TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Warszawa-Łódź 12 wagonów. Warszawa-Terespol 2 wagony. Dlaczego?
InfoRail.pl - Opublikowano: 14.11.2017 11:50:07 10 komentarzy
Warszawa-Łódź 12 wagonów. Warszawa-Terespol 2 wagony. Dlaczego?

Kiedy możemy liczyć na poprawę warunków podróży, która obecnie zniechęca do wyboru kolei, jako szybkiego i wygodnego środka transportu na odcinku Warszawa – Terespol? – takie pytanie stawia poseł Marcin Duszek Ministrowi Infrastruktury i Budownictwa.

Kiedy możemy liczyć na poprawę warunków podróży, która obecnie zniechęca do wyboru kolei, jako szybkiego i wygodnego środka transportu na odcinku Warszawa – Terespol? – takie pytanie stawia poseł Marcin Duszek Ministrowi Infrastruktury i Budownictwa.

Dodatkowo pyta skąd wynika tak duża rozbieżność w składach pociągów PKP Intercity. Na trasie Warszawa - Terespol, to zaledwie dwa wagony, podczas gdy na trasie Warszawa - Łódź, aż 12?

Kolejną kwestią poruszoną przez posła w interpelacji są opóźnienia pociągów, które wynoszą średnio 20 minut. Zrozumiałe jest, iż wiele opóźnień wynika z remontów oraz prac modernizacyjnych na kolei, jednak większość opóźnień spowodowanych jest złym stanem technicznym pociągów oraz przestarzałą kondycją torów kolejowych – pisze poseł. Komfort podróży jest przez to niewątpliwie obniżony. Jak się okazuje, przewoźnik PKP Intercity posiada na chwilę obecną 2315 wagonów. Jednak tylko 1306 z nich posiada świadectwo sprawności technicznej, z czego do ruchu dostępnych do wykorzystania natychmiast są 1224 wagony. Wynika z tego, że 1009 wagonów świadectwa sprawności nie ma – czytamy dalej w wystąpieniu posła Duszka.

Do podróży nie zachęca również brak klimatyzacji w starych wagonach czy brak bufetu na trasach dłuższych. Skąd wynika tak duża dysproporcja podróżujących na odcinku np. Terespol - Warszawa w odniesieniu do podróży na odcinkach Warszawa - Kraków lub Warszawa - Łódź? – pyta poseł.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
wagon
Terespol
Łódź
  • ciekawy – 15.11.2017

    A przypadkiem Terespol nie jest troszkę mniejszy od Łodzi? I Ilu jest potencjalnych pasażerów w korytarzu komunikacyjnym dla każdej z tras? Nie przesadzajmy w lamentach

  • gall – 15.11.2017

    Porównywanie trasy do Terespola z głównymi magistralami krajowymi to jednak trochę przesada. @KolejFan najwięcej ludzi jeździ do Żydowa i Skierniewic i to oni wymuszają takie składy bo są dobrze zorganizowaną grupą, która też jest najbardziej roszczeniowa i marudna.

  • johann – 15.11.2017

    Zwłaszcza, że do Łukowa włącznie jeżdżą teraz konkretne składy, z których wypina się część lubelską.

  • kolejFAN – 15.11.2017

    UĆ musi mieć łamańce 12 wagonowe, a Podlasie ma jeździć na glonojada. Niezła doktryna PICu. Puścić flirty i karpie do Łodzi Fabrycznej. Tam jedynymi wagonowcami powinny być pociągi przelotowe do Wrocławia. Reszta na flirtach i karpiach.

  • anarh – 15.11.2017

    bo do terespola jedzie zapewne 5 sztuk ludzia oprócz kierownika pociagu . to dlatego . tak samo jak w ' " kociewie " 4 osoby w Gd-k Wrzeszcz

  • Bozia – 15.11.2017

    12-wagonowe na szczytówkach Wawa - Łódź to minimum. Ostatni kiedy PIC skrócił o jeden/dwa wagony te TLKi a reszta składów byłą zestawiona z mniej pojemnych wagonów 6-miejscowych doszło do przepełnienia składów, musiał interweniować komitet KLL. Takie potoki są obecnie na tej trasie, przydałyby się piętrowe wagony/EZTy.

  • sąsiad – 16.11.2017

    Tak właśnie załatwia się interesy wąskich grup niezadowolonych. Teras(do)pola ma jeździć 7 i tyleż samo wagonów do Łodzi, w myśl zasady "sprawiedliwości społecznej" sączonej z ust ludzi o "takich samych żołądkach". Proponuję na trasę do kresów wschodnich wysyłać Edyty, pod warunkiem ich wcześniejszego zmodernizowania.

  • PetKo – 16.11.2017

    Ja bym jednak zwrócił uwagę na inny temat podnoszony przez posła: opóźnienia pociągów. Permanentnie pociągi się spóźniają, a na kolei mało kto się wydaje tym przejmować. Zupełnie jak w podejściu: nie mamy Pana pociągu i co nam pan zrobi ?

  • Fanka PKP. – 16.11.2017

    Tak to jest jak p.poslowie i p.senatorowie mają 100% zniżki na bilety PKP i PKS na bilety lotnicze kilometrówki i inne przywileje a cała reszta płaci 100% za wszystko . Bo pieniądze idą tam gdzie niepotrzebna a nie tam gdzie potrzeba tj. na inwestycje i potrzebę remonty wagonów. Odbierzmy im nie należne przywileje a kasa sama się znajdzie

  • xtrain – 21.11.2017

    Poznań - Olsztyn //Olsztyn - Poznań też TLK tylko 2 wagony. Śmiech na sali.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.