Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

W weekend rusza sezon turystyczny Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej

inforail
26.04.2018 12:55
0 Komentarzy

Bieszczadzka KolejkaLeśna w najbliższy sobotę rozpoczyna sezon turystyczny; w maju i czerwcu makursować w każdy weekend. „W 2017 roku wąskotorówka przewiozła 138 tys.pasażerów” – przypomniał prezes fundacji zarządzającej kolejką MariuszWermiński.

„Podczas majowego weekendu, czyli od 28 kwietnia do 6maja, a potem w każdy weekend maja i czerwca kursujemy dwa razy dziennie zMajdanu do Przysłupa i z Majdanu do Balnicy. Pierwsza trasa liczy 12kilometrów, a z Majdanu do Balnicy – 9 kilometrów” – powiedział w czwartekWermiński.

Kolejka w maju i czerwcu oraz we wrześniu i październikubędzie jeździła tylko w soboty i niedziele, natomiast w lipcu i sierpniucodziennie. W okresie zimowym jeździ w każdą sobotę ferii szkolnych lub nazamówienie.

Wśród podróżnych, szczególnie starszego pokolenia,popularnością cieszy się skład, ciągnięty przez parowóz Kp-4. Nazywany”bieszczadzką ciuchcią” wrócił na trasę sześć lat temu po wielulatach przerwy. Drugi parowóz z tej serii można obejrzeć w skanseniezorganizowanym przez Fundację Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej.

Kp-4 może rozwijać prędkość do 35 km/godz. Na trasie kolejkileśnej obowiązuje jednak ograniczenie do 15 km/godz. Parowóz ma skrzynięwęglową o pojemności 2 ton. „Właśnie takimi parowozami w latach 1957-79kolejarze przewieźli ponad milion metrów sześciennych drewna” -poinformował Wermiński.

Oprócz parowozu Kp-4 kolejka dysponuje także czteremalokomotywami spalinowymi Lyd2. Do przewozu turystów jest przygotowanych 21wagonów osobowych.

Bieszczadzka kolejka wąskotorowa powstała w 1898 r. Przezwiele lat służyła do transportu drewna. Kiedy w latach 20. XX wieku przeszłapod zarząd lwowskiej dyrekcji PKP, rozpoczęła przewóz ludzi. Na początku lat90. ubiegłego stulecia ze względów ekonomicznych wyłączono ją z eksploatacji.

W 1996 r. powstała Fundacja BKL, która postanowiła utrzymaćzabytkową kolejkę w ruchu i uczynić z niej atrakcję turystyczną.


Komentarze