TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Warszawa będzie miała nowy przystanek kolejowy
InfoRail.pl - Opublikowano: 25.09.2017 14:09:41 2 komentarze
Warszawa będzie miała nowy przystanek kolejowy (źródło: PKP PLK)

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały dziś wartą 126 mln zł umowę na przebudowę odcinka pomiędzy Warszawą Gdańską a Warszawą Rembertowem. Projekt zakłada budowę nowego przystanku Warszawa Stalowa.

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały dziś wartą 126 mln zł umowę na przebudowę odcinka pomiędzy Warszawą Gdańską a Warszawą Rembertowem. Projekt zakłada budowę nowego przystanku Warszawa Stalowa.

Będą też nowe przejścia podziemne. W ramach prac zostanie wykonana wymiana torów oraz sieci trakcyjnej. Nowe urządzenia sterowania zwiększą poziom bezpieczeństwa i sprawność kolei. PKP PLK informują, że efekty realizacji podpisanej dziś umowy to korzyści dla mieszkańców - zwiększenie możliwości transportu kolejowego w Warszawie.

- Inwestycje z Krajowego Programu Kolejowego zwiększają dostępność Polaków do kolei. To efekt modernizacji i remontu linii kolejowych ale także budowy nowych przystanków. Dzięki takim przystankom, jak nowy obiekt Warszawa Stalowa, transport kolejowy integrujemy z komunikacją miejską. Podobne rozwiązania jak w stolicy są realizowane m.in. w Krakowie i Gorzowie Wielkopolskim – mówi Andrzej Bittel podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa.

Nowy przystanek Warszawa Stalowa zostanie wybudowany w pobliżu wiaduktu kolejowego nad Aleją Solidarności. Dwa perony będą wyposażone w wiaty, oświetlenie i ławki oraz czytelne oznakowanie i system informacji. Bezpieczne i wygodne dojście do przystanku zapewni przejście podziemne wyposażone w pochylnie. Obiekt będzie dostępny dla osób o ograniczonej mobilności. Nowy przystanek to pozytywna zmiana dla mieszkańców Warszawy, szczególnie w rozwijającej się dzielnicy Praga. Przystanek powstanie blisko nowobudowanej stacji metra. Zwiększą się możliwości komunikacyjne w stolicy i dojazd z Pragi. Budowa planowana jest na lata 2018 – 2019.

- Efektem modernizacji będą sprawniejsze podróże w aglomeracji warszawskiej. Pasażerowie skorzystają z dodatkowego przystanku Warszawa Stalowa. Istotny zakres prac to także montaż 54 rozjazdów i nowych urządzeń sterowania ruchem, które zwiększą poziom bezpieczeństwa – mówi Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Inwestycja warta 126 mln zł zwiększy możliwości kolei. Nowe urządzenia i wyremontowane tory stworzą warunki do przejazdu większej liczby pociągów. Przebudowanych zostanie 11 km torów pomiędzy stacjami Warszawa Gdańska i Warszawa Rembertów. Wymieniona zostanie sieć trakcyjna. Wyremontowane będą dwa wiadukty kolejowe: nad ulicą Instytutową i Staniewicką. Na stacji Warszawa Wschodnia Towarowa wybudowana zostanie nowa nastawnia. Montaż nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz 54 nowych rozjazdów zapewni lepsze warunki jazdy pociągów.

Wybudowanie przejścia podziemnego przy ulicy Starzyńskiego, na wysokości ul. Namysłowskiej, zapewni dojście do cmentarza cholerycznego. W 2012 roku, podczas prac modernizacyjnych linii Warszawa – Gdańsk, kolejarze oraz wykonawcy wyremontowali cmentarz położony pomiędzy trzema liniami kolejowymi. Dzięki zaplanowanym pracom dostęp do nekropoli będzie wygodny i bezpieczny.

Inwestycja "Poprawa przepustowości linii kolejowej E 20 na odcinku Warszawa – Mińsk Mazowiecki, etap I" będzie realizowana w systemie "projektuj + buduj". Planowana na 26 miesięcy od podpisania umowy – do października 2019 roku. Roboty rozpoczną się w drugiej połowie 2018 roku, bez wstrzymywania ruchu pociągów.

Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej. Wartość dofinansowania wynosi 85 %. Prace wykona firma Torpol S.A.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
Warszawa
przystanek
  • H0 – 25.09.2017

    Może się wreszcie doczekam połączenia linii otwockiej z dworcem Gdańskim i dalej

  • fromex – 26.09.2017

    Metro, to chyba te przy Szwedzkiej. Bo ja wiem, czy to tak blisko? Do hitlermarketu podobna odległość (z tej mapy to guzik można wyczytać). Tylko czy detalistyczni zakupowicze będą walić z siatami do pociągu, to też wątpię. Tu się dojeżdża samochodami ;>

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.