W związku z zapytaniem jednego z naszych Czytelników odnośnie umowy na wagony COMBI zwróciliśmy się do PKP Intercity z prośbą o wyjaśnienie tej kwestii.
W związku z zapytaniem jednego z naszych Czytelników odnośnie umowy na wagony COMBI zwróciliśmy się do PKP Intercity z prośbą o wyjaśnienie tej kwestii.
Jak poinformowało nas Biuro Prasowe przewoźnika umowę na modernizację wagonów do standardu COMBI podpisano z bydgoską PESĄ pod koniec kwietnia br. Prace modernizacyjne zostaną wykonane przy wykorzystaniu środków unijnych w ramach dwóch projektów: "Kolej na dobre połączenia – unowocześnienie wagonów i lokomotyw dla PKP Intercity S.A" oraz "Przyspieszamy komfortowo – unowocześnienie wagonów i zakup lokomotyw dla PKP Intercity S.A.". Dofinansowanie na pierwszy z nich zostało przyznane z początkiem lutego (umowa z Centrum Unijnych Projektów Transportowych została zawarta 4 kwietnia br.), natomiast decyzja dla drugiego z projektów została wydana na początku maja (umowa z CUPT podpisana 22 czerwca br.).
I przypomnijmy, że umowa dotyczy wykonania naprawy okresowej na 5-tym poziomie utrzymania wraz z modernizacją oraz przeglądu na 3-cim poziomie utrzymania 40 wagonów osobowych (COMBI z wymianą wózka - miejsca dla osób niepełnosprawnych, miejsce do przewozu rowerów, przedział konduktorski, miejsce dla dzieci, maszyna vendingowa) (z opcją 20 sztuk). Wartość zamówienia to 207,6 mln zł brutto, z prawem opcji: 311,4 mln zł brutto.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Ale jak to tak podpisali umowę potajemnie bez przetargu?
Dlaczego bez przetargu? Był przetarg przecież: http://inforail.pl/tylko-jedna-firma-chce-budowac-wagony-combi_more_96927.html
@Edi666 weź się już nie kompromituj...
Dziękuję bardzo za zajęcie się tematem :)Teraz prośba o spokojną weryfikację liczby poszczególnych wagonów przypisanych do obu projektów współfinansowanych z CUPT. Ciekawe jest to, czy uda się tak adoptować projekty, by pokryło się to z podpisanymi umowami, czy planowany jest inny scenariusz.
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.