Sprawniejsze podróże będą efektem min. przebudowy trzech mostów w Rzeszowie. Gotowe są dwie konstrukcje, rozpoczyna się przebudowa ostatniego obiektu.
Sprawniejsze podróże będą efektem min. przebudowy trzech mostów w Rzeszowie. Gotowe są dwie konstrukcje, rozpoczyna się przebudowa ostatniego obiektu.
PKP Polskie Linie Kolejowe podały, że kontynuują przebudowę stacji Rzeszów i budowę nowego przystanku Rzeszów Zachodni. Inwestycja za ponad 200 mln zł zapewni wygodniejsze podróże i obsługę na stacji i przystanku.
Od poniedziałku 28 stycznia, ruszą prace przy ostatnim moście. Przy wykorzystaniu 500-tonowego dźwigu rozpocznie się demontaż 100 - tonowej konstrukcji. W jej miejscu będzie nowa. Wykonawca będzie pracował nocą, by maksymalnie ograniczyć zmiany w organizacji ruchu samochodowego.
Równolegle z pracami przy trzecim (ostatnim) obiekcie nad Aleją Wyzwolenia, rozpocznie się przebudowa kolejnej grupy torów, rozjazdów i sieci trakcyjnej. Budowany jest drugi peronu na przystanku Rzeszów Zachodni.
W Rzeszowie PLK realizują inwestycje za ponad 200 mln zł. W tym zadaniu jest przebudowa stacji Rzeszów, powstaje dodatkowy przystanek Rzeszów Zachodni, przebudowywane są trzy mosty nad Aleją Wyzwolenia. Prace obejmują również przejazd kolejowo-drogowy przy ul. Marii Konopnickiej oraz wiadukt przy ul. Batorego.
Zmiany w organizacji ruchu
Ze względu na bezpieczeństwo, prace przy mostach wymagają czasowej zmiany w komunikacji. Odcinek wzdłuż Alei Wyzwolenia, tj. od ul. Przy Torze do ronda Koby - będzie wyłączony z ruchu w dniach: 28.01.2019 r. - 3.02.2019 r., od godz. 23.00 do 4.00. Pojazdy, jadące z kierunku Warszawy i Lublina w stronę Krakowa, zostaną w tym czasie skierowane, przez rondo Jana Pawła II, na ul. Marszałkowską i na ul. Krakowską (na skrzyżowaniu z Al. Piłsudskiego). Podobnie zaplanowano ruch w stronę Kraków – Lublin/Warszawa.
Bezpieczniej przez nowe mosty
PLK przebudowały już dwa mosty (z trzech) nad Aleją Wyzwolenia, w pobliżu powstającego przystanku kolejowego Rzeszów Zachodni. Po nowym moście, na linii kolejowej Ocice – Rzeszów (nr 71) ruch pociągów odbywa się już od 8 grudnia. Od 24 stycznia składy pojechały również po drugim moście, na trasie Rzeszów – Przemyśl (nr 91). W połowie roku, sprawniejszą komunikację kolejową na trasach Ocice – Rzeszów i Rzeszów - Przemyśl, zapewnią już trzy mosty nad Aleją Wyzwolenia. Nowe obiekty zwiększą bezpieczeństwo w ruchu kolejowym oraz drogowym.
Rzeszów Zachodni zmienia się dla podróżnych
Obecnie jeden peron jest już prawie gotowy. Trwają roboty brukarskie, montaż balustrady i budowa wiat peronowych. Większą dostępność do kolei mieszkańcy zyskają już w połowie roku. Nowy przystanek będzie wyposażony w wiaty, ławki oraz oznakowanie i tablice informacyjne. Na peronach zamontowana zostanie antypoślizgowa nawierzchnia i linie naprowadzające, które ułatwiają poruszanie się osobom niewidomym i słabowidzącym. Podróżnym o ograniczonych możliwościach poruszania się, komunikację ułatwi winda oraz pochylnia.
Inwestycja w Rzeszowie, realizowana jest z Krajowego Programu Kolejowego, w ramach projektu: "Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM)". Projekt obejmuje trzy stacje: Rzeszów Główny, Szczecin Główny i Gdańsk. Zlikwidowane będą bariery architektoniczne oraz poprawi się komfort podróżnych. Wartość podpisanej w czerwcu 2018 r. umowy na stację Rzeszów, to 205 mln zł netto.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.