Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

W niedzielę wracają pociągi regionalne na trasę Września – Konin

inforail
14.07.2018 08:15
0 Komentarzy

W niedzielę, 15 lipca br., wrócą pociągi regionalne na 60 kmtrasę Września – Konin. PKP Polskie Linie Kolejowe podały, że zakończyłyzasadnicze prace na torach i peronach tego odcinka.

Jednocześnie rozpocznie się kolejny etap modernizacji liniiPoznań – Warszawa. Będzie zastępcza komunikacja autobusowa miedzy Koninem aKutnem.

Jak podały PKP PLK w Koninie zakończono budowę nowego peronuwyspowego. Ułożono nową estetyczną nawierzchnię, zamontowano wiatę, nowoczesneoświetlenie, ławki i tablice informacyjne. Na stacji remontowane jestdotychczasowe przejście podziemne. Równocześnie nowobudowane przejście podtorami na przedłużeniu ul. Torowej ma już gotową część pod dwoma torami. Obiektbędzie dostosowany do potrzeb osób o ograniczonej mobilności – z obu stron będąpochylnie. Na stacji Konin zamontowano już 15 nowych rozjazdów, a 20 jestmontowanych.

Na stacji Podstolice pasażerowie korzystają już z części(krawędzi) nowego peronu. Do końca sierpnia w pełni będzie wykorzystywany.Ponadto na stacji zamontowano już 24 nowe rozjazdy. Kończą są prace przybudowie torów.

Od 15 lipca zmiany wkomunikacji

Od 15 lipca 2018 r. będzie można bezpośrednio dojechaćpociągiem z Poznania do Konina. Na trasę między Wrześnią a Koninem wrócąpociągi regionalne. Rozpocznie się kolejny etap prac. Ich zakres będzie wymagałwstrzymania ruchu pociągów na 40 km dwutorowym odcinku pomiędzy Koninem aBarłogami. Przewoźnik zapewni zastępczą komunikację autobusową między Koninem iKutnem. Prace potrwają do połowy czerwca 2019 r.

Nie ma zmian dla pasażerów składów dalekobieżnych z i do Warszawy.Nadal pociągi pojadą trasą przez Gniezno, Inowrocław Rąbinek i Barłogi.Szczegółowe informacje dla podróżnych dostępne są na stronach internetowychprzewoźników (Koleje Wielkopolskie i PKP InterCity) oraz stronie www.portalpasazera.pl .

Modernizacja odcinkaSochaczew – Swarzędz

Na stacji w Kutnie przebudowywane są perony i układ torowy.Modernizowane jest przejście podziemne. Widać już konstrukcje nowych peronów nr3 i 4 oraz konstrukcje wiat na peronie nr 4. Prace toczą się również przy i wLokalnym Centrum Sterowania Kutno.

Na szlaku Krzewie – Kłodawa już wykorzystywany jest nowy tor1 i kończą się prace w torze 2. Roboty obejmują tory, sieć trakcyjną,urządzenia sterowania ruchem i obiekty inżynieryjne.

Na stacji Łowicz w miejsce zlikwidowanej kładki nad toramibudowane jest przejście podziemne. Obiekt będzie dostosowany do potrzeb osób oograniczonej mobilności. Wykonawca szykuje wyjścia na peron, do miasta i wstronę budynku dworcowego. Widać także budowę podpór wiaduktu drogowego, któryzastąpi przejazd kolejowo – drogowy na ul. 3 Maja. Poza tym trwają robotytorowe. Kończy się budowa peronu nr 1. Rośnie nowy budynek Lokalnego CentrumSterowania Łowicz. Zakończono również układanie toru nr 1 na 14 kilometrowymszlaku Jackowice – Żychlin. Na odcinku Bednary – Łowicz wykonawca zakończyłwzmacnianie podłoża pod nowe tory. Prowadzone są roboty przy sieci trakcyjnej.

Modernizacja torów, sieci trakcyjnej i obiektów międzyWarszawą a Poznaniem zwiększy możliwości przepustowe linii i pozwoli naprzejazd większej liczby pociągów. Projekt zapewni sprawniejszy ruch regionalnyi międzyregionalny. Przebudowa układów stacji, zapewni także sprawną obsługędłuższych pociągów towarowych i lepsze warunki dla przewozów cargo.

Nowoczesne urządzenia, lokalne centra sterowania, nowebezkolizyjne skrzyżowania i przebudowane przejazdy kolejowo-drogowe zwiększąpoziom bezpieczeństwa. Dla wszystkich pasażerów przebudowane stacje iprzystanki będą wygodniejsze i przystępniejsze. Dzięki inwestycji wartej 2 mldzł pociągi między Wielkopolską a Mazowszem pojadą sprawniej. Pasażerowiezyskają lepszy komfort obsługi. Zakończenie modernizacji zaplanowane jest nakoniec 2020 r.

Projekt „Prace na linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa –Poznań – pozostałe roboty, odcinek Sochaczew – Swarzędz współfinansowany jestprzez Unię Europejską z Instrumentu „Łącząc Europę”.


Komentarze