TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Warszawa-Łódź 12 wagonów. Warszawa-Terespol 2 wagony. Dlaczego?
InfoRail.pl - Opublikowano: 14.11.2017 11:50:07 10 komentarzy
Warszawa-Łódź 12 wagonów. Warszawa-Terespol 2 wagony. Dlaczego?

Kiedy możemy liczyć na poprawę warunków podróży, która obecnie zniechęca do wyboru kolei, jako szybkiego i wygodnego środka transportu na odcinku Warszawa – Terespol? – takie pytanie stawia poseł Marcin Duszek Ministrowi Infrastruktury i Budownictwa.

Kiedy możemy liczyć na poprawę warunków podróży, która obecnie zniechęca do wyboru kolei, jako szybkiego i wygodnego środka transportu na odcinku Warszawa – Terespol? – takie pytanie stawia poseł Marcin Duszek Ministrowi Infrastruktury i Budownictwa.

Dodatkowo pyta skąd wynika tak duża rozbieżność w składach pociągów PKP Intercity. Na trasie Warszawa - Terespol, to zaledwie dwa wagony, podczas gdy na trasie Warszawa - Łódź, aż 12?

Kolejną kwestią poruszoną przez posła w interpelacji są opóźnienia pociągów, które wynoszą średnio 20 minut. Zrozumiałe jest, iż wiele opóźnień wynika z remontów oraz prac modernizacyjnych na kolei, jednak większość opóźnień spowodowanych jest złym stanem technicznym pociągów oraz przestarzałą kondycją torów kolejowych – pisze poseł. Komfort podróży jest przez to niewątpliwie obniżony. Jak się okazuje, przewoźnik PKP Intercity posiada na chwilę obecną 2315 wagonów. Jednak tylko 1306 z nich posiada świadectwo sprawności technicznej, z czego do ruchu dostępnych do wykorzystania natychmiast są 1224 wagony. Wynika z tego, że 1009 wagonów świadectwa sprawności nie ma – czytamy dalej w wystąpieniu posła Duszka.

Do podróży nie zachęca również brak klimatyzacji w starych wagonach czy brak bufetu na trasach dłuższych. Skąd wynika tak duża dysproporcja podróżujących na odcinku np. Terespol - Warszawa w odniesieniu do podróży na odcinkach Warszawa - Kraków lub Warszawa - Łódź? – pyta poseł.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
wagon
Terespol
Łódź
  • ciekawy – 15.11.2017

    A przypadkiem Terespol nie jest troszkę mniejszy od Łodzi? I Ilu jest potencjalnych pasażerów w korytarzu komunikacyjnym dla każdej z tras? Nie przesadzajmy w lamentach

  • gall – 15.11.2017

    Porównywanie trasy do Terespola z głównymi magistralami krajowymi to jednak trochę przesada. @KolejFan najwięcej ludzi jeździ do Żydowa i Skierniewic i to oni wymuszają takie składy bo są dobrze zorganizowaną grupą, która też jest najbardziej roszczeniowa i marudna.

  • johann – 15.11.2017

    Zwłaszcza, że do Łukowa włącznie jeżdżą teraz konkretne składy, z których wypina się część lubelską.

  • kolejFAN – 15.11.2017

    UĆ musi mieć łamańce 12 wagonowe, a Podlasie ma jeździć na glonojada. Niezła doktryna PICu. Puścić flirty i karpie do Łodzi Fabrycznej. Tam jedynymi wagonowcami powinny być pociągi przelotowe do Wrocławia. Reszta na flirtach i karpiach.

  • anarh – 15.11.2017

    bo do terespola jedzie zapewne 5 sztuk ludzia oprócz kierownika pociagu . to dlatego . tak samo jak w ' " kociewie " 4 osoby w Gd-k Wrzeszcz

  • Bozia – 15.11.2017

    12-wagonowe na szczytówkach Wawa - Łódź to minimum. Ostatni kiedy PIC skrócił o jeden/dwa wagony te TLKi a reszta składów byłą zestawiona z mniej pojemnych wagonów 6-miejscowych doszło do przepełnienia składów, musiał interweniować komitet KLL. Takie potoki są obecnie na tej trasie, przydałyby się piętrowe wagony/EZTy.

  • sąsiad – 16.11.2017

    Tak właśnie załatwia się interesy wąskich grup niezadowolonych. Teras(do)pola ma jeździć 7 i tyleż samo wagonów do Łodzi, w myśl zasady "sprawiedliwości społecznej" sączonej z ust ludzi o "takich samych żołądkach". Proponuję na trasę do kresów wschodnich wysyłać Edyty, pod warunkiem ich wcześniejszego zmodernizowania.

  • PetKo – 16.11.2017

    Ja bym jednak zwrócił uwagę na inny temat podnoszony przez posła: opóźnienia pociągów. Permanentnie pociągi się spóźniają, a na kolei mało kto się wydaje tym przejmować. Zupełnie jak w podejściu: nie mamy Pana pociągu i co nam pan zrobi ?

  • Fanka PKP. – 16.11.2017

    Tak to jest jak p.poslowie i p.senatorowie mają 100% zniżki na bilety PKP i PKS na bilety lotnicze kilometrówki i inne przywileje a cała reszta płaci 100% za wszystko . Bo pieniądze idą tam gdzie niepotrzebna a nie tam gdzie potrzeba tj. na inwestycje i potrzebę remonty wagonów. Odbierzmy im nie należne przywileje a kasa sama się znajdzie

  • xtrain – 21.11.2017

    Poznań - Olsztyn //Olsztyn - Poznań też TLK tylko 2 wagony. Śmiech na sali.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!