TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

W WKD bez zmian. 14 obiegów taboru utrzymanych
InfoRail.pl - Opublikowano: 28.11.2019 10:45:24
W WKD bez zmian. 14 obiegów taboru utrzymanych

Warszawska Kolej Dojazdowa poinformowała, że od dnia 15 grudnia 2019 roku będzie obowiązywać nowy roczny rozkład jazdy pociągów, w ramach którego utrzymane zostanie bez zmian wprowadzone z dniem 1 października 2019 roku uruchomienie łącznie 14 obiegów taboru

Warszawska Kolej Dojazdowa poinformowała, że od dnia 15 grudnia 2019 roku będzie obowiązywać nowy roczny rozkład jazdy pociągów (sezon 2019/2020), w ramach którego utrzymane zostanie bez zmian wprowadzone z dniem 1 października 2019 roku uruchomienie łącznie 14 obiegów taboru, wydawanych do ruchu w dni powszednie, w porze największych szczytów przewozowych.

Powyższe oznacza, że po raz pierwszy w historii spółki WKD, od momentu rozpoczęcia samodzielnej działalności gospodarczej, w ramach całorocznego planu eksploatacyjnego, obsługę linii kolejowej zapewniać będzie równocześnie 14 pojazdów.

Dodatkowy, 14. obieg taboru zapewnia nowe kursy dla podróżnych, w atrakcyjnych porach szczytów przewozowych, jak również wzbogaca ofertę przewozową na najdłuższych relacjach w kierunku Grodziska Mazowieckiego i Milanówka. Umożliwia w szczególności postulowane przez pasażerów WKD, jak również przez Urząd Transportu Kolejowego uzupełnienie oferty przewozowej w popołudniowym szczycie komunikacyjnym poprzez wydłużenie okresu wyprawiania pociągów ze stacji Warszawa Śródmieście WKD w jednolitym, 10-minutowym takcie od godz. 14:50 aż do godz. 19:50. Nowe pociągi wyruszają m.in. o godz. 18:00 i 19:00, zaś w połączeniu z postulowanym uzupełnieniem oferty przewozowej w relacji z Warszawy do Grodziska Mazowieckiego w godz. 20-21, dodatkowy obieg taboru zapewnia kompleksową poprawę siatki połączeń w godz. 18-21 w relacjach z Warszawy do Podkowy Leśnej i Grodziska Mazowieckiego. Pasażerowie podróżujący na relacji do/z Milanówka zyskują z kolei dodatkowe połączenia o wyższej częstotliwości w porze porannego i popołudniowego szczytu komunikacyjnego.

Sukcesywny wzrost planu eksploatacyjnego, a następnie jego utrzymanie na wysokim poziomie, są możliwe dzięki zrealizowanym przedsięwzięciom inwestycyjnym w zakresie modernizacji infrastruktury kolejowej, wymiany taboru oraz trwałemu zwiększeniu zatrudnienia w zespole maszynistów. Wdrożenie działań odbyło się ponadto za zgodą oraz według zobowiązań dotyczących osiągnięcia kryteriów jakościowych i ilościowych określonych przez Organizatora Przewozów w zawieranych ze spółką umowach – Samorząd Województwa Mazowieckiego – mówi Michał Panfil, Prezes Zarządu WKD.

Spośród zrealizowanych inwestycji obejmujących modernizację i rozbudowę elementów zarządzanej infrastruktury kolejowej, zarówno w zakresie odtworzenia lub podwyższenia jej parametrów użytkowych, jak i poprawy ogólnego poziomu bezpieczeństwa, przeprowadzone działania dotyczyły infrastruktury drogowej (torowej), sieciowej i elektroenergetycznej.

W latach 2015-2017 kompleksowej naprawie poddano ponad 50 km torów linii kolejowych WKD (licząc tor pojedynczy) spośród użytkowanych dla ruchu pasażerskiego 65 km. Gruntownej modernizacji bądź wymianie na nowe poddano obiekty inżynieryjne, w tym m.in.: most na rzece Utrata w Pruszkowie (2012) czy most na rzece Zimna Woda na granicy gmin Michałowice i Brwinów (2017). W latach 2012-2016 pod kątem planowanego wzrostu zadań przewozowych oraz zwiększonego zapotrzebowania na moc, przebudowano system zasilania elektroenergetycznego wraz z dostosowaniem do wyższego napięcia zasilania w sieci trakcyjnej. W ramach działań związanych z poprawą bezpieczeństwa oraz zapewnieniem odpowiedniej płynności ruchu pociągów na linii WKD w latach 2014-2017 przeprowadzono modernizację 16 przejazdów kolejowych.

Dla sprawnej realizacji zadań przewozowych spółka WKD od 2016 roku użytkuje wyłącznie tabor nowej generacji, w pełni odpowiadający współczesnym standardom podróżowania, w tym w szczególności przystosowany do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Spośród 21 szt. elektrycznych zespołów trakcyjnych znajdujących się obecnie w posiadaniu spółki, 20 szt. dostarczono w latach 2012-2016.

Założony wzrost oferty przewozowej i planu eksploatacyjnego w ramach nowego rozkładu jazdy pociągów jest możliwy dzięki uprzedniemu pozyskaniu nowych maszynistów i trwałemu zwiększeniu zatrudnienia w zakresie. Część maszynistów przeszkolono w ramach wewnętrznego kursu zorganizowanego we własnym zakresie przez spółkę WKD. W latach 2016-2018 w dwóch edycjach kursu szkoleniowego uprawnienia do prowadzenia pojazdów kolejowych WKD uzyskało 16 osób. Obecnie, w ramach trzeciej edycji prowadzone są szkolenia dla kolejnych 9 kandydatów na maszynistów. Umożliwia to spółce WKD odpowiednie planowanie i zarządzanie zasobami, zapewnienie niezbędnej rezerwy kadrowej w tym zespole pracowników oraz brak konieczności zatrudniania w nadgodzinach dla celów związanych z obsadą wszystkich zaplanowanych w rozkładzie jazdy kursów.

Wszystkie przedsięwzięcia inwestycyjne dotyczące modernizacji i rozbudowy zarządzanej infrastruktury kolejowej, wymiany na nowy i eksploatacji taboru kolejowego oraz zapewnienia odpowiednio wyszkolonej kadry, mają na celu utrzymanie ich właściwych parametrów w zakresie możliwości prowadzenia przewozów pasażerskich o odpowiedniej intensywności i sprawności, a także o najwyższym komforcie i bezpieczeństwie. Podejmowane działania wpisują się w dążenie spółki do zapewnienia jak najwyższej konkurencyjności w ramach prowadzonej działalności podstawowej obejmującej organizację i realizację kolejowych przewozów pasażerskich.

Nowy roczny rozkład jazdy pociągów w ramach oferty przewozowej WKD na sezon 2019/2020, obowiązujący od dnia 15.12.2019, zachowuje swoje mocne strony, takie jak wysoka częstotliwość i regularność odjazdów z poszczególnych stacji i przystanków osobowych. Stabilna oferta przewozowa w połączeniu z wysoką punktualnością i niezawodnością kursowania pociągów WKD pozwoli na dalszą walkę o miano najpunktualniejszego przewoźnika pasażerskiego w kraju, co z pewnością pomoże przyczynić się do osiągnięcia dobrego rezultatu w liczbie przewożonych pasażerów.

Utrzymanie w ruchu dodatkowego, 14. obiegu taboru w ramach całorocznego planu eksploatacyjnego było możliwe dzięki zapewnieniu wysokiej sprawności taboru i infrastruktury kolejowej, utrzymywanych przez wysoko wykwalifikowany personel WKD oraz pozyskaniu nowych maszynistów, z których część zostało przeszkolonych w ramach organizowanych wewnętrznych kursów.

Założony w ramach nowej, całorocznej organizacji ruchu plan eksploatacyjny z wykorzystaniem 14 obiegów taboru, wyczerpuje możliwości aktualnej przepustowości infrastruktury kolejowej WKD i na najbliższą przyszłość pozostaje optymalny z punktu widzenia jej zdolności eksploatacyjno-technicznych. Dalszy wzrost pracy eksploatacyjnej będzie możliwy po zakończeniu budowy drugiego toru linii kolejowej WKD pomiędzy Podkową Leśną i Grodziskiem Mazowieckim.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
WKD
rozkład jazdy
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.