TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

W tym roku 10 Dragonów 2. Do wzięcia `od ręki`
- Opublikowano: 12.07.2018 12:45:34
W tym roku 10 Dragonów 2. Do wzięcia `od ręki`

Dragon 2 powstał, ponieważ zmieniły się przepisy TSI. W związku z tym trzeba było wprowadzić zmiany do lokomotywy Dragon, których wyprodukowano 15 sztuk. Średnia niezawodność tych lokomotyw to 99,5% - podał dziś szef Newagu Zbigniew Konieczek.

Dragon 2 powstał, ponieważ zmieniły się przepisy TSI. W związku z tym trzeba było wprowadzić zmiany do lokomotywy Dragon, których wyprodukowano 15 sztuk. Średnia niezawodność tych lokomotyw to 99,5% - podał dziś szef Newagu Zbigniew Konieczek.

Jak poinformował szef producenta Dragonów 2 zostanie wyprodukowanych (na razie) 10. Będą do kupienia "od ręki". Zostały zaprojektowana w całości przez inżynierów Newagu, bez pomocy z zewnątrz. Co ciekawe pulpit maszynisty został zaprojektowany przez absolwenta ASP, stąd jest tak ergonomiczny – mówił Zbigniew Konieczek.

Dragon 2 to pierwsza lokomotywa Newagu zgodna z TSI 2014. W przyszłym roku będzie dostępny z modułem dojazdowym – Dual Power. To ważne, bo nie trzeba do manewrów lokomotywy spalinowej. Można je realizować z wykorzystaniem jednej maszyny.

Co ważne dla przewoźników Dragon ma znacznie dłuższe cykle utrzymaniowe niż lokomotywy ET22 czy Skoda 181. Są one dwa razy dłuższe w przypadku P1.

Newag zakłada, że homologacja lokomotywy Dragon 2 zostanie zakończona w grudniu 2018 roku, Dragon 2 z modułem dojazdowym natomiast ma być homologowany w 2019 roku.

Lokomotywa Dragon 2 docelowo przeznaczona jest do prowadzenia pociągów towarowych.

Zmieniamy polską kolej. Dzisiaj prezentujemy nową lokomotywę, która jest owocem pracy polskich inżynierów. Bardzo się cieszę, że dzięki osiągnięciom naszych firm polska kolej wjeżdża w XXI w. Dbamy zarówno o przewozy pasażerskie, jak i przewozy towarowe. Realizujemy wielki program inwestycyjny na polskiej kolei. Dzisiejsze wydarzenie jest dowodem na to, że idziemy w dobrym kierunku – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Nowa lokomotywa Dragon 2 została skonstruowana przez polską firmę NEWAG. Serdecznie gratuluję prezesowi Zbigniewowi Konieczkowi szczęśliwego ukończenia tego projektu. Wierzę, że polska myśl techniczna będzie się coraz lepiej rozwijała i że dzieła polskich inżynierów będziemy mogli coraz częściej widywać na polskich torach – powiedział, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury Andrzej Bittel.

Zaprezentowany pojazd to pierwsza w Europie 6-osiowa lokomotywa elektryczna, w pełni zgodna z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności (TSI 2014) wyposażona w ETCS poziom 2. Została zaprojektowana do prowadzenia ciężkich składów towarowych. W lokomotywie zabudowano przekształtniki MEDCOM oparte na węgliku krzemu (SiC), zapewniające bezawaryjną pracę w wysokich temperaturach, zmniejszenie poziomu hałasu, ograniczenie strat energii o 50% oraz zmniejszenie rozmiarów i masy urządzeń o 60%.

Lokomotywy Dragon 2 wykorzystują najnowocześniejsze, niezawodne technologie oraz zapewniają wysoki komfort pracy maszynisty. Głównym atutem Dragona 2 jest bardzo wysoka siła pociągowa, która w połączeniu z dużą masą lokomotywy, efektywnym systemem antypoślizgowym oraz napędem na każdą oś, umożliwia prowadzenie ciężkich składów towarowych. Mam nadzieję, że będzie we właściwy sposób służył polskiej kolei – powiedział Zbigniew Konieczek.




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
  • Michał Prosper Kowalski – 12.07.2018

    Fajnie że student ASP opracował pulpit. Szkoda że czoło zaprojektowała Grażyna...

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.