TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Unieruchomiony SA108-010 też może zostać wykorzystany
InfoRail.pl - Opublikowano: 30.10.2019 09:45:05
Unieruchomiony SA108-010 też może zostać wykorzystany (foto: Straż Pożarna)

W dniach 16-17 października br. odbyły się ćwiczenia zgrywające dla służb współdziałających podczas zdarzeń w zakresie katastrof kolejowych z udziałem dużej ilości osób poszkodowanych – informuje gorzowska Straż Pożarna

W dniach 16-17 października br. odbyły się ćwiczenia zgrywające dla służb współdziałających podczas zdarzeń w zakresie katastrof kolejowych z udziałem dużej ilości osób poszkodowanych – informuje gorzowska Straż Pożarna.

Pierwszy dzień ćwiczeń odbył się w sali edukacyjnej Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego im. Jana Pawła II w Zbąszynku. Zaprezentowano i omówiono zakres współpracy służb oraz sposobu prowadzenia działań podczas zdarzeń z udziałem taboru kolejowego przez poszczególne służby. Jednym z punktów agendy było przedstawienie analizy działań podczas katastrofy kolejowej w Szczekocinach z 2012 roku, zaprezentowane przez prelegentów z KW PSP w Katowicach, którzy jako pierwsi brali udział w zdarzeniu.

Następnego dnia, na terenie bazy napraw taboru Kolei Wielkopolskich w Zbąszynku przeprowadzono ćwiczenia praktyczne. Scenariusz był podzielony na dwie części. W pierwszej zakładał zderzenie szynobusa z dwoma samochodami osobowymi na przejeździe kolejowym, w którym jest kilkadziesiąt osób poszkodowanych. Oprócz sił i środków Państwowej Straży Pożarnej, Ochotniczej Straży Pożarnej, Pogotowia Ratunkowego, Policji, Ochrony Kolei w ćwiczeniach wzięła udział Grupa Kolejowego Ratownictwa Technicznego, a także Strażacy z THW w ramach realizacji dwuletniego planu współpracy polsko-niemieckiej PSP-THW na lata 2018-2019 dla województw przygranicznych. W drugiej części ćwiczeń scenariusz zakładał uderzenie dwóch wagonów towarowych w budynek kolei, w którym znajdowały się trzy osoby poszkodowane. Konstrukcja budynku została mocno naruszona, dlatego dostęp do poszkodowanych był utrudniony, a jedyna drogą dostania się do wnętrza były zasuwy w  wagonie towarowym, który po wykolejeniu opierał się o budynek.

Tego typu ćwiczenia, które bardzo realnie odzwierciedlały zdarzenie niewątpliwie są idealnym poligonem doświadczalnym nie tylko dla służb kolei wielkopolskich, ale przede wszystkim dla Strażaków, zarówno PSP i OSP, którzy często jako pierwsi docierają do miejsca zdarzenia.

Udział w zajęciach teoretycznych i praktycznych wzięli m.in. Lubuski Komendant Wojewódzki PSP w Gorzowie Wlkp. – bryg. Patryk Maruszak, wraz ze swoim Zastępcą – st. bryg. Lesławem Glińskim, który sprawował nadzór nad prawidłowym przebiegiem ćwiczeń oraz Prezesi Spółek Kolei Wielkopolskich i Kierownictwo służb współdziałających podczas tego typu zdarzeń.

Co ciekawe podczas ćwiczeń wykorzystany został skład SA108-010. Ten sam, na modernizację którego Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego właśnie unieważnił przetarg. W przedmiotowym postępowaniu jeden Wykonawca złożył ofertę, która przewyższyła kwotę, jaką Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, tj. 5 412 000,00 PLN brutto. Zainteresowane modernizacją SA108-010 były tylko ZNTK Mińsk Mazowiecki, które zaproponowały kwotę 6.990.090,00 zł brutto. Zamawiający nie mógł zwiększyć tej kwoty do ceny najkorzystniejszej oferty i dlatego postanowił unieważnić przedmiotowe postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego.

 



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
SA108
Koleje Wielkopolskie
Straż Pożarna
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.