z punktuwidzenia pasażerów i nie spełniałby roli dowozu do stolicy w godzinachporannych. Stąd też, jak domyślamy się, takiego połączenia w obecnym i wprzyszłym rozkładzie jazdy nie ma.

Smoliński podkreśla, że mieszkańcy Szczecina mają możliwośćskorzystania z połączenia do Warszawy pociągiem EIC 8102/3 „Chrobry”,odjeżdżającym ze Szczecina Gł. o godz. 4:00, przyjeżdżającym do WarszawyCentralnej o godz. 10:25. W kierunku przeciwnym pociąg EIC 1803/2 „Chrobry”odjeżdża z Warszawy Centralnej o godzinie 17:00 i przyjeżdża do Szczecina Gł. ogodz. 23:23. Wiceminister zaznacza, że powyższe połączenie zostanie zachowane wzbliżonych godzinach także w rozkładzie jazdy edycji 2017/2018, któryobowiązywać będzie od 10 grudnia 2017 r.

Zatrzymywanie się pociągu EIC „Chrobry” na stosunkowo dużejliczbie stacji odpowiada okolicznym mieszkańcom – konkluduje Smoliński. Na tenproblem także zwracał uwagę w swojej interpelacji poseł Misiło.


Komentarze