TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

W Kostrzynie będzie tunel pod linią E20
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 12.10.2017 13:00:20 1 komentarz

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały w czwartek list intencyjny z gminą Kostrzyn w Wielkopolsce ws. budowy tunelu drogowego pod linią kolejową E20. Koszt inwestycji to ok. 16 mln zł netto. Tunel ma powstać do końca 2021 roku.

Jak podkreślono w przesłanym PAP komunikacie, budowa tunelu ma przede wszystkim usprawnić komunikację w Kostrzynie i podnieść poziom bezpieczeństwa.

"Tunel drogowy to ogromna korzyść dla mieszkańców 18-tysięcznej gminy, ale także usprawnienie komunikacji w regionie. Gmina Kostrzyn znajduje się 20 km od Poznania, a przez jej teren przebiegają droga ekspresowa S5, droga krajowa nr 92 oraz międzynarodowa linia kolejowa E-20 Berlin-Poznań-Warszawa-Moskwa. Likwidacja przejazdów kolejowych przede wszystkim wpłynie na poprawę bezpieczeństwa, a tunel to zdecydowanie szybszy przejazd i poprawa komfortu życia mieszkańców" - podkreślił burmistrz Kostrzyna Szymon Matysek.

Inwestycja zakłada budowę tunelu drogowego (wiaduktu kolejowego) w rejonie ul. Grunwaldzkiej, Średzkiej i Powstańców Wielkopolskich. Jej koszt to ok. 16 mln zł netto, z czego część kolejową ma pokryć PLK, a część związaną z dobudową dróg i wykupem gruntów pod inwestycje - gmina Kostrzyn.

Według wstępnych koncepcji, tunel ma mieć 4 metry wysokości, dwa pasy ruchu oraz ścieżkę rowerową i chodnik.

W najbliższym czasie ma zostać podpisane porozumienie dotyczące tej inwestycji, które szczegółowo określi warunki porozumienia i przebieg prac. Wtedy też będzie można przystąpić do realizacji zadania.

Prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Ireneusz Merchel podkreślił, że PKP PLK stara się reagować na potrzeby mieszkańców poszczególnych gmin, co przekłada się przede wszystkim na zwiększenie bezpieczeństwa przejazdu pociągów.

"Chętnie włączamy się w projekty realizowane wspólnie z samorządami. (…) Tunel w Kostrzynie to jedna z wielu inicjatyw na ważnych trasach kolejowych. Podobne rozwiązania realizujemy m.in. na trasie Warszawa - Siedlce, w obrębie aglomeracji warszawskiej oraz planujemy np. w Rembertowie i Wesołej" - zaznaczył Merchel.

Tunel ma powstać do końca 2021 roku.



Sprawdź też:
Kostrzyn
PKP PLK
  • Przemo Z. – 12.10.2017

    Tak, na modernizowanej lk 3 za grubą kasę 1-2 wiadukty na 200 km linii. Gratulacje.
    Jak na portal branżowy I "fachowców" od Zarządcy infry spodziewał bym się określeń zgodnych z prawdą. Nie bajdurzenie o jakimś "tunelu" tylko wiadukt kolejowy.

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.