Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Warszawa Główna także dla pociągów dalekobieżnych

inforail
24.04.2018 09:59
0 Komentarzy

Warszawa Główna całyczas wzbudza kontrowersje. Przewoźnicy, zwłaszcza Koleje Mazowieckie, nie sąprzekonani do pomysłu reaktywacji tej stacji.

Tymczasem, jak podaje wiceminister Andrzej Bittel, stacjaprzystosowana będzie do obsługi pociągów aglomeracyjnych, regionalnych, jakrównież pociągów dalekobieżnych. W związku z planowaną modernizacją liniiśrednicowej w Warszawie, stacja Warszawa Główna będzie wykorzystywana w celuułatwienia organizacji ruchu kolejowego w warszawskim węźle kolejowym. Docelowostacja będzie obsługiwała ruch podmiejski oraz ruch pociągów z kierunku Łodzi iRadomia. Wysoka funkcjonalność stacji pozwalać będzie na zapewnienie pełnejoferty przewozowej – stwierdza Bittel. Czy tak będzie? Zobaczymy. Terminzakończenia przebudowy stacji Warszawa Główna planowany jest w III kwartale2019 roku.

Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail.pl 13 marca br.podpisana została umowa na wykonanie dokumentacji projektowej i robótbudowlanych związanych z budową stacji Warszawa Główna. W ramach umowy przewidzianejest przywrócenie jej do ruchu, poprzez odbudowę układu torowego oraz budowędwóch nowych peronów dwukrawędziowych o długości 350 metrów każdy. Dodatkowozostanie wybudowana kładka pieszo-rowerowa pomiędzy ul. Kolejową a AlejamiJerozolimskimi wyposażona w windy, z której podróżni będą mogli dostać się naperony stacji. Stacja będzie dostosowana dla osób o ograniczonej możliwościporuszania się. Ponadto w ramach inwestycji planowana jest budowa parkingu typuKiss&Ride w ilości 15 miejsc postojowych, 10 miejsc postojowych dlataksówek oraz parking dla rowerów miejskich.


Komentarze