TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Więcej pieniędzy na podkarpacką infrastrukturę kolejową
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 13.04.2018 15:50:27 1 komentarz
Więcej pieniędzy na podkarpacką infrastrukturę kolejową

Zarząd województwa podkarpackiego podjął decyzję o zwiększeniu dofinansowania inwestycji "Rewitalizacja linii kolejowej nr 25 na odcinku Padew-Mielec–Dębica". Dodatkowe ponad 32,3 mln zł pochodzi z Regionalnego Programu Operacyjnego woj. podkarpackiego.

Zarząd województwa podkarpackiego podjął decyzję o zwiększeniu dofinansowania inwestycji "Rewitalizacja linii kolejowej nr 25 na odcinku Padew-Mielec–Dębica". Dodatkowe ponad 32,3 mln zł pochodzi z Regionalnego Programu Operacyjnego woj. podkarpackiego.

Jak poinformował PAP w piątek rzecznik prasowy marszałka woj. podkarpackiego Tomasz Leyko, wnioskodawcą projektu są PKP Polskie Linie Kolejowe.

"Pierwotnie zakładano, że koszt inwestycji wyniesie ponad 199,2 mln zł, z czego wydatki kwalifikowalne wyniosą 162 mln zł, a dofinansowanie z RPO 137,7 mln zł. Jednak złożone w przetargu oferty okazały się wyższe i konieczne jest zwiększenie zakładanych kosztów kwalifikowanych do ponad 200 mln zł. Oznacza to również większą kwotę dofinasowania" – wyjaśnił Leyko.

W ramach inwestycji PKP PLK planuje m.in. poprawić parametry techniczne odcinka, dzięki temu pociągi pasażerskie będą mogły jeździć nawet 120 km/godz. Wymieniona zostanie nawierzchnia na torach, przebudowane będą też perony na stacjach i przystankach na tym odcinku. Początek prac związanych z realizacją linii planowany jest na przyszły rok.

Marszałek województwa podkarpackiego Władysław Ortyl podkreślił, że to oczekiwana inwestycja dla całego regionu. "Linia ta jest ważna dla gospodarczego rozwoju województwa, łączy bowiem dwie strefy ekonomiczne: mielecką i tarnobrzeską. Jeśli chcemy przerzucić część transportu z naszych dróg na tory, ta linia będzie w tym bardzo pomocna" – zaznaczył Ortyl.

Prace budowlane obejmą 32 km linii kolejowej Padew-Mielec-Dębica, obecnie linia ta jest wykorzystywana tylko w ruchu towarowym.

W ramach inwestycji przebudowane zostaną stacje Mielec, Rzochów, Kochanówka Pustków i sześć przystanków osobowych, dzięki czemu możliwe będzie wznowienie połączeń pasażerskich z Dębicy przez Mielec do stacji Padew. W przyszłości ma to umożliwić utworzenie w Mielcu węzła przesiadkowego oraz uruchomienie dogodnych połączeń w kierunku Krakowa i dalej na północ kraju.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Podkarpackie
remont
  • Robert Grethmann – 13.04.2018

    Schöne

  • Sebastian Romańczuk – 13.04.2018

    To po co kupowali pendolino jak linię teraz remontuje się do 100 ,120 a rzadko na głównych liniach 160km/h ?

  • kolejFAN – 16.04.2018

    o czym ty gadasz ? co ma wspólnego spalinowa linia bez druta z Dębicy do Ocic z pendolino?!

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.