TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Vectron czy Griffin? Jutro otwarcie ofert na 20 lokomotyw dla PKP Intercity
InfoRail.pl - Opublikowano: 30.10.2017 15:53:29 30 komentarzy
Vectron czy Griffin? Jutro otwarcie ofert na 20 lokomotyw dla PKP Intercity

Już jutro dowiemy się kto jest zainteresowany dostawą lokomotyw dla PKP Intercity. Faworytów wydaje się być dwóch. Siemens i Newag.

Już jutro dowiemy się kto jest zainteresowany dostawą lokomotyw dla PKP Intercity. Faworytów wydaje się być dwóch. Siemens i Newag.

Co ciekawe to dwie firmy, które połączyły swoje firmy w przetargu Metra Warszawskiego. Teraz staną naprzeciw siebie. Zainteresowanie przetargiem zostało potwierdzone przez przedstawicieli obu firm. Brak oferty którejkolwiek z nich byłby nie tyle niespodzianką, co prawdziwą sensacją!

Czy na strat w przetargu zdecyduje się ktoś jeszcze? Skoda, która jest coraz bardziej aktywna na polskim rynku, PESA zmagająca się z problemami finansowymi, a może Stadler, dla którego byłby to nowy segment polskiego rynku kolejowego. Jest jeszcze Bombardier, ostatnio jakby najmniej aktywny w Polsce.

Przypomnijmy. Przetarg obejmuje dostawę 20 lokomotyw elektrycznych wraz ze świadczeniem usług ich utrzymania.

W międzyczasie zmianie uległy kryteria wyboru. Teraz przedstawiają się one następująco:

Kryterium jakości – Nazwa: Maksymalna liczba zdarzeń powodujących utratę zasadniczych cech eksploatacyjnych w cyklu 250 tys. km. (dla każdego Pojazdu osobno) - Waga: 6,00

Kryterium jakości – Nazwa: Współczynnik gotowości technicznej - Waga: 4,00

Kryterium jakości – Nazwa: Współczynnik niezawodności taboru - Waga: 3,00

Kryterium kosztu – Nazwa: Cena jednostkowa dostawy Pojazdu - Waga: 44,00

Kryterium kosztu – Nazwa: Stawka za świadczenie usług utrzymania - Waga: 43,00.

Otwarcie ofert 31 października 2017 roku. Już jutro powinniśmy wiedzieć więcej.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
lokomotywa
przetarg
  • gutek – 30.10.2017

    Pesa,Newag,Skoda,Siemens tak obstawiam cenowo ale cena to tylko 44-myślę że Newag lub Skoda zgarną zamówienie

  • Edi – 30.10.2017

    Psa nie ma nawet na wadium

  • Uj – 30.10.2017

    Obawiam się że może też wygrać SEPSA z Brzydgoszczy

  • anarh – 30.10.2017

    Stawiam na Nevag/Pesa. to dobre maszyny i na polskie tory starczy.

  • Kuba – 30.10.2017

    Mam nadzieje ze newag.

  • YbG\ – 30.10.2017

    od dawna wiadomo że wszyscy składają oferty ale to my na końcu wygrywamy.,...i tutaj nie będzie inaczej...konieczek może sobie co najwyżej w marzeniach sennych wygrywać a nie w rzeczywistości.....hyhyhy

  • jurij – 30.10.2017

    Oby nie Skoda. Przy całej sympatii do naszych południowych braci, o ile górowali nad nami technicznie w dziedzinie pojazdów szynowych kiedyś, o tyle dzisiaj Skoda produkuje awaryjną tandetę. Może ich tramwaje trzymają niezły poziom, ale EZT i lokomotywy na pewno nie.

  • jurij – 30.10.2017

    Vectron to sprawdzona i niezawodna maszyna, ale spory koszt, PESA pewnie nie złoży oferty, więc liczmy na Newag

  • advisor – 30.10.2017

    Oby Newag wygrał!

  • sphinx – 30.10.2017

    @gutekCena to 87%, Pesa po kosztach wystawi swoje padło z 60% dostępnością, a od kar się wymigają, najwyżej polecą z płaczem do mediów i polityków jak to państwowy przewoźnik działa na szkodę polskiej przedsiębiorczości...

  • Djd – 30.10.2017

    Ale krakowiaczkow duda boli o ta pese. I dobrze, ma bolec

  • Daddy – 30.10.2017

    @Djd Coś ci się na mózg rzuciło? Pesa od dłuższego czasu z dobrą produkcją już się nie kojarzy, niestety.

  • Loek – 30.10.2017

    Jezeli kryteria cenowe do 87%a jakosciowe 13% to o czym my tytaj rozmawiamy? Wiadomo ze wyvra pesozlom a o reszte nich sie nartwi podatk. Ale zobaczyny jak wejdzie leo i podobni jak IC bedzie kwiczec za swoja polityke

  • NCi – 30.10.2017

    Pesa ma co wystawić, problem jednak w tym, że nie ma na to funduszy. No chyba, że gdzieś mają jakieś uwolnione środki. Może z przegranego przetargu na EZT-y dla Mazowsza? Nie wiadomo nadal co zamierzają zrobić z przetargiem na tramwaje dla Krakowa. Jak zachowa się MPK, a jak postąpi Pesa. Obstawiam, że Pesa złoży ofertę, ale przetargu nie wygra. Powodem może być brak gwarancji finansowych. Trzeba pamiętać, że z ewentualnego zasilenia kwotą 200 mln zł firma będzie nie tylko musiała pokryć bieżące koszty produkcji. Pozostaje jeszcze kwestia kar umownych za niewłaściwe i nieterminowe oddanie przedmiotów wielu ich zobowiązań. Udało im się jak dotąd tylko podpisać umowę na zamianę naliczonych kar przez woj. lubuskie na dostawę SZT-ów w dość odległym czasie. Co z finansowaniem wielu innych wygranych przez Pesę przetargów? Myślę, że uprawnione jest już mówić, że stali się ofiarą własnej chciwości i pazerności.

  • Miro Maro – 30.10.2017

    Pesa moim zdaniem złoży ofertę droższą od innych producentów , ponieważ żaden człowiek związany z biznesem kiedy ma problemy finansowe nie będzie robił niczego za darmo.

  • Zorientowany – 30.10.2017

    PESA i SIEMENS nie skladaja ofert.SKODA nie spelnia wymagan technicznych.NEWAG wezmie temat.

  • krak – 30.10.2017

    Newag - solidny i polski.

  • Kaszebe – 31.10.2017

    No proszę,jeszcze niedawno chciano nie"zdziesionować",rozszarpać,spalić na stosie jak Joannę D'Arc,ona też była kobietą, że śmie szargać świętość a tu taki smród! Nie cieszą mnie kłopoty sepsy bo to są ludzie,załoga ale PYCHA została ukarana.Najgorsze jest to że w źle pojętym interesie może się sprawdzić to co bardzo dobrze napisał @LOEK. Tak po prawdzie będzie to zakamuflowana forma pomocy finansowej tylko dlaczego właśnie TA jedna firma zasługuje na takie względy,co z innymi? Co dalej z IC,jakie będą konsekwencje ? @Loek,duży szacun.

  • zeus04 – 31.10.2017

    @Sphinx: Nie uważasz, że przesadzasz? Być może Pesa nie wystawi nic, bo uzna że trzeba produkt dopracować, a to Newag wystawi lokomotywę bez doświadczenia w ruchu pasażerskim. Zawieszenie tramwajowe silników jest średnim pomysłem w ruchu powyżej 120 km/h.

  • advisor – 31.10.2017

    @zeus04Nie, nie przesadza, dokładnie ten sam scenariusz był przerabiany z Dartami. Socjalistyczne myślenie ma się jak widać w tym kraju bardzo dobrze. A Newag świetnie sobie radzi z lokomotywami bydgoski pisarzu.

  • Wiesio – 31.10.2017

    Pesa to bankrut. A to chyba wyklucza start w przetargu?

  • xtrain – 31.10.2017

    Oby była to Gama lub Griffin. Stawiam na produkt Newagu.

  • mechanik – 31.10.2017

    Numer polega na tym, że dzisiaj otwierane są koperty na ten przetarg, a pojutrze muszą wykazać się środkami finansowymi w krakowskim przetargu tramwajowym. Nie do przejedzenia.

  • mechanik – 31.10.2017

    Jeszcze jedno, pytanie czy w przetargu jest wpisany wymóg dostarczenia fabrycznie nowych lokomotyw. Bo tak się składa, że za bramy Pesy wjechała belgijska HLE21 po pozbyciu się azbestu w Depolu.

  • kolejorz – 31.10.2017

    a gdzie ogłoszenie wyników można oczekiwać?

  • Ju – 31.10.2017

    Tak, jest wymóg nowych, fabrycznych lokomotyw.

  • Ben – 31.10.2017

    W rywalizacji Vectron czy Griffin wygra Gama :)

  • zeus04 – 31.10.2017

    @advisor: Kiedy widziałeś mnie w Bydgoszczy?

  • Hugo – 02.11.2017

    10 vectronow i 10 griffinow i to powinno wystarczyc, potem przekonamy aie jaka jakie beda czynniki dostepu do maszyn.

  • przemas22223 – 03.11.2017

    PKP Intercity powinno zakupić kolejne Husarze Siemensa i temat zakończony. Maja naprawdę 10 sztuk i sprawują się bardzo dobrze to co się dowiedziałem od maszynistów.Mając takie pojazdy np. oprócz tych 10 sztuk zakupić jeszcze 30 sztuk i na początek wysyłać je na pociągi międzynarodowe wówczas dziewiątki by zniknęły z ruchu międzynarodowego i kursowały by tylko w ruchu krajowym.Husarze są naprawę silne i silniejsze od Vectrona Siemensa czy Gryfina z Newagu. To 6 megawat mocy na Polskę, a na ruch zagraniczny 6,5 megawat.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.