TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

W II kwartale przetarg na projekt i modernizację linii Białystok-Kuźnica
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 26.01.2018 09:08:48
W II kwartale przetarg na projekt i modernizację linii Białystok-Kuźnica

W drugim kwartale 2018 r. PKP PLK chcą ogłosić przetarg na projekt i modernizację 60 km linii kolejowej Białystok -Kuźnica - poinformowała w czwartek spółka. Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Białymstoku wydała decyzję środowiskową dla tej inwestycji.

W drugim kwartale 2018 r. PKP PLK chcą ogłosić przetarg na projekt i modernizację 60 km linii kolejowej Białystok -Kuźnica - poinformowała w czwartek spółka. Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Białymstoku wydała decyzję środowiskową dla tej inwestycji.

W wydanej właśnie decyzji RDOŚ wskazała, że nie ma konieczności przeprowadzania oceny oddziaływania na środowisko, dlatego PKP PLK mogą szybciej przystąpić do realizacji tego przedsięwzięcia - poinformował w czwartek PAP Karol Jakubowski z biura prasowego tej spółki.

Linia nr 6 Białystok-Sokółka- Kuźnica (do granicy z Białorusią) znajduje się wśród najważniejszych inwestycji kolejowych do realizacji w Podlaskiem, zawartych w Krajowym Programie Kolejowym do 2023 r.

"Trwa przygotowanie dokumentacji przetargowej" - poinformował Jakubowski. Dodał, że przetarg będzie w formule projektuj i buduj i to w projekcie będzie określony zakres prac, jakie będą wykonane.

Już wiadomo, że po modernizacji pociągi pasażerskie na tej trasie do granicy z Białorusią będą mogły jeździć z prędkością do 100-120 km/h, towarowe zaś do 80 km/h. Jazda ma być bezpieczniejsza, będzie też mogło jeździć więcej pociągów. Na potrzeby pociągów towarowych ma być rozbudowana infrastruktura.

PKP PLK szacują, że inwestycja będzie kosztowała ok. 180 mln zł, prace mają się zacząć na przełomie 2019 i 2020 r. i potrwać dwa lata. Inwestycja - wg. wcześniejszych informacji PKP PLK - ma być dofinansowana z UE z programu Infrastruktura i Środowisko.

RDOŚ w Białymstoku poinformowała w komunikacie na swojej stronie internetowej, że inwestycja na trasie kolejowej Białystok-Sokółka-Kuźnica (od stacji Białystok - ale z jej wyłączeniem - do granicy państwa z Białorusią) będzie prowadzona na tzw. zamkniętych terenach kolejowych, więc nie jest konieczna ocena oddziaływania tego przedsięwzięcia na środowisko.

RDOŚ podkreśla także, że linia ta jest ważną trasą o znaczeniu państwowym i międzynarodowym, bo dalej prowadzi w kierunku Grodna, Mińska, ale też Wilna czy Sankt Petersburga.

Inwestycja ma obejmować przebudowę torów, nawierzchni, rozjazdów, urządzeń sterowania ruchem, stacji kolejowych i przystanków, wymianę zużytej sieci trakcyjnej, remonty lub budowę nowych obiektów inżynieryjnych, cyfrowy monitoring i informację dla pasażerów.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
Białystok
Sokółka
Kuźnica Białostocka
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.