TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Warmińsko-mazurskie nie chce programu Kolej plus
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 18.02.2019 16:29:43 1 komentarz
Warmińsko-mazurskie nie chce programu Kolej plus (foto: PKP PLK)

Sejmik woj. warmińsko-mazurskiego odrzucił w poniedziałek intencyjną uchwałę radnych PiS o przyłączeniu się regionu do programu Kolej Plus. Radni PiS chcą budowy linii kolejowej z Dobrego Miasta do Bartoszyc, ale samorząd uważa, że najpierw trzeba remontować istniejące linie.

Sejmik woj. warmińsko-mazurskiego odrzucił w poniedziałek intencyjną uchwałę radnych PiS o przyłączeniu się regionu do programu Kolej Plus. Radni PiS chcą budowy linii kolejowej z Dobrego Miasta do Bartoszyc, ale samorząd uważa, że najpierw trzeba remontować istniejące linie.

Radni PiS są zdania, że linia kolejowa z Dobrego Miasta do Bartoszyc ożywi gospodarczo tę część regionu, co wspomoże rozwój firm działających w pobliżu granicy z Rosją. Obecnie nie ma linii na tej trasie i trzeba by ją budować od zera. W ocenie radnych PiS środki na ten cel można by wziąć z programu rządowego Kolej Plus.

W ocenie marszałka Gustawa Marka Brzezina (PSL) najpierw należy jednak zadbać o linie już istniejące. Samorząd województwa warmińsko-mazurskiego chce wyremontować trasę z Olsztyna do Braniewa przez Ornetę, po której odbywa się ruch kolejowy. Pociągi jeżdżą tą linią, ale bardzo powoli, bowiem jest ona w złym stanie technicznym. Samorząd ma na ten cel pieniądze w Regionalnym programie operacyjnym, jednak zbyt mało - po otwarciu ofert okazało się, że brakuje 100 mln zł.

"PKP PLK nie znalazło środków, by dołożyć te 100 mln zł i zrobić remont. Rozważamy więc ograniczenie remontu do trasy Olsztyn - Gutkowo lub Gutkowo-Orneta" - poinformował Brzezin. Dodał, że w najbliższym czasie ma zaplanowane spotkania w resorcie infrastruktury i z władzami PKP PLK. "Proponuję po tych spotkaniach powrót do tematu" - mówił marszałek na sesji sejmiku.

Radny PO Jarosław Słoma atakował radnych PiS, że ich pomysł to czcze obietnice wyborcze. Postulował, by remontować linie, które są.

Wicemarszałek Miron Sycz (PO) dodawał, że gdyby rządowi zależało na przygranicznych terenach, to by w pierwszej kolejności wyremontował drogi i przewrócił mały ruch graniczny z Rosją, który gospodarczo ożywiał te gminy. Radni PiS zarzucali władzom regionu krótkowzroczność i brak planowania gospodarczego rozwoju regionu.

Ostatecznie uchwałę PiS odrzucono - zagłosowało za nią 12 radnych na 30 obecnych. Wynik głosowania oznacza jednak, że pomysł budowy nowej linii kolejowej zyskał zwolennika wśród koalicjantów. Klub radnych PiS liczy bowiem 11 osób.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
warmińsko-mazurskie
Kolej plus
PKP PLK
  • Jan Kulczyński – 18.02.2019

    I bardzo dobrze. Zgadzam się z tym, że zamiast budować bezsensowną linię z Dobrego Miasta do Bartoszyc zająć się nad reaktywacją trasy do Mikołajek, czy nadzalewówki. Swoją drogą to że w programie Kolej Plus nie są uwzględnione powyższe linie jest porażką.

  • radzio011 – 18.02.2019

    Patrząc na to , jak toczy się życie w tym województwie , to liczy sie tylko Olsztyn i jego interesy. Jest też tak kolejowo. Drugie miasto regionu , czyli Elbląg jest całkowicie spychane na margines. Docierają tu pociągi pomorskie i ten kierunek jakoś działa. Ale odcięto od kolejowego świata Tolkmicko , Frombork oraz Braniewo , ktore koncentruje się na ruchu towarowym. Budujemy przekop przez mierzeję , aby ożywić region a pozwalamy jednocześnie na degradację infrastruktury kolejowej związanej z transportem towarów i osób.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.