TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Warszawa Główna reaktywacja
InfoRail.pl - Opublikowano: 13.03.2018 10:07:18 1 komentarz
Warszawa Główna reaktywacja (źródło; Wikimedia/Panek)

W 2019 roku pociągi wrócą na stację Warszawa Główna. Jak zapowiedział Prezes PKP PLK Ireneusz Merchel pierwsze składy wjadą na zmodernizowany obiekt w grudniu.

W 2019 roku pociągi wrócą na stację Warszawa Główna. Jak zapowiedział Prezes PKP PLK Ireneusz Merchel pierwsze składy wjadą na zmodernizowany obiekt w grudniu.

Przebudowa stacji Warszawa Główna to przede wszystkim przygotowanie do remontu linii średnicowej. To właśnie wtedy mają tam kończyć swój bieg pociągi regionalne i aglomeracyjne z takich kierunków jak Łódź, Skierniewice czy Radom – zapowiedział Ireneusz Merchel.

Stacja Warszawa Główna jest nieczynna od 1997 roku. Wówczas obsługiwała połączenia z kierunków Kielce, Skarżysko-Kamienna, Radom czy Warka. Teraz zmieni się jej oblicze. PKP PLK podpisały dziś (13 marca) umowę z Trakcją PRKiI SA na wykonanie prac modernizacyjnych.

Nowa Warszawa Główna będzie miała dwa nowe trzystumetrowe perony położone bliżej Al. Jerozolimskich z zapewnionym wejściem od strony ul. Towarowej oraz nową kładką do wspomnianych Al. Jerozolimskich. Na każdym peronie przewidziano nowe wiaty, system informacji pasażerskiej i wiaty. Będą też stojaki rowerowe i nowe miejsca parkingowe. Stacja zostanie przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Obecne władze PKP PLK zrezygnowały natomiast z pomysły budowy stacji podziemnej.

Przebudowana Warszawa Główna to kolejny krok rozbudowy systemu komunikacji aglomeracji warszawskiej. Stacja ma dobre położenie, blisko metra i umożliwia przesiadki – stwierdził Ireneusz Merchel.

Wartość prac to prawie 81 mln zł.

Do pomysłu przeniesienia pociągów na stację Warszawa Główna dość sceptycznie podchodzą natomiast przewoźnicy, chociażby Koleje Mazowieckie. W czasie remontu linii średnicowej nie będą mieli wyboru. Po jego zakończeniu już tak. Jakiś czas temu Dariusz Grajda, wiceprezes Kolei Mazowieckich mówił nam, że ewentualne zakończenie biegu pociągów na stacji Warszawa Główna wiąże się z koniecznością przesiadki. Trzeba przejść na przystanek Warszawa Ochota. Tego pasażerowie nie lubią – mówił Grajda. Czy zatem Warszawa Główna będzie tylko alternatywą dla remontowane linii średnicowej a po jego zakończeniu nie będzie obsługiwać pociągów? Taki scenariusz oznaczałby zmarnowane pieniądze wydane na remont. Oby się nie ziścił.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Warszawa
stacja
PKP PLK
modernizacja
  • Roburt – 13.03.2018

    Ciekaw jestem jak połapią się pasażerowie w sytuacji, gdzie zespół przystankowy tram/bus to Plac Zawiszy, stacja WKD, KM i SKM to Warszawa Ochota i dojdzie jeszcze Warszawa Główna. Przydałoby się jakieś ujednolicenie w tej kwestii.

  • Marcin Piotrowski – 13.03.2018

    Stacja obok stacji...

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.