Ważąca 116 ton lokomotywa sprawdziła kolejowe wiadukty na szlaku Idzikowice – Opoczno Południe Centralnej Magistrali Kolejowej.
Ważąca 116 ton
lokomotywa sprawdziła kolejowe wiadukty na szlaku Idzikowice – Opoczno Południe
Centralnej Magistrali Kolejowej.
To jeden z ostatnich etapów prac przed jazdą nowym torem na
zmodernizowanych obiektach w Opocznie i nad obwodnicą miasta. Wiadukty
dostosowywane do przejazdu pociągów z prędkością do 250 km/h, co w przyszłości
skróci czas podróży z południa Polski do stolicy.
Pierwsze próby
obciążeniowe
Dziś (28 listopada) odbyły się pierwsze próby obciążeniowe
nowych konstrukcji wiaduktów na szlaku Idzikowice – Opoczno Południe pod drugim
zmodernizowanym torem. Pierwszy został oddany w lipcu br. Do próbnych obciążeń
statycznych służyła 116 tonowa lokomotywa. Wykorzystano specjalistyczny sprzęt
do pomiarów konstrukcji przęseł oraz podpór. W grudniu wiadukty przejdą próby
dynamiczne, które maja potwierdzić przygotowanie do bezpiecznego ruchu
pociągów.
Nowe konstrukcje są na trzech obiektach w Opocznie: nad ul.
Torową; nad linią kolejową nr 25 Łódź Kaliska – Dębica i drogą gruntową; nad
ulicą Piotrkowską (w ciągu drogi wojewódzkiej). Czwarty wiadukt jest położony
nad obwodnicą Opoczna (droga krajowa nr 12). Dostosowano je do nacisku na oś
22,5 t.
Dzięki inwestycji oraz po zabudowie i uruchomieniu systemu
ERTMS/GSM-R, pociągi po Centralnej Magistrali Kolejowej będą mogły jechać z
docelową prędkością do 250 km/h.
W ramach inwestycji przebudowanych zostało również 10
przepustów. W przyszłym roku wzdłuż szlaku Idzikowice – Opoczno Południe
rozpocznie się przebudowa drogi technologicznej, niezbędnej do szybkich reakcji
służb technicznych.
Projekt "Modernizacja 14 szt. obiektów inżynieryjnych wraz z
przebudową dróg technologicznych na szlaku Idzikowice - Opoczno Płd." jest
realizowany w ramach projektu "Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna
Magistrala Kolejowa etap II". Inwestycja za 45 mln zł jest finansowana ze
środków krajowych.
PKP Polskie Linie Kolejowe na Centralnej Magistrali
Kolejowej aktualnie prowadzą również modernizację stacji technicznej w
Idzikowicach.
Po CMK ponad 200 km/h
Inwestycje PLK na Centralnej Magistrali Kolejowej
dostosowują linię do prędkości powyżej 200 km/h. Zwiększają także poziom
bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. CMK zapewnia połączenia między
Warszawą, Krakowem, Katowicami i Wrocławiem. Jest ważna również w ruchu
regionalnym dla mieszkańców województw: świętokrzyskiego, łódzkiego i
mazowieckiego. Prace są realizowane w ramach projektu pn. "Modernizacja linii
kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa etap II". Na koniec 2023 r., po
wykonaniu wszystkich prac torowych na linii oraz zabudowie i uruchomieniu
systemu ERTMS/GSM-R oraz systemu ETCS poziom 2 oraz, na linii CMK planowany
jest przejazd z prędkością do 250 km/h.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

A nie przez SM31?
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.