TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Wagony PKP IC ogrzewane węglem pojeżdżą do 2029 roku
InfoRail.pl - Opublikowano: 27.03.2018 11:04:07
Wagony PKP IC ogrzewane węglem pojeżdżą do 2029 roku

PKP CARGO posiadają dwa budynki opalane koksem, zlokalizowane w Pyrzycach, a PKP Intercity wykorzystują na terenie kraju trzydzieści osiem wagonów osobowych ogrzewanych węglem – poinformował wiceminister Andrzej Bittel.

PKP CARGO posiadają dwa budynki opalane koksem, zlokalizowane w Pyrzycach, a PKP Intercity wykorzystują na terenie kraju trzydzieści osiem wagonów osobowych ogrzewanych węglem – poinformował wiceminister Andrzej Bittel.

Część z tych wagonów kursuje przez Warszawę. Na odcinku Warszawa Zachodnia – Warszawa Centralna – Warszawa Wschodnia oraz w kierunku przeciwnym, kotły węglowe w wagonach osobowych z przyczyn techniczno-ruchowych są wygaszane.

PKP S.A. poinformowała natomiast, że nie wykorzystuje dla własnych potrzeb kotłowni węglowych i nie prowadzi obsługi żadnej kotłowni. Na terenie Warszawy spółka posiada budynki z lokalami mieszkalnymi, w których część lokatorów do ogrzewania mieszkań (około stu sześćdziesięciu) wykorzystuje ogrzewanie etażowe lub elektryczne.

Z wyjaśnień przekazanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe wynika, że spółka posiada obecnie na terenie Warszawy dziewięć budynków opalanych węglem i koksem. Budynki te zlokalizowane są w Warszawie przy ul. Brzeskiej 2a, w rejonie Warszawy Głównej Towarowej, na Odolanach, Włochach i Jelonkach oraz w Wawrze. Jednocześnie spółka zależna od PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., tj. Zakład Robót Komunikacyjnych – DOM w Poznaniu Sp. z o.o. posiada przy ulicy Tunelowej w okolicy dworca Warszawa Zachodnia dwadzieścia dwa wagony mieszkalne (w tym dziewiętnaście ogrzewanych) oraz ogrzewany wagon typu łaźnia. Powyższe wagony są zamieszkiwane przez czterdziestu pracowników ZRK – DOM. Z uwagi na konieczność zachowania mobilności wagonów nie jest możliwe ich wpięcie do zewnętrznej sieci grzewczej, a do ich ogrzewania wykorzystywane są kotły grzewcze zasilane węglem kamiennym. Zgodnie z przekazanymi przez PKP Polskie Linie kolejowe S.A. informacjami, użytkownicy wagonów zostali przeszkoleni w zakresie obsługi kotłów w celu eksploatacji urządzeń grzewczych w sposób ograniczający ewentualne zanieczyszczenie powietrza, a postój przedmiotowych wagonów w sąsiedztwie stacji Warszawa Zachodnia jest sytuacją przejściową, wynikającą z prowadzenia przez ZRK – DOM prac na Warszawskim Węźle Kolejowym.

W chwili obecnej ww. spółki kolejowe nie mają możliwości zastosowania alternatywnych systemów ogrzewania w budynkach zlokalizowanych na terenie Warszawy. W ramach planów inwestycyjnych spółek PKP CARGO i PKP Polskie Linie Kolejowe, w latach 2018-2022 zostaną przeprowadzone prace modernizacyjne obejmujące systemy ogrzewania we wszystkich obiektach, w których dotychczasowo używa się węgla i koksu. Spółka PKP Intercity planuje eksploatację wagonów ogrzewanych węglem do roku 2029, przy czym pierwsze z nich mają zostać wyłączone z eksploatacji w roku 2020.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
wagon
PKP CARGO
PKP SA
PKP PLK
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.